O2 ADSL - Podvod??

Sem patří samozřejmě i přístroje s "utrženým sluchátkem"- bezdrátové, ale vždy dále s okolním světem komunikující po vedení, a to nejen ve veřejných sítích.
Pro telefony GSM a podobné máme samostatnou sekci.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
bastlir40
Příspěvky: 463
Registrován: 27 srp 2010, 02:00
Bydliště: Příbram

O2 ADSL - Podvod??

#1 Příspěvek od bastlir40 »

Dobrý večer. V sobotu jsem nahlásil poruchu internetu s tím, že se často přeruší připojení internetu a na modemu Huawei rychle bliká kontrolka ADSL a kontrolka Internet nesvítí. Po vytočení jakéhokoliv čísla na pevné lince, mi do minuty znova internet na nějaký čas šel. Operátor mi řekl že se tak stává proto,že voláním zatížím linku.Dnes ráno mi z O2 zavolali,že je porucha na kabelu a že stejný problém má 70 účastníků. Od soboty vím,že v okolí nikdo stejný problém nemá a bylo to pouze na mé lince. Dříve mi to běželo na 5Mb/256kb , nedocházelo k rozpadům připojení ani zpomalování rychlosti. dnes mi začali tvrdit,že jsem daleko od ústředny (3km) a není možné nastavit rychlost víc jak 2Mb/128kb .Nikdo ze sousedů nemá nižší rychlost než 4Mb. Můžete mi prosím poradit, co je na jejich tvrzení pravdy nebo je to jen jejich lenost řádně něco opravit a tak mi raději srazili rychlost aby se nemuseli namáhat? Předem mockrát děkuji za rady a pomoc.
Zdraví vás Mirek

www.mojeelektro.xf.cz

Uživatelský avatar
gepard
Příspěvky: 1690
Registrován: 05 úno 2007, 01:00
Bydliště: Liberec - tam na severu Čech

#2 Příspěvek od gepard »

Zdárec,
mohu popsat svoji situaci.... cca před 3 roky jsem u providera Volný postupným navyšováním zdarma dosáhl na 8Mb ADSL linku. Docházelo k nepravidelným výpadkům spojení - cca 1x denně! Asi po 6-ti měsících mi volali, že zjistili časté výpadky, že to řeší - výsledek opět dají vědět. Asi po dvou dnech mi opět brnkli a sdělili mi, že na lince, kterou mám k ústředně 2200 m dlouhou, naměřili výrazné nepravidelné rušení na několika pásmech. Aby byli v souladu se smlouvou, kde se zaručovali bezvýpadkovým - stálým připojením, ořízly mi tato zarušená pásma a tím snížili i rychlost připojení. Současně v té době došlo u Volného ke změně - zrušlili divizi "Internet Volný pro fyz. osoby" a předali nás ve většině případů k O2 (k majiteli/provozovateli linek - telef. vedení). S nimi jsem to hned probíral taky, protože mi automaticky na uvítanou hodili zdarma ADSL tarif 16Mb/1Mb, který na těchto rychlostech nefungoval ... Dostal jsem se až k telef. technikovi, který vše po přeměření jen potvrdil - délka trasy, zastaralá linka a ústředna a taktéž nevhodně volená trasa, kudy linka vede - to jsou ty největší problémový záležitosti ... dodnes platím 16Mb (asi 470,-), ale mám bezporuchových "jen" 6Mb - díky za ně! Toť asi tak vše, co jsem chtěl k tomuto tématu... :(
-- Gepard --

Uživatelský avatar
xxxe
Příspěvky: 2340
Registrován: 12 zář 2005, 02:00
Bydliště: Trutnov

#3 Příspěvek od xxxe »

Jestli můžeš tak si dej raději nějakou wifi,dnes už to přez ní skoro všude funguje ok a ne jako když jela na 2 GHz.Asi platíš kolem 500,- a skoro za nic.Já mít net jako ty tak asi vyskočím z kůže. :D
Já platím 500,- a mám v tom veřejnou IP,woip telefon (volání na pevnou 1 kč,-,na mobil 4,50,-).A co je na tom nejlepší je to že to je taky od O2 protože koupila firmu od který tu wifi původně mám.Když jsem chtěl přez pevnou tak je rychlost jen 10Mb/1Mb a přez wifi mám 10Mb/5Mb a stabilně.
http://www.speedtest.net/result/2092532939.png


