Stránka 1 z 2

váha vzduchu

Napsal: 23 říj 2012, 07:43
od BOBOBO
Zdravím přispívající . Měl bych dotaz na znalce těchto čidel . Je zde někdo , kdo si umí změřit funkčnost těchto čidel a zná průběhy komunikace těchto čidel s ŘJ v PRAXI ? I třeba dřevní test , ale s použitelným výsledkem . Vynecháme odpojení a připojení konektoru čidla , to většinou zvládám . Pokud znáte více firem , tím lépe . Určitě by tento problém , tedy jeho řešení , zajímal vícero lidí . Vidím kolem sebe spoustu výměnců , kteří tento ne levný díl mění a to jen na základě dohadů . Mně by vyhovoval popis čidel koncernu VW . Děkuji Teoretici a stahovači všeobecných popisů zdržte se používání klábosnice .

Napsal: 23 říj 2012, 11:32
od vrky
O diagnostice MAF senzoru je toho na netu až dost. Jsou fora kde ti vyčtou z logu jestli je ta váha dobrá nebo ne. Jestli máš na mysli zkušební stolici s regulovaným průtokem vzduchu a regulovanou teplotou s výstupem do PC nebo jen měřák tak by mě to taky zajímalo. Zlobila mě ale už je klid. Ale do budoucna....

Napsal: 23 říj 2012, 14:44
od GeorgeB
Základ je rozsah výstupního napětí. Většinou je v rozsahu 0-5V. Osciloskopem si změřím napětí při volnoběhu. Hodnota se dá najít v datech k autu. Při přidání plynu pak samozřejmě musí růst téměř ke 4-5V. Druhý způsob je zobrazení naměřených parametrů v řídící jednotce motoru. Tam jeuvedena hodnota průtoku nasávaného vzduchu v jednotkách g/s nebo kg/h nebo mg/H a podobně. U podobných motorů jsou i hodnoty podobné. Konkrétně se dají porovnávat stejné obsahy případně motory se stejným obsahem na válec(při měřených hodnotách v mg/H). U systémů koncernu VW se dají dokonce porovnávat požadované a naměřené hodnoty při daných provozních podmínkách(provozní teplota, volnoběh/plné zatížení).
Před koupí nové váhy ještě případně vyzkouším snímač nahradit přípravkem http://www.jb-elektronik.cz/automobilov ... lic_napeti
Hodnotu pak nastavuji ručně. Poslední možnost je ještě vyčištění váhy vzduchu spec. přípravkem. Zanesená váho vzduchu ukazuje naměřenou hodnotu nižší než je skutečná (u systému MAF s vyhřívaným platinovým drátkem)...

Napsal: 23 říj 2012, 15:55
od pepik9

Napsal: 24 říj 2012, 06:26
od BOBOBO
To je úplná paráda . Taková kniha by byla dobrá i v češtině , ale v ruštině mi vůbec nevadí . Ještě džórdži , nedalo by se nahlédnout na tuto stránku pro feldu při kontrolách napětí na čidle ? Do jednotky se pochopitelně nepodívám , nemám na to stroj ani SW . Nyní je to na 90% , bylo by na 100 . I tak moc díky . Jo , tomuto říkám příspěvky k věci a ne , že na forech toho je , to je na dvě věci .

Napsal: 24 říj 2012, 08:30
od GeorgeB
Přestože máme poměrně dobrý diagnostický přístroj (i originál VAG1552), tak poměrně často měřím osciloskopem případně čidla na zkoušku nahrazuji.
Výtažek z naměřených oscilogramů jsem umístil na web sem: http://www.jb-elektronik.cz/diagnostika ... rubehy.php
Pokud máš konkrétní dotaz, tak bych sem mohl něco dalšího hodit.

Napsal: 24 říj 2012, 10:26
od BOBOBO
Jsi výjimkou rozdávat osobní know-how . Moc dík za všechny .

Napsal: 25 říj 2012, 15:40
od GeorgeB
Když můžu,tak poradím. Taky nevím všechno. Bohužel mezi odborníky v servisech není moc zájem o to vědět základní principy. Sériová diagnostika válcuje zdravý selský rozum a opravárenství se degraduje na výměnkářství.
Mimochodem u felicie není MAF (váha vzduchu), ale MAP senzor (snímač tlaku v sání). Jeho charakteristika viz níže. Požadovaný tlak na volnoběh, teplý motor je cca -0,65 ÷ -0,75bar.

Napsal: 26 říj 2012, 05:41
od BOBOBO
Takže ta dolní stupnice by měla být převrácená s mínusovým znamínkem a napětí při volnoběhu 1V , si se nemýlím . :D Díky

Napsal: 26 říj 2012, 08:59
od GeorgeB
Je to tak, 100kPa je atmosferický tlak. V absolutních jednotkách 30kPa je relativní tlak -0,7bar. Na diag. přístroji se třeba zobrazuje tlak v sání v mbar nebo hPa, kPa a podobně. Většinou je to zobrazeno jako absolutní hodnota.

Napsal: 26 říj 2012, 11:50
od tomasjedno
GeorgeB píše:...Požadovaný tlak na volnoběh, teplý motor je cca -0,65 ÷ -0,75bar.
Tlak v sání 0,25 ÷ 0,35 bar mi, laikovi, přijde jako strašně široké rozmezí. (Moje autíčko ukazuje 0,28 ÷ 0,30 bar.)

Napsal: 27 říj 2012, 11:20
od GeorgeB
Není to tak velký rozsah. Záleží na hodně okolností jaká bude skutečný tlak v sání(stav motoru-kompresní tlaky,těsnost sání, průchodnost výfuku..., zatížení motoru-tedy zatížení alternátorem, klimatizací,servo..., teplota motoru i vzdchu, nadmořská výška, atd.) Každopádně pokud je v uvedeném rozsahu u uvedeného motoru, tak je v pořádku.

Napsal: 29 říj 2012, 06:15
od BOBOBO
Taky to půjdu změřit . Jen tak najít nějakou díru , novou nedělat . Mám to horší o to , že mám na sacím potrubí přidané bezpečnostní klapky pro LPG a ty mohou propouštět .

Napsal: 29 říj 2012, 07:56
od GeorgeB
Podtlak v sání lze změřit u MPI a 1,6i na podtlakové hodičce vedoucí k regulátoru tlaku paliva. U jednobodu snad jedině na hadici/trubce vedoucí k posilovači brzd.

Napsal: 29 říj 2012, 08:07
od BOBOBO
No mám tam takový zpuchřelý zbytek ..... A zrovna dobře přístupné to taky není . Ale jo . Mám ještě jednu novou lištu a tak si změřím průměr , udělám delší a nechám tam smyčku . Ještě to pak porovnám na podtlaku hned z klapky - ta tenká hadice , už je to taky prostor za klapkou . :D