Stránka 1 z 3

Sranda pro autaznalé+ sháním motor Š120,125,130

Napsal: 03 lis 2012, 15:01
od pajosek2
Právě jsem se dověděl,že jde celkem vpohodě předělat motor z Favorita do kastle Škoda 130. Vzhledem k tomu,že obě auta znám jsem se zasmál,ale když jsem viděl,že je to míněno vážně,tak jsem se nasral. Vaše názory?
A jen tak mimochodem,pokud by měl někdo motor Škoda 130,120,125 k dispozici,tak beru nabídky.

Napsal: 03 lis 2012, 15:16
od rezis
Nevím jak do 130. Ale běžně se to dělalo. V klikovce se musela odvrtat díra a umísti ložisko. Mrkev z převodovky škodovky má opěrné ložisko právě v klikovce. To favorit nemá. Dále se vrtaly větší díry. Škoda má M8 Faťan M10
A musely se převařit svody, nebo vypodložit pod karburátorem - motor je jinak nahnutý. Snad i něco s olejovými vanami dělali, ale ...
Prostě si to moc nepamatuji takže se mohu plést

Napsal: 03 lis 2012, 15:28
od pajosek2
Taky jsem našel,že se to dělallo,ale to v době,kdy byly i motory i karoserie 130 natolik ceněny,že se to vyplatilo. Dnes už je to myslím někde jinde a navíc u dotyčného jde jen o zprovoznění auta a ne nějaký tuning. Já osobně si nedovedu představit jak se tam vyřeší průchod poloos přes kyvné vidlice na 130.Fáčko má přece homokinetické klouby a š130 poloosy přímé vedené v trubce. Připadá mi to jako ztráta času.
Edit: a jak to dopadne,když na to náhodou trefí policajti při kontrole na cestě?

Napsal: 03 lis 2012, 15:34
od Philip_Fry
pajosek2 píše:Já osobně si nedovedu představit jak se tam vyřeší průchod poloos přes kyvné vidlice na 130.Fáčko má přece homokinetické klouby a š130 poloosy přímé vedené v trubce.
Jak to souvisí s motorem?

Napsal: 03 lis 2012, 15:40
od pajosek2
No jak? Ten motor z Fáčka se tam musí vpravit i s převodovkou,takže i s poloosama. Nebo ty poloosy na Š130 měly stejný tisícihran jako Fáčko? Nebo ten Fáčkový motor otočili o 90 stupňů a připasovali na původní převodovku? No potěš koště.

Napsal: 03 lis 2012, 15:41
od EKKAR
Poloosy jsou vyvedený z převodovky-rozvodovky, ta zůstávala původní ze šáde, z faťana tam nepasuje nic, měnil se jen motor počínaje spojkou. Jak už tady padlo, muselo se upravit opěrný ložisko a zvětšit díry na sešroubování tělesa spojky s přírubou na bloku motoru. Dávala se i původní "stodvacítková" olejová vana, protože fáčko má jiný sklon motoru a v podélný poloze se s origo vanou špatně mazal. Myslím že další náměty najdeš na http://skoda-virt.cz/cz/ nebo třeba i na http://forum.skodahome.cz/ . Převodovka a rozvodovka s diferákem jsou u fáčka konstrukčně jinak řešený než u šáde, jednak je převodovka kratší, druhak má jinak řešenej přenos krouťáku (nepotřebuje na rozdíl od šáde přenášet moment mezi osou výstupu z převodovky a kolmo postavenýma poloosama jako šáde - osy výstupu převodovky a os kol jsou rovnoběžný), navíc fáčko má i už zmíněný homokineťáky zajišťující propérování i řízení nápravy - to všecko má šáde jinak. Takže se ponechává původní 5Q převodovka, jen se k ní napojí motor "o generaci mladší" - už jssem viděl i šádynu se "stříkačkou" z fáčka ´94...

Prostě to jde, stejně jako jde "přebouchat" do kastle faťana nebo feldy agregát 1,4MPI 40/50kW pocházející z jedničkový fábule - tam dokonce snad i včetně převodovky.

POZOR!!! Jedná se výhradně o původní škodovácký motor OHV s 3x uloženou klikou - NEPLÉST s motorem VW 1,4 16V o výkonu 55, 59, 63 nebo 74kW s 5x uloženou klikou, který se do fábulí taky montoval a do některých pořád ještě montuje!!!

