Sranda pro autaznalé+ sháním motor Š120,125,130

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pajosek2
Příspěvky: 3992
Registrován: 24 úno 2007, 01:00
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Sranda pro autaznalé+ sháním motor Š120,125,130

#1 Příspěvek od pajosek2 »

Právě jsem se dověděl,že jde celkem vpohodě předělat motor z Favorita do kastle Škoda 130. Vzhledem k tomu,že obě auta znám jsem se zasmál,ale když jsem viděl,že je to míněno vážně,tak jsem se nasral. Vaše názory?
A jen tak mimochodem,pokud by měl někdo motor Škoda 130,120,125 k dispozici,tak beru nabídky.
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#2 Příspěvek od rezis »

Nevím jak do 130. Ale běžně se to dělalo. V klikovce se musela odvrtat díra a umísti ložisko. Mrkev z převodovky škodovky má opěrné ložisko právě v klikovce. To favorit nemá. Dále se vrtaly větší díry. Škoda má M8 Faťan M10
A musely se převařit svody, nebo vypodložit pod karburátorem - motor je jinak nahnutý. Snad i něco s olejovými vanami dělali, ale ...
Prostě si to moc nepamatuji takže se mohu plést
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
pajosek2
Příspěvky: 3992
Registrován: 24 úno 2007, 01:00
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od pajosek2 »

Taky jsem našel,že se to dělallo,ale to v době,kdy byly i motory i karoserie 130 natolik ceněny,že se to vyplatilo. Dnes už je to myslím někde jinde a navíc u dotyčného jde jen o zprovoznění auta a ne nějaký tuning. Já osobně si nedovedu představit jak se tam vyřeší průchod poloos přes kyvné vidlice na 130.Fáčko má přece homokinetické klouby a š130 poloosy přímé vedené v trubce. Připadá mi to jako ztráta času.
Edit: a jak to dopadne,když na to náhodou trefí policajti při kontrole na cestě?
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.

Uživatelský avatar
Philip_Fry
Příspěvky: 1538
Registrován: 01 zář 2010, 02:00
Bydliště: Trutnov

#4 Příspěvek od Philip_Fry »

pajosek2 píše:Já osobně si nedovedu představit jak se tam vyřeší průchod poloos přes kyvné vidlice na 130.Fáčko má přece homokinetické klouby a š130 poloosy přímé vedené v trubce.
Jak to souvisí s motorem?

Uživatelský avatar
pajosek2
Příspěvky: 3992
Registrován: 24 úno 2007, 01:00
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od pajosek2 »

No jak? Ten motor z Fáčka se tam musí vpravit i s převodovkou,takže i s poloosama. Nebo ty poloosy na Š130 měly stejný tisícihran jako Fáčko? Nebo ten Fáčkový motor otočili o 90 stupňů a připasovali na původní převodovku? No potěš koště.
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#6 Příspěvek od EKKAR »

Poloosy jsou vyvedený z převodovky-rozvodovky, ta zůstávala původní ze šáde, z faťana tam nepasuje nic, měnil se jen motor počínaje spojkou. Jak už tady padlo, muselo se upravit opěrný ložisko a zvětšit díry na sešroubování tělesa spojky s přírubou na bloku motoru. Dávala se i původní "stodvacítková" olejová vana, protože fáčko má jiný sklon motoru a v podélný poloze se s origo vanou špatně mazal. Myslím že další náměty najdeš na http://skoda-virt.cz/cz/ nebo třeba i na http://forum.skodahome.cz/ . Převodovka a rozvodovka s diferákem jsou u fáčka konstrukčně jinak řešený než u šáde, jednak je převodovka kratší, druhak má jinak řešenej přenos krouťáku (nepotřebuje na rozdíl od šáde přenášet moment mezi osou výstupu z převodovky a kolmo postavenýma poloosama jako šáde - osy výstupu převodovky a os kol jsou rovnoběžný), navíc fáčko má i už zmíněný homokineťáky zajišťující propérování i řízení nápravy - to všecko má šáde jinak. Takže se ponechává původní 5Q převodovka, jen se k ní napojí motor "o generaci mladší" - už jssem viděl i šádynu se "stříkačkou" z fáčka ´94...

Prostě to jde, stejně jako jde "přebouchat" do kastle faťana nebo feldy agregát 1,4MPI 40/50kW pocházející z jedničkový fábule - tam dokonce snad i včetně převodovky.