Vyzkoušej jim zavolat že když to nefunguje tak u nich končíš,většinou se teprve až pak někdo začne snažit s tím něco udělat k lepšímu.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#4 Příspěvek od EKKAR »

Ono u Mirka je problém taky v tom, že bydlí doslova v (_!_) světa málem v díře, kde i lišky chodí po setmění zásadně po dvou, aby se nebály. Dřív tam byli vděční za každou pevnou linku, kterou jim tam ČS.Spoje - Telekom - Kyslík natáhly a zprovoznily - a teď když by chtěli, aby i to spojení mělo trochu světový nebo aspoň evropský parametry, zjišťuje se, že na ty dráty od dob Gustápa Husáka vlastně nikdo ani nešáhnul a jen se na ně věšela čím dál tím modernější ústřednová technika - zatímco lidi platili a platili jak mourovatí, provozovatel sítě ji nechal beznadějně zastarat... Tím je daný i to, že ADSL běžně inzerovaný s rychlostí "AŽ 8MBit/s" funguje s touto rychlostí nejvýš kilák a půl od ústředny a všecko co je dál má rychlost omezenou fatálním útlumem spojovacích párů, který prostě nejsou na vf přenos absolutně dimenzovaný - kapacita a indukčnost takovýho kabelu je natolik šílená, že je vůbec kolikrát div, že se na vzdálenost 4-5km vůbec nějakej 1MBit internet procpe... Ale koncový uživatel platí 8MBit, protože má ve smlouvě "garantováno" připojení rychlostí "AŽ" oněch lesklých a vysněných 8Mega...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
MirrA1
Příspěvky: 531
Registrován: 30 srp 2006, 02:00

#5 Příspěvek od MirrA1 »

Hlavním problémem českých lidí je, že klidně nechají kohokoli aby si s nimi slušně řečeno vytíral podlahu. Budou si jedině maximálně stěžovat v hospodě, ale skutečně neudělají nic. Jednoduše řečeno jsou připosraní cokoli udělat

Takže ti můžu z vlastní zkušenosti doporučit - stěžuj si, reklamuj službu, zaplať jen polovinu měsíční faktury... Pokud nebudou reagovat, tak jim volej každý den nebo klidně i 2x denně a zabere to.

Ale to není jen s internetem, to je i s mobilníma operátorama. Většina lidí místo toho aby si s operátorem vyjednali lepší cenu budou brečet a naříkat jak je draze a kolik platěj za telefon. Já být podnikatelem a vědět jaké nátury jsou češi, tak toho taky náležitě využiji...

Uživatelský avatar
MirrA1
Příspěvky: 531
Registrován: 30 srp 2006, 02:00

#6 Příspěvek od MirrA1 »

EKKAR píše:Ono u Mirka je problém taky v tom, že bydlí doslova v (_!_) světa málem v díře, kde i lišky chodí po setmění zásadně po dvou, aby se nebály. Dřív tam byli vděční za každou pevnou linku, kterou jim tam ČS.Spoje - Telekom - Kyslík natáhly a zprovoznily - a teď když by chtěli, aby i to spojení mělo trochu světový nebo aspoň evropský parametry, zjišťuje se, že na ty dráty od dob Gustápa Husáka vlastně nikdo ani nešáhnul a jen se na ně věšela čím dál tím modernější ústřednová technika - zatímco lidi platili a platili jak mourovatí, provozovatel sítě ji nechal beznadějně zastarat... Tím je daný i to, že ADSL běžně inzerovaný s rychlostí "AŽ 8MBit/s" funguje s touto rychlostí nejvýš kilák a půl od ústředny a všecko co je dál má rychlost omezenou fatálním útlumem spojovacích párů, který prostě nejsou na vf přenos absolutně dimenzovaný - kapacita a indukčnost takovýho kabelu je natolik šílená, že je vůbec kolikrát div, že se na vzdálenost 4-5km vůbec nějakej 1MBit internet procpe... Ale koncový uživatel platí 8MBit, protože má ve smlouvě "garantováno" připojení rychlostí "AŽ" oněch lesklých a vysněných 8Mega...
Tak přeci když koncový uživatel vidí, že mu těch 8 Mbit nepůjde, tak není problémem nechat si nastavit nižší rychlost za nižší cenu. :-)

Uživatelský avatar
gepard
Příspěvky: 1690
Registrován: 05 úno 2007, 01:00
Bydliště: Liberec - tam na severu Čech

#7 Příspěvek od gepard »

Zdárec,
to MirrA1: No a co když je právě ten tarif, co již člověk má, nejnižší v nabídce?? Nic nenaděláš. Naprostý souhlas s EKKAR-em. Každý by měl zvážit své možnosti v místě, kde chce mít net. ADSL, VDSL, WiFi ... pokud má delší zastaralou linku (a tím i s větším útlumem signálu a event. jeho zarušením) a to vč. ústředny, ani to VDSL mu moc nepomůže. A aby zainvestoval -nahrubo řečeno- 10-15tis. za zařízení, instalaci, materiál a zřízení služby WiFi od providera a tím z 8Mb "povýšil" na 10Mb ...?? Jedině, že má hodně špatné připojení ADSL, super signál pro Wifi od providera a nějakou tu kačku na zřízení služby WiFi. Jinak pokud nedojde k výměně linky za novou a k připojení na novou ústřednu, nemá cenu to asi moc řešit, neboť variant moc není. Zkoušel jsem to na technika O2 - že bych klidně vzal vyšší tarif (hodil by se mi - jedem na můj účet s bráchou, máme pomocí WiFi repeaterů pokryt 4-bytový rodinný dům, část zahrady s pergolou ...), klidně 32Mb nebo kolik to tam mají, říkal, že pokud nedojde k výměně linky, přepojení na novou dig. ústřednu, tak nám to nemůže nabídnout. Kdybych měl alespoň poblíž dostupný UPC net - už dávno bych tyto problémy neřešil. :?
Naposledy upravil(a) gepard dne 31 črc 2012, 15:56, celkem upraveno 1 x.
-- Gepard --

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#8 Příspěvek od rnbw »

Staci, ze niekde do tej starej linky natecie voda, pripadne sa uvolni spoj a hned je problem. A telefon moze pritom stale fungovat.

Uživatelský avatar
bastlir40
Příspěvky: 463
Registrován: 27 srp 2010, 02:00
Bydliště: Příbram

#9 Příspěvek od bastlir40 »

Tak teď se pánové zasmějete..... , zavolal mi technik od O2 a řekl, že to půjde maximálně na 2,5Mb. Pokud s tím souhlasím, že mě přepne na středisko, kde se mohu domluvit s operátorem o kompenzaci ceny a budu tak do konce smlouvy platit nižší částku nebo že je ještě druhá možnost a to odstoupení od smlouvy a sepsání nové s levnějším internetem a nižší rychlostí. Tak jsem slušně poděkoval za nabídku a nechal se přepojit. V tom se mi začal zvedat kufr z jednání operátorky. Prý mám závazek na rok a to se nedá zrušit, v případě odstoupení od smlouvy a sepsání nové, nebo úplné zrušení linky musím zaplatit 3000 kč pokutu. Řekl jsem že smlouvu nedodrželi oni a tak by měli být rádi že u nich zůstávám alespoň za nižší částku a poloviční rychlost. Stále si mlela tvrzení že bude pokuta a k tomu se mě ještě zeptala,jestli chci internet k notebooku. No to už mi šla pára i z uší :D ,vyhrožuje pokutou a ještě nabízí další internet když nejsou schopni ani upravit smlouvu na ten stávající. Škoda že mám WIFI 14km od baráku ale příjem špatný. Jinak už sem si ji dávno pořídil. :cry:
Zdraví vás Mirek

www.mojeelektro.xf.cz

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#10 Příspěvek od EKKAR »

Naprostá normálka. Volej tam přes bezplatnou linku 800 123 456 do omrzení a votravuj je fest. Jakmile začnou mlet o jiný nabídce, srozumitelně oznam že se nechceš bavit o ničem jiným než o snížení ceny za nedodržení veřejně daného příslibu na rychlost připojení. V opačným případě zavěs a volej znovu - klidně i v noci, sedí jich tam hejno 24/7. Všecky hovory se nahrávají, takže když budeš vytrvalej, nakonec zavolají sami - a nebude to nějaká mrňavá myš, ale minimálně vedoucí té kvokárny, na kterou se proklapeš z automatu...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
helios
Příspěvky: 2914
Registrován: 08 srp 2007, 02:00
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