Napsal: 03 lis 2012, 15:44
od pajosek2
Díky,jasně že to jde!!! Taky tam jde vpravit třífázový motor a jezdit na prodlužku,ale má to význam? Připadá mi to komické,ale zase na druhou stranu ,když bastlit,tak bastlit.
A teď,co na to Ti policajti,když se na to přijde???

Napsal: 03 lis 2012, 15:50
od EKKAR
U šáde to nikdo neřeší, tam jde vyřadit motor z evidence a kouká se jen na objem - navíc se bere do úvahy doporučení výrobce, který typ jde přestavět na vyšší obsah motoru, myslím že to nepovolovali u prvních "užovek", který měly ještě jinak řešenou přední nápravu a kratší poloosy, jsou tam i slabší brzdy. Od modelu ´84 = "emko" by to mělo jít u všech bez ohledu na to jestli to je "stopětka" nebo "stodváca". Víc skutečně najdeš na Škoda-virtu nebo na Škoda-home .

Napsal: 03 lis 2012, 16:03
od EKKAR
A ještě k těm poloosám a "kyvným vidlicím" u 130:
šáde jako taková měla nezávisle zavěšený zadní kyvný poloosy s kloubovým spojem jen u výstupů z převodovky = kovaná poloosa uložená v plechový trubce = "nohavici" se při propružení kývala jako celek a osa kola souhlasila s osou poloosy. Bod zavěšení je jen nad kolem pomocí teleskopickýho tlumiče. Při propérování se mění rozchod kol řádově až o desítku mm a mění se přitom bohužel i úhel kola k silnici - viz starý šáde, který prázdný měly zadní kola "podseknutý" jako osmsetpatnáctka tatrovka...

Pozdější typ nápravy "kliková vlečená" má podélný ramena zavěšený v prahu kastle a tlumený stejně jako u první verze nahoře kotveným tlumičem, je tam ale další vedení který zajišťuje pohyb náboje kola jen ve svislým směru i při propružení = nemění se rozchod. Protože se přitom mění vzájemnej úhel mezi osou polonápravy a osou náboje a navíc i dýlka mezi nábojem a výstupem převodovky, jsou v poloosách křížový klouby a u převodovky suvný "mrkve" k vyrovnání sklonu os a posunu. Tahle náprava má vynikající jízdní vlastnosti, protože se nemění úhel kola vzhledem k silnici = nemá snahu uskakovat, jenže bohužel právě kvůli těm kloubům je háklivá na boční tlak - auto s touhle nápravou při bočním nárazu do kola už neujede ani metr, protože většinou praskne ten kloub a například se taky vůbec nesmí "otáčet na kolíbce" jako to bylo statisíce skodovkářů zvyklých dělat při natírání spodku a podobně. Tahle náprava prostě nesmí dostat žádnej tlak na náboj, jinak je zle...

Napsal: 03 lis 2012, 19:38
od petus
se mnou závodila škodovka co měla motor z felicie :-)

Napsal: 03 lis 2012, 20:10
od EKKAR
Motor 1,3 z felicie = motor 1,3 z favorita ´93/´94, jen ty od roku ´96 měly vícebodový vstřikování.

Kupodivu ale ještě i v roce 1998 Škodovka vyrobila cca 5000ks sérii Felicií osazených karburátorem Pierburg (stejným jako měly první favority) - šlo o doplnění dodávek na trhy, kde nebylo možné čekat dostatečně kvalitní palivo potřebné pro funkci vstřikování. Na Evropský trh ale už tyhle motory nesměly...

Napsal: 03 lis 2012, 20:38
od TAKJAN
Kámoš má 130ku upravenou v tisícovce, ještě laděnou a jede to moc pěkně. Leckdo se pak diví..

Napsal: 03 lis 2012, 20:57
od EKKAR
To je škoda toho veterána takhle zku*vit - když už jednou "litra", tak pokud možno už jen origo. Nanejvejš učunit úpravu, kterou měla AZNP na rallye Sydney-Londýn - nasadit na motor 1100ccm 2 dvojitý karbce Weber.

Napsal: 03 lis 2012, 21:33
od passion
Opravím ťa - BMM je jednobodový vstrek (Bosch MonoMotronic). Viac bodový je MPI (Multi Point Injection)

Napsal: 03 lis 2012, 21:34
od EKKAR
Jo, sorry - ten MPI je normální Bosch Motronic. to BMM je úklep.