POZOR!!! Jedná se výhradně o původní škodovácký motor OHV s 3x uloženou klikou - NEPLÉST s motorem VW 1,4 16V o výkonu 55, 59, 63 nebo 74kW s 5x uloženou klikou, který se do fábulí taky montoval a do některých pořád ještě montuje!!!
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 03 lis 2012, 15:47, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
pajosek2
Příspěvky: 3992
Registrován: 24 úno 2007, 01:00
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od pajosek2 »

Díky,jasně že to jde!!! Taky tam jde vpravit třífázový motor a jezdit na prodlužku,ale má to význam? Připadá mi to komické,ale zase na druhou stranu ,když bastlit,tak bastlit.
A teď,co na to Ti policajti,když se na to přijde???
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#8 Příspěvek od EKKAR »

U šáde to nikdo neřeší, tam jde vyřadit motor z evidence a kouká se jen na objem - navíc se bere do úvahy doporučení výrobce, který typ jde přestavět na vyšší obsah motoru, myslím že to nepovolovali u prvních "užovek", který měly ještě jinak řešenou přední nápravu a kratší poloosy, jsou tam i slabší brzdy. Od modelu ´84 = "emko" by to mělo jít u všech bez ohledu na to jestli to je "stopětka" nebo "stodváca". Víc skutečně najdeš na Škoda-virtu nebo na Škoda-home .
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#9 Příspěvek od EKKAR »

A ještě k těm poloosám a "kyvným vidlicím" u 130:
šáde jako taková měla nezávisle zavěšený zadní kyvný poloosy s kloubovým spojem jen u výstupů z převodovky = kovaná poloosa uložená v plechový trubce = "nohavici" se při propružení kývala jako celek a osa kola souhlasila s osou poloosy. Bod zavěšení je jen nad kolem pomocí teleskopickýho tlumiče. Při propérování se mění rozchod kol řádově až o desítku mm a mění se přitom bohužel i úhel kola k silnici - viz starý šáde, který prázdný měly zadní kola "podseknutý" jako osmsetpatnáctka tatrovka...

Pozdější typ nápravy "kliková vlečená" má podélný ramena zavěšený v prahu kastle a tlumený stejně jako u první verze nahoře kotveným tlumičem, je tam ale další vedení který zajišťuje pohyb náboje kola jen ve svislým směru i při propružení = nemění se rozchod. Protože se přitom mění vzájemnej úhel mezi osou polonápravy a osou náboje a navíc i dýlka mezi nábojem a výstupem převodovky, jsou v poloosách křížový klouby a u převodovky suvný "mrkve" k vyrovnání sklonu os a posunu. Tahle náprava má vynikající jízdní vlastnosti, protože se nemění úhel kola vzhledem k silnici = nemá snahu uskakovat, jenže bohužel právě kvůli těm kloubům je háklivá na boční tlak - auto s touhle nápravou při bočním nárazu do kola už neujede ani metr, protože většinou praskne ten kloub a například se taky vůbec nesmí "otáčet na kolíbce" jako to bylo statisíce skodovkářů zvyklých dělat při natírání spodku a podobně. Tahle náprava prostě nesmí dostat žádnej tlak na náboj, jinak je zle...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
petus
Příspěvky: 594
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Pelhřimov
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od petus »

se mnou závodila škodovka co měla motor z felicie :-)
Pokud něco chcete a neodpovídám,pošlete SZ :)
https://chiptron.cz - novinky ze světa elektro (Arduino, Raspberry Pi, ESP8266, STM32, ESP32...)
Peťus

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#11 Příspěvek od EKKAR »

Motor 1,3 z felicie = motor 1,3 z favorita ´93/´94, jen ty od roku ´96 měly vícebodový vstřikování.

Kupodivu ale ještě i v roce 1998 Škodovka vyrobila cca 5000ks sérii Felicií osazených karburátorem Pierburg (stejným jako měly první favority) - šlo o doplnění dodávek na trhy, kde nebylo možné čekat dostatečně kvalitní palivo potřebné pro funkci vstřikování. Na Evropský trh ale už tyhle motory nesměly...
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 04 lis 2012, 13:41, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#12 Příspěvek od TAKJAN »

Kámoš má 130ku upravenou v tisícovce, ještě laděnou a jede to moc pěkně. Leckdo se pak diví..

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#13 Příspěvek od EKKAR »

To je škoda toho veterána takhle zku*vit - když už jednou "litra", tak pokud možno už jen origo. Nanejvejš učunit úpravu, kterou měla AZNP na rallye Sydney-Londýn - nasadit na motor 1100ccm 2 dvojitý karbce Weber.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#14 Příspěvek od passion »

Opravím ťa - BMM je jednobodový vstrek (Bosch MonoMotronic). Viac bodový je MPI (Multi Point Injection)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#15 Příspěvek od EKKAR »

Jo, sorry - ten MPI je normální Bosch Motronic. to BMM je úklep.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“