Snímač polohy
Moderátor: Moderátoři
Snímač polohy
Zdravím Vás a prosím o pomoc s pro mě neznámým systémem snímání polohy DC motoru.
Snažím se zjistit jaký signál vrací tento kruhový snímač.
Jedná se o regulátor natočení lopatek turbodmychadla. Dva z celkem pěti vývodů jdou přímo k motorku 12V a zbývající tři nejspíš k snímači, který je na ose s táhlem pro lopatky (přes převodovku)
Na IO je toto:
79021900
APSC - NAC
0811LDH
Hodlám použít avr s H-bridge švábem, ale potřeboval vědět kde mám zrovna ten motor.
Díky
Snažím se zjistit jaký signál vrací tento kruhový snímač.
Jedná se o regulátor natočení lopatek turbodmychadla. Dva z celkem pěti vývodů jdou přímo k motorku 12V a zbývající tři nejspíš k snímači, který je na ose s táhlem pro lopatky (přes převodovku)
Na IO je toto:
79021900
APSC - NAC
0811LDH
Hodlám použít avr s H-bridge švábem, ale potřeboval vědět kde mám zrovna ten motor.
Díky
- Přílohy
-
- DSCN6027.JPG
- (95.69 KiB) Staženo 87 x
-
- 7c44-3g.jpg
- (135.39 KiB) Staženo 70 x
CIPOS (Contactless Inductive Position Sensor) od Helly. Induktivní snímání polohy. Jedno střídavé budící napětí do statorové cívky, která má jeden závit kruhového tvaru, rotor má jednu cívku (závit na krátko) hvězdicového tvaru a oproti tomu jsou tři statorové cívky stejného tvaru jako rotorová, ale jsou vyvedeny konce do integráče. Takže vzájemná poloha statoru a rotoru určuje vzájemnou indukčnost statorové budící cívky a statorových snímacích cívek.
Snažím se použít feedback co posílá ten vynález.
Mám Hiluxe a protože fabrické turbo bylo obtokové, ovládané samo sebou a už poněkud unavené, vyměnil jsem je za GT2052V.
Na základě pár vstupů chci postavit ovládání. Samozřejmě jsem měl "štěstí" a zrovna se mi dostala do ruky verze bez elektroniky. Teda jen se senzorem polohy. Existuje verze která obsahuje i elektroniku pro řízení motorku a potřebuje jen pwm vstup a sama si to všechno ovládá. Ale jestli ses s tím setkal, tak to asi víš.
Chápu že ten šváb posílá ven info o pozici, jen potřebuju vědět jak.
A dále který z těch tří zbývajících vývodů je který.
Mám Hiluxe a protože fabrické turbo bylo obtokové, ovládané samo sebou a už poněkud unavené, vyměnil jsem je za GT2052V.
Na základě pár vstupů chci postavit ovládání. Samozřejmě jsem měl "štěstí" a zrovna se mi dostala do ruky verze bez elektroniky. Teda jen se senzorem polohy. Existuje verze která obsahuje i elektroniku pro řízení motorku a potřebuje jen pwm vstup a sama si to všechno ovládá. Ale jestli ses s tím setkal, tak to asi víš.
Chápu že ten šváb posílá ven info o pozici, jen potřebuju vědět jak.
A dále který z těch tří zbývajících vývodů je který.
Já jsem řešil verzi na keramice. Přívod tuším tři nebo čtyři dráty. PWM nebo CAN.
- Přílohy
-
- ovladac_turba_hella.jpg
- (269.39 KiB) Staženo 70 x
OK nevadí, sehnal jsem schema jak to je zapojené v autě, takže pinout je celkem jasný. Na změření výstupu jsem objednal tohle
http://www.diyertool.com/pocket-sized-d ... so201.html
jsem zvědav jak to dlouho vydrží fungovat
http://www.diyertool.com/pocket-sized-d ... so201.html
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
jsem zvědav jak to dlouho vydrží fungovat
- Přílohy
-
- actuator.png
- (50.24 KiB) Staženo 85 x
Takže osciloskop dorazil, vypadá jak smartphone, u konektoru pro sondu je obrázek sluchátek
Nicméně funguje...
Posílá to 1kHz pwm, obrázek při 18% duty, podle toho jak to vypadá, tak to RC filtrem převedu na napětí a hotovo.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Nicméně funguje...
Posílá to 1kHz pwm, obrázek při 18% duty, podle toho jak to vypadá, tak to RC filtrem převedu na napětí a hotovo.
- Přílohy
-
- SDC10524.JPG
- (253.5 KiB) Staženo 96 x
Bohužel podle informací co jsem měl při nedávném řešení stejného problému(před cca půl rokem) Hella nedodává volně k prodeji tyto ovladače. Jediná možnost jak to získat je kompletní repas turba vč. výměny ovládací jednotky. Zkušenosti ostatních s "opravou" této ovládací jednotky jsou vesměs negativní, na konec stejně namontují repasované celé turbo nebo nové.