Stránka 1 z 1

Bufík X7-1M, ovládání, zapojení otočného přepínače

Napsal: 23 říj 2012, 19:22
od walleyman
Zdravím, nevěděl by někdo vnitřní zapojení otočného přepínače (viz. obr.) (co je v jaké poloze spojeno) u ovládacího panelu k bufiku X7-1M (dával se standartně do T815).
Tak nějak mi tento panel schází, ze schematu to nejde zjistit... a dávat za spínač 350 - 500 kč se mi moc nechce, když ho můžu nahradit nečím jiným ze syslátů...
Mnohokrát díky.
PS: schéma zapojení bufiku mám, ale není zde znázorněn přepínač podrobně (poze na který kontakt co připojit)

Napsal: 23 říj 2012, 20:32
od Romisek

Napsal: 23 říj 2012, 20:45
od walleyman
diky, ale obavam se že to nebude ono, ten německy typ ma jiny počet vyvodu ... (samozřejmě neřeším žarovku)

Napsal: 24 říj 2012, 06:59
od BOBOBO
Jak na to romisku koukám , tak tam není 1/2 výkonu , jen topení/větrání . No já mám schema k topení 6BON3 a tam je rozdíl v tom , že se na 1/2výkonu vřadí odpor do okruhu ventilátoru a připne druhé "budící" vinutí u motoru čerpadla nafty , ovšem je podotknuto , že startovat se musí na plný výkon a až když běží přepnout na poloviční výkon . Tam se přehazuje pouze jeden drát . Kdyžtak sem dej svoje schema , třeba něco vymyslíme .

Napsal: 24 říj 2012, 07:42
od pepik9

Napsal: 24 říj 2012, 12:19
od walleyman
schema sem v poradnem rozliseni hodim odpoledne, jinak prepinani vykonu je zde reseno ridici jednotkou (meni se pak frekvence pulzu) vyrabelo se to v nemecke licenci, ono to mozna pujde vykoukat ze shematu, v manualu je psano co se deje v jake poloze spinace, ale bude to na dyl .... nejlepe kdyby nekdo timto bufikem disponoval a chtelo se mu promerit kontakty ... nejlevnejsi nahrada co se stale vyrabi stoji 430,- s dph original novy 890,- s dph a to za blbej otocnej prepinac nehodlam davat, kdyz se to da nahradit 3x kolibkovym v celkove hodnote nepresahujici 60 kc
(na foru Ford to tak ma jeden pan vyreseno v Transitu na tento bufik, ale nedari se mi ho kontaktovatt

Napsal: 24 říj 2012, 13:18
od BOBOBO
Požám známého u silnic .

Napsal: 24 říj 2012, 14:17
od walleyman
To by bylo super ... jinak tady je manual komplet k celemu topeni v .pdf (to same jako na brdm ale v lepsi kvalite)http://www.edisk.cz/stahni/38221/X7-1M- ... .92MB.html

Napsal: 24 říj 2012, 22:41
od kbulda
Podle schema, které tady vysadil pepík9 to vypadá na normální dvojitý
přepínač blinkrů. Odpovídá tomu číslování svorek. Takový přepínač býval montován třeba v Multikaru, nebo náklaďáku IFA, nebo kombajnech i jiných vozidlech. Bylo tam oddělené spínání blikačů pro vozidlo a vlek.

Napsal: 31 říj 2012, 12:15
od walleyman
Tak vyřešeno, dostal jsem se na útvaru k starému návěsu na T148, jmenoval se Nektar (jde o pojízdnou kantýnu) a shodou okolností je vytápěný tímto bufikem.
Opravdu se jedná o dvojitý přepínač blinkrů s kontrolkou.

Všem moc děkuji za pomoc.
S pozdravem,
Walleyman.

Napsal: 10 lis 2019, 21:56
od mario1p
priznam sa ze nepochopil som ktore vyvody su spojene ked je ten spinac na 1/1 a ktore ked je na 1/1.
pise sa ze dvojity prepinc blinkrov. Cize ak logicky uvazujem tak v jednej polohe je spojene 49a´ + L´ a zaroven 49 + L , a v druhej polohe je spojene 49a´ +R´ a zaroven 49+R.... prosim Vas spravne tomu rozumiem?

Napsal: 12 lis 2019, 00:39
od kbulda
Ano.

Napsal: 12 lis 2019, 01:31
od mario1p
kbulda píše:Ano.
Dakujem za odpoved

Napsal: 13 lis 2019, 00:06
od mario1p
Proaim Vas a aky prud tecie cez ten spinac? ked by som ho cel nahradit ci to musi ist cez relatka alebo to znesie niektory spinac resp prepinac. Ked sa pise ze by to mal byt prepinac co pouzivalo sa na smerovky, tak pocitam ze cca 2A/12V by to malo zvladnut. Ci mylim sa?