Snímač pohybu kapaliny ke stroboskopu
Moderátor: Moderátoři
Snímač pohybu kapaliny ke stroboskopu
Zdravim
může mi prosím někdo říct, z čeho je složený snímač pohybu kapalin co se dává na vstřikovací trubky u čerpadla a připojuje se ke stroboskopu a měří sejím předvstřik? Mám pouze klasický stroboskop a chtěl bych kněmu tenhle snímač na starý nafťáky ( dá se to postavit doma ? ) Díky.
může mi prosím někdo říct, z čeho je složený snímač pohybu kapalin co se dává na vstřikovací trubky u čerpadla a připojuje se ke stroboskopu a měří sejím předvstřik? Mám pouze klasický stroboskop a chtěl bych kněmu tenhle snímač na starý nafťáky ( dá se to postavit doma ? ) Díky.
Bývá tam piezosnímač, trubka od čerpadla se pod tlakem poměrně prudce, i když ne o velké míry rozpíná a tento pohyb, vhodně převedený na tlak na piezokrystal, dává měřitelný napěťový impuls...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Je to přesně jak píše Ekarr. Za svůj život jsem viděl více méně čtyři druhy piezosnímačů. Jeden byl vyfrézovaný hliníkový kus - svěrka, kdy váleček s V-drážkou se opíral o trubku a z druhé strany tlačil na piezo element. To bylo české provedení se zesilovačem ke stroboskopu. Druhé provedení je jakási klipsna s konektorem k paltestům Jiskra Tábor. Třetí je takové klepeto objímající trubku a v prostředku je rozříznutý piezo element s napájenou hliníkovou podkovou. Poslední typ je mezikus co má přívodní a vývodní šroubení stejné jako je na vstřikovací trubce, uprostřed je díra se závitem pro našroubování piezoelementu zapouzdřeného. Takže tlak paliva musel procházet vnitřkem. Toto provedení bylo u kompresmetru se záznamníkem Chirana a klešťovým ampérmetrem Metra PK150. Fotky můžu dodat později.
Principielně převod mechanického tlaku(deformace) na napětí. Řídící jednotka auta u klasickýho vstřikování zjišťuje okamžik vstřiku cívkou umístěnou ve vstřikovači. Jádro cívky je pohyblivé, spojené s čepovou tryskou. Druhá metoda snímání je snímní vstřikovacího tlaku na hlavě vstřikovacího čerpadla, pravděpodobně také piezosnímač. Poslední metoda je snímání polohy vačky ve vstřikovacím čerpadle - Hallův snímač.
Principielně převod mechanického tlaku(deformace) na napětí. Řídící jednotka auta u klasickýho vstřikování zjišťuje okamžik vstřiku cívkou umístěnou ve vstřikovači. Jádro cívky je pohyblivé, spojené s čepovou tryskou. Druhá metoda snímání je snímní vstřikovacího tlaku na hlavě vstřikovacího čerpadla, pravděpodobně také piezosnímač. Poslední metoda je snímání polohy vačky ve vstřikovacím čerpadle - Hallův snímač.
Jak již zde bylo vysvětleno, kolem vysokotlaké vstřikovací trubky je uzavíratelná klipsna, která obsahuje piezokrystal. Do r. 1989 všechny Strojní a traktorové stanice prováděly v zemědělských družstvech příslušného okresu seřizování předvstřiku u všech používaných naftových motorů. Klipsny měly malou životnost, každý typ vstřikovací trubky vykazoval jinou hodnotu předvstřiku. Proto se na seřizovací stanici vstřikovacích čerpadel prvně musela provést kalibrace klipsny, kde se určila opravná hodnota. Na Aukru nedávno bylo nabízeno větší množství těchto klipsen - podotýkám, že na každý průměr vstřikovací trubky musela být i odpovídající klipsna. My jsme toto řešili tak, že jsme zhotovili mezikus který se našrouboval mezi konec vstřik. trubky a vstřikovač v podobě "T" - na volný konec T se udělal snímač z destiček piezokrystalu, který jsme objednali v H. Králové. Tento snímač se zkalibroval na zkoušečce čerpadel a měřil na každém motoru přesně. Protože toto měření nebylo rychlé, začali jsme používat zařízení na měření zrychlení motoru při plném přidání plynu (akceleraci motoru) a následném ubrání plynu (delerace motoru) a na zapisovači XY byl vidět průběh kroutícího motoru na otáčkách. Ten se porovnával se vzorovou charakteristikou co do tvaru i velikosti. Podle toho se upravoval předvstřik. Přístroje na měření předvstřiku, kouřivosti motoru, měření zrychlení a další vyvíjel Výzkumný a vývojový ústav STS a OZS Malešice. Některé přístroje podle dodané dokumentace vyráběly i Opravny zemědělských strojů Dašice. Inspirujte se Paltestem digitálním od Jiskry Tábor, který měla každá opravna osobních vozidel. Zde pomocí kruhového specielního logaritmického pravítka a podle typu motoru (hmotný moment motoru) se dokonce dokázal změřit výkon jednotlivých válců. Problematika je velmi široká, více napsat nejde. Je nutno se zkušeným diagnostikem tak jeden měsíc pracovat, aby jste z naměřených hodnot mohl dělat pravdivé závěry.
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov