Tsi vs. E85

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

Tsi vs. E85

#1 Příspěvek od rezis »

Zdravím všechny.
Vím že zde se už mockrát probíralo jak upravit délku vstřiku u klasického vstřikování. I co jsme našel na internetu jde jen o oblbnutí délky vstřiku.
Na co narážím u většiny firem je. Pro motory TSI, FSi zatím není k dispozici. Zároveň se tyto motory vyrábí v originále jako Flexfuel a výrobce se i u standartu chlubí, že je to díky 4 čidlům klepání a možnosti oblivnit přímo hoření další dávkou paliva jsou schopny sežrat prakticky cokoliv. Je někdo kdo to opravdu zkoušel?
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#2 Příspěvek od rezis »

Nikdo nic?
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
xmurgi
Příspěvky: 402
Registrován: 23 dub 2007, 02:00

#3 Příspěvek od xmurgi »

Mal by si skusit nejake koncernove auto forum (vw-club, skodahome, dieselpower). Treba pozriet co pozaduje vyrobca v navode na obsluhu a toho sa drzat. Vzhladom relativnu novost a problemovost zvlast TSI motorov si kazdy strazi zaruku a moc neskusa.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#4 Příspěvek od tomasjedno »

rezis píše:Je někdo kdo to opravdu zkoušel?
Asi ti moc nepomůžu, ale už 2,5 roku jezdím na mix E85:N95 1:1 a nově asi 2.000 km na mix 2:1. Auto bez jakýchkoli úprav, spotřeba prakticky nezměněná oproti N95.
.
.
.
A teď to podstatné: je to turbo, a to si s tím poradí (a není to VW). Problém s potřebou prodloužit vstřiky se týká hlavně atmosféricky plněných motorů.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#5 Příspěvek od rezis »

Právě si říkám, že by to jednotka mohla zhryznout. Tsi má přímý vstřik do válce. Tedy common rail na benzín. Tomu by mělo být naprosto jedno co tam práší... jen nevyhodnotí to jednotka jako palivo mimo nějaký rozsah a nehodí chybu?
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
weed_smoker
Příspěvky: 2675
Registrován: 02 pro 2011, 01:00
Bydliště: Jaroměř

#6 Příspěvek od weed_smoker »

S tim vám mnoho nepomůžu,mam 50kW 1.3MPi,jednotka s upravenym SW asi o 7.5kW vejš od nějakýho Němce (a ten motor vychlastá všecko,od polskýho N91 až po stovkovou VERVU,na tu jede samosebou víc-na polskej max.143km/h a na VERVU 157 km/h rychlost 5 a 4500n/min).

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#7 Příspěvek od rezis »

Zkoušel jsem to v Puntu 1.2 a ee. tedy do 3 tisíc to škubalo a pak jelo neuvěřitelně. Jenže v tomto režimu byla spotřeba naprosto mimo.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
milan222
Příspěvky: 1460
Registrován: 20 črc 2009, 02:00
Bydliště: trutnov

#8 Příspěvek od milan222 »

já mám svého fichtla a budu si hrát:
http://www.youtube.com/watch?v=iROivbKVes0
u moderních aut bych mocnetestoval. no ale chvíli jsme jezdili na 50/50 a jelo to taky dobře. ale máme jen prdítko běžnej benzin 1.3 co si všechno nechá líbit.
bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#9 Příspěvek od tomasjedno »

rezis píše: jen nevyhodnotí to jednotka jako palivo mimo nějaký rozsah a nehodí chybu?
Jednotka podle lambda sondy a MAF senzoru pozná, že to chce nějak víc paliva na litr vzduchu (nebo míň vzduchu na litr paliva), a jaké má nastavené meze pro vyhlášení erroru se asi bude lišit podle typu vozu a výrobce.
Co jsem tak četl americká ap. diskusní fóra, než jsem začal sám lihovat, tak při pálení čistého E85 to vyhlásilo (bez úprav) error prakticky každému, a při pálení mixu 1:1 nikomu.
Já jsem ujel několik km i na mix 3(E85):1(N95) ale chování motoru v nízkých otáčkách se mi nelíbilo, tak jsem pokus přerušil u nejbližší pumpy. Asi zůstanu u toho, u mne osvědčeného, poměru 2:1
Pokud s tím chceš laborovat, tak toho vyhlášení erroru se asi nemusíš extra bát - dá se to zresetovat. Co se ovšem nedá snadno zresetovat, je počet ujetých km od posledního vynulování erroru, takže všímavému servismanovi tato informace nemusí nutně uniknout a může se podivovat.

P.S. ta informace o turbu je velmi podstatná - zdroje uvádějí, že nárůst spotřeby je u turba podstatně menší (což mj. znamená, že regulační zásah je v tomto případě spíš ve snížení plnicího tlaku, než v prodloužení vstřiků).

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#10 Příspěvek od p32 »

rezisi, jestli chceš vyzkoušet kombinaci N95 a E85, tak ti poradím jeden postup.
a) nech v nádrži odhadem 10 l původní sračky
b) přilej 10 l z kanystru E85 a potom 10 l z kanystru N95 (poměr 1:1)

Stále ti tam vznikne poměr 1:2. což je velmi bezpečné pro všechno.

c) nalej si do kanystru 10 l N95 pro jistotu, že bys ze strachu to chtěl srovnat

Dá se to samozřejmě kombinovat přimo u pumpy, že dojedeš na rezervu, naleješ 10 l z E85 a 10 l z N95 a potom jen do toho kanystru těch 10 z N95. E85 má menší zápalnost, ale výhřevnost uspokojivou a tipuji si, že těch zhruba 300 km ani nepoznáš, že jedeš na ten poměr N95 s E85. Při rozsvícení rezervy dolej N95 z toho kanystru a porovnávej, jestli se to výrazně zlepšilo.

A teď trochu matematiky navíc.
Do N95 se přidává ještě pŕed pumpou 15-20% čistého E85.
Do E85 se přidává ještě pŕed pumpou 15-20% čistého N95.

Zkus vypočítat kolik čistého N95 máš teď v nádrži a kolik ho tam potom budeš mít při rezervě tak 5 l a doplnění mixem N95 a mixem E85 v poměru 1:1 a od každého po 10 l. :wink:

No a na závěr to začni počítat v korunách, tj. N95 za 40 Kč/1 l a E85 za 26 Kč/1 l.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#11 Příspěvek od tomasjedno »

p32 píše:Do N95 se přidává ještě pŕed pumpou 15-20% čistého E85
Kde jsi na tohle číslo přišel?
V EU smí BA (neznačený jako biolihové palivo) obsahovat max. 5% lihu.
(např. v Německu se benzín s 10% lihu prodává jako E10).
V ČR zákon nařizuje přimíchávat do BA min. 4,1% lihu, a rafinerie by byly blbé, kdyby tam míchaly víc. On je pro ně totiž líh dražší než benzín a ještě by tím podporovaly konkurenci.
Takže prostor je v ČR daný 4,1-5,0% a rafinerie se drží dolní hranice.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#12 Příspěvek od p32 »

Hihi, ty tomu fakt věříš, že u nás si nedávají víc ? Počítej raději s větším procentem než jen 5% a nebudeš nikdy v budoucnu zklamán. Někdy mi tyto názory připomínají názory o tom, jak jsou minerálky zdravé a čím dražší tím zdravější. Předpisy jsou přece takové, že ? No, neber to osobně, ale zkus si to prověřit, co v tom N95 je opravdu přidáno mezi tou rafinérií a tvým čerpáním. :wink:
(možná jsem se spletl a místo 20% procent je tam navíc jen 10% vody a 6% ředidel a jen 4% E85 - líh jako líh)
Naposledy upravil(a) p32 dne 07 zář 2012, 14:56, celkem upraveno 1 x.

Andrea
Příspěvky: 9340
Registrován: 07 zář 2007, 02:00

#13 Příspěvek od Andrea »

Jojo, ředí ten benzín 10-letým kubánským rumem, je to přece tak výhodné. :D

Uživatelský avatar
TomasX
Příspěvky: 630
Registrován: 12 srp 2005, 02:00

#14 Příspěvek od TomasX »

rezis píše:Nikdo nic?
Není nad vlastní zkušenost. 8-)
E85 je téma "mýtů a pověr", od značkových informátorů se nic nedozvíš, protože auta se vyrábí na benzín, pokud chceš Flexifuell, tak ti ho rádi prodají, ale za jiné peníze. Předpokládám, že jsi o problematice spalování něco přečetl. Hlavní problém je, že motor musí dostat směs E85 v jiném poměru než BA95. Jinak jde špatně zapálit jiskrou ze svíčky a potom hoří detonačním hořením. Takže je potřeba prodloužit dobu vstřiku a detonačním čidlem na motoru (některé motory ho mají) zabránit detonačnímu spalování. Lambda reaguje na příliš bohatou směs (chybí ji kyslík) snížením množství vstřikovaného paliva, takže ta moc nepomůže. To všechno způsobí zvýšení spotřeby o 10-20%. To může udělat přídavná "skříňka" za 5000Kč i více nebo si motor poradí sám.
Z toho jsem vycházel a následovala praxe. 8-)
Do 5l v nádrži jsem natankoval 60l E85 a testoval.
Motor startoval normálně jako na BA95, v nízkých otáčkách "táhnul" jako diesel, jinak jsem nepozoroval žádnou změnu, pouze zvýšení spotřeby z běžných 7l/100km na 9,2 na stejné trase, kterou jezdím pravidelně,
to mě přesvědčilo, že můj motor se s E85 vypořádá bez problému. Úsporu si spočítáš sám.
P.S. Jsem sice elektronik povoláním, ale automechanik "koníčkem", takže "jedna paní povídala" mě absolutně nechává v klidu.
Naposledy upravil(a) TomasX dne 07 zář 2012, 17:48, celkem upraveno 1 x.
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...

Uživatelský avatar
Vogon
Příspěvky: 1618
Registrován: 14 kvě 2009, 02:00
Bydliště: Brno

#15 Příspěvek od Vogon »

rafinerie jsou povinny dle zákona, byl tu citován, do paliv přidávat ethanol v již citovaném poměru. A protože ten ethanol musí nakupovat již se spotřební daní a s DPH, je to pro ně velmi nevýhodné a ubírá jím to zisk ze samotného prodeje paliva.
Nic jiného se do paliva kromě běžných aditiv přidávat nesmí a je to na výstupu z Čepra velmi pečlivě kontrolováno. Jakékoliv znečištění paliva neschválenými přísadami jde prakticky stoprocentně na vrub pumpařům, nejčastěji proto, že kupují z rafinerií i směsný válec a přimíchávají ho opět nejčastěji do nafty.
Řeči o tom, že v benzínu je vinou rafinerie třeba ředidlo, jsou buď HOAX a nebo Urban Legend.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“