#11 Příspěvek od helios »

Povedz im, že na nich pošleš ČOI, pretože ťa nútia platiť za službu, ktorú nie sú schopní reálne poskytnúť.
Ja som si takto podobne vyhádal nižšiu cenu paušálu od mobilného operátora kvôli častým výpadkom signálu mobilnej siete...
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#12 Příspěvek od Michal22 »

Obecně to funguje tak, že dokud platíš a nekecáš, tak se nic nezmění.
Nejlepší metodou je občasné zavolání a následující rozhovor na téma "Sehnal jsem jinou (lepší, levnější, rychlejší) nabídku a chci u vás ukončit smlouvu".
Většinou se začnou kroutit a dost často z nich vypadne mnohem zajímavější nabídka (u mob. operátorů odzkoušeno mnohokrát, u wifi providera zatím jednou).
Jinak jsem nedávno se známým probíral připojení k netu, on má taky ADSL od kyslíků, taky si stěžoval na rychlost (kolísavá), dojel technik, něčím měřil, po určité době se mu ukázala náhodou rychlost, kterou by to mělo jet furt. Kamarádovi to ukázal a řekl mu, že je to v pořádku, že se té rychlosti "Dá dosáhnout".
Tím to ukončil a odjel 8O

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#13 Příspěvek od EKKAR »

helios píše:Povedz im, že na nich pošleš ČOI, pretože ťa nútia platiť za službu, ktorú nie sú schopní reálne poskytnúť.
...
Nereálný, telekomunikační služby a jejich kvalitu + platby v ČR kontroluje nikoliv ČOI, ale ČTÚ, kterej se vyznačuje velice zpomaleným jednáním vždy když se jedná o snížení profitu poskytovatele...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
kevin_mitnick
Příspěvky: 1724
Registrován: 20 kvě 2007, 02:00

#14 Příspěvek od kevin_mitnick »

bastlir40 píše:V tom se mi začal zvedat kufr z jednání operátorky. Prý mám závazek na rok a to se nedá zrušit, v případě odstoupení od smlouvy a sepsání nové, nebo úplné zrušení linky musím zaplatit 3000 kč pokutu. Řekl jsem že smlouvu nedodrželi oni a tak by měli být rádi že u nich zůstávám alespoň za nižší částku a poloviční rychlost. Stále si mlela tvrzení že bude pokuta a k tomu se mě ještě zeptala,jestli chci internet k notebooku. No to už mi šla pára i z uší
Na tohle pomaha jedine. Magicka veta: "dejte mi k telefonu OKAMZITE vaseho nadrizenyho". Sice tak chytis k telefonu jen dalsiho mukla ze spodni casti potravniho retezce, ale vetsinou ma dotycny alespon o 20% vyssi IQ i kompetence.

Uživatelský avatar
bastlir40
Příspěvky: 463
Registrován: 27 srp 2010, 02:00
Bydliště: Příbram

#15 Příspěvek od bastlir40 »

EKKAR píše:Ono u Mirka je problém taky v tom, že bydlí doslova v (_!_) světa málem v díře, kde i lišky chodí po setmění zásadně po dvou, aby se nebály.
To uznávám že je pravda ale telefonní vedení je tu pod zemí dělané nové v roce 2002. Když se mě snažili ukecat na O2-TV, aktivně přijeli měřit dostupnou max. rychlost a v pohodě to jelo i na 6Mb. Tak že si myslím,že to bude i pomsta za to,že jsem televizi odmítl. Nakonec jsem se přes kamaráda dostal na kontakt z vyšších míst společnosti O2 a dozvěděl sem se,že debata o nějaké pokutě nepřipadá v úvahu, v případě že to je nedodržení smlouvy ze strany poskytovatele. Zítra prý mi zavolají a budou to řešit tak,abych byl zase spokojený s jejich službami. Uvidíme jak to dopadne. Pak určitě napíšu jak byli ochotní. :) Zatím moc děkuji za všechny rady a pomoc.
Zdraví vás Mirek

www.mojeelektro.xf.cz

Odpovědět

Zpět na „Linkové telefony, faxy, tel. ústředny včetně domácích“