Bufík X7-1M, ovládání, zapojení otočného přepínače

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
walleyman
Příspěvky: 35
Registrován: 27 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Jičín

Bufík X7-1M, ovládání, zapojení otočného přepínače

#1 Příspěvek od walleyman »

Zdravím, nevěděl by někdo vnitřní zapojení otočného přepínače (viz. obr.) (co je v jaké poloze spojeno) u ovládacího panelu k bufiku X7-1M (dával se standartně do T815).
Tak nějak mi tento panel schází, ze schematu to nejde zjistit... a dávat za spínač 350 - 500 kč se mi moc nechce, když ho můžu nahradit nečím jiným ze syslátů...
Mnohokrát díky.
PS: schéma zapojení bufiku mám, ale není zde znázorněn přepínač podrobně (poze na který kontakt co připojit)
Přílohy
Ovladac X71M.jpg
(44.93 KiB) Staženo 205 x

Uživatelský avatar
Romisek
Příspěvky: 277
Registrován: 26 úno 2008, 01:00
Bydliště: Borkovany
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Romisek »

Romisek

Uživatelský avatar
walleyman
Příspěvky: 35
Registrován: 27 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Jičín

#3 Příspěvek od walleyman »

diky, ale obavam se že to nebude ono, ten německy typ ma jiny počet vyvodu ... (samozřejmě neřeším žarovku)

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#4 Příspěvek od BOBOBO »

Jak na to romisku koukám , tak tam není 1/2 výkonu , jen topení/větrání . No já mám schema k topení 6BON3 a tam je rozdíl v tom , že se na 1/2výkonu vřadí odpor do okruhu ventilátoru a připne druhé "budící" vinutí u motoru čerpadla nafty , ovšem je podotknuto , že startovat se musí na plný výkon a až když běží přepnout na poloviční výkon . Tam se přehazuje pouze jeden drát . Kdyžtak sem dej svoje schema , třeba něco vymyslíme .

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#5 Příspěvek od pepik9 »


Uživatelský avatar
walleyman
Příspěvky: 35
Registrován: 27 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Jičín

#6 Příspěvek od walleyman »

schema sem v poradnem rozliseni hodim odpoledne, jinak prepinani vykonu je zde reseno ridici jednotkou (meni se pak frekvence pulzu) vyrabelo se to v nemecke licenci, ono to mozna pujde vykoukat ze shematu, v manualu je psano co se deje v jake poloze spinace, ale bude to na dyl .... nejlepe kdyby nekdo timto bufikem disponoval a chtelo se mu promerit kontakty ... nejlevnejsi nahrada co se stale vyrabi stoji 430,- s dph original novy 890,- s dph a to za blbej otocnej prepinac nehodlam davat, kdyz se to da nahradit 3x kolibkovym v celkove hodnote nepresahujici 60 kc
(na foru Ford to tak ma jeden pan vyreseno v Transitu na tento bufik, ale nedari se mi ho kontaktovatt

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#7 Příspěvek od BOBOBO »

Požám známého u silnic .

Uživatelský avatar
walleyman
Příspěvky: 35
Registrován: 27 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Jičín

#8 Příspěvek od walleyman »

To by bylo super ... jinak tady je manual komplet k celemu topeni v .pdf (to same jako na brdm ale v lepsi kvalite)http://www.edisk.cz/stahni/38221/X7-1M- ... .92MB.html

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#9 Příspěvek od kbulda »

Podle schema, které tady vysadil pepík9 to vypadá na normální dvojitý
přepínač blinkrů. Odpovídá tomu číslování svorek. Takový přepínač býval montován třeba v Multikaru, nebo náklaďáku IFA, nebo kombajnech i jiných vozidlech. Bylo tam oddělené spínání blikačů pro vozidlo a vlek.
Přílohy
obrázek00.png
(9.36 KiB) Staženo 164 x

Uživatelský avatar
walleyman
Příspěvky: 35
Registrován: 27 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Jičín

#10 Příspěvek od walleyman »

Tak vyřešeno, dostal jsem se na útvaru k starému návěsu na T148, jmenoval se Nektar (jde o pojízdnou kantýnu) a shodou okolností je vytápěný tímto bufikem.
Opravdu se jedná o dvojitý přepínač blinkrů s kontrolkou.

Všem moc děkuji za pomoc.
S pozdravem,
Walleyman.

Uživatelský avatar
mario1p
Příspěvky: 8
Registrován: 22 říj 2008, 02:00

#11 Příspěvek od mario1p »

priznam sa ze nepochopil som ktore vyvody su spojene ked je ten spinac na 1/1 a ktore ked je na 1/1.
pise sa ze dvojity prepinc blinkrov. Cize ak logicky uvazujem tak v jednej polohe je spojene 49a´ + L´ a zaroven 49 + L , a v druhej polohe je spojene 49a´ +R´ a zaroven 49+R.... prosim Vas spravne tomu rozumiem?

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#12 Příspěvek od kbulda »

Ano.

Uživatelský avatar
mario1p
Příspěvky: 8
Registrován: 22 říj 2008, 02:00

#13 Příspěvek od mario1p »

kbulda píše:Ano.
Dakujem za odpoved

Uživatelský avatar
mario1p
Příspěvky: 8
Registrován: 22 říj 2008, 02:00

#14 Příspěvek od mario1p »

Proaim Vas a aky prud tecie cez ten spinac? ked by som ho cel nahradit ci to musi ist cez relatka alebo to znesie niektory spinac resp prepinac. Ked sa pise ze by to mal byt prepinac co pouzivalo sa na smerovky, tak pocitam ze cca 2A/12V by to malo zvladnut. Ci mylim sa?

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“