Stránka 1 z 1

Spouštení topeni originalní dálkou?

Napsal: 08 pro 2012, 14:26
od Fordak
Dobry den,páni bastliri.
Mel bych tady takovy problemek,mohl by mi nekdo poradit.
Mam ve fordu galaxy prihrivac vody,ktery jsem si zapojil jako nezavisly ohrev vody,spinacem tedy mohu zapnout naftoveho budika bez nutnosti nastartovaneho motoru.Rad bych zapinal i dalkove,staci z okna domu,tedy vzdusna vzdalenost ca.40 m.Chtel bych vyuzit stavajici dalkove otvirani a zavirani dveri originalnim vysilacem,s tim ze bych nejaky obvod,pribaslil na privod k centralnimu zamykani.Nemel by nekdo nejaky napad?

Napsal: 08 pro 2012, 14:33
od Jenda_KL
Záleží co je tam za centrál, bude potřeba vyřešit vypnutí po určitém čase, při nízkém stavu baterie a tak..
Soused to napáchal naférovku na motorek kompresoru centrálu a to tak, že 3x musí zmáčknout [zamknout] blikne levej blinkr a bufik se spustí.

Napsal: 08 pro 2012, 15:04
od Fordak
Neco takoveho jednoducheho jsem myslel.
Jinak v podstate staci prihrivac jenom zapnout,ca.15 minut pred odjezdem,dnes vyzkouseno rano teplota -8,zapnul jsem prihrivac rucne v aute,sel jsem do kramu,po navratu ca.15 min jsem odjizdel,start na drc/je to tdi PD/,predehraty motor dle budiku 60 stupnu/v realu to bude mene/,po priblizne 5 km jsem prihrivac rucne vypnul.Prihrivac ma svoji vlastni ridici jednotku,ktera si podava naftu a ridi naftove cerpadelko,v pripade prehrati,nebo dosazeni ca.90 teploty se sam vypne.Myslim ze ma i funkci vypnuti pri poklesu napeti site,ale to jsi nejsem jisty.
Central bude mit asi dva privody na zapnuti a vypnuti,jeste jsem to nezkoumal,jedna se o ford galaxy 2001,vse je tam z koncernu VW,vcetne elektriky.

Napsal: 08 pro 2012, 16:07
od Martin_Fio
Zdravím, přihřívač pravděpodobně nemá svoje oběhové čerpadlo, takže se musí doplnit do okruhu topení. Mám to nainstalované s hodinami 1533, jež mají 4 vývodový konektor, sepnou si po w-busu topení, sepnou oběhovku a ventilátor kabiny a odčasujou si 30min apod. Topení webasto thermotop zd se stará o režimy jako zapálení, snížený výkon do rozhoření, plný výkon a odvětrání komory. Bez oběhového čerpadla to funguje jen s čerpadlem motoru, tedy by se thermotop přehřál a hned se vypnul. Dálkový ovladač mám právě do vyvedeného tlačítka se symbolem plamínku, kde kontakt relé jej krátkodobě sepne. S externím časovačem jsem takhle schopen protopit celou noc, ale to tak akorá na 100Ah baterii. Tady je o tom hodně http://www.autosip.cz/autosip/5-NAVODY Hodně zdaru

Napsal: 08 pro 2012, 16:36
od Jenda_KL
Mám taky Webasto a to má vlastní oběhové čerpadlo a externí podávací naftové čerpadlo, ale ovládané z něj.
Bere to celé kolem 10A.

Napsal: 08 pro 2012, 16:42
od Jenda_KL
Teď koukám do toho odkazu, pěkně vomaštěný ceny, nechtěl bych to kupovat.

Napsal: 08 pro 2012, 17:04
od Fordak
Jak jsem jiz psal,komplet prihrev je zapojen a funkcni,vcetne pridavneho cerpadla,pro obeh vody.Galaxy II ho ma jiz od vyroby jako pomocne,mam vzadu v levem podbehu pridavne topeni,napojene na chladici obeh.Mohl jsem vse napojit i na ovladani klimatroniku,je to vse pripravene,akorat natahnout draty,potom by se spustil ofuk predniho skla.To je ovsem zbytecne a narocne na odber proudu,stejne tak velky vnitrni prostor nejde vytopit.Me to jenom ohriva chladici okruh,takze je bezproblemovy start v mrazech,po zapnuti ofuku celniho skla jde po chvilce vlazny vzduch.Je to jiz vyzkousene praxi,predelava si to takhle hodne majitelu techto vozu/sharan,alhambra,galaxy/.Ano,jsou originalni sady na predelani,vcetne spinacich hodin a dalkoveho spousteni,ale za par dratu,konektoru,relatek a hodin nebudu utracet temer 10 000 kc,kolik stoji kompletni sada.Jak jsem jiz psal,vse ohledne prihrevu mam hotove a funkcni,jde mi jen o to,zda to budu muc spoustet originalni dalkou.Mel jsem namysli,treba trikrat po sobe zamknout auto dalkou a spustil se prihrev.Proste se sepne spinac,jako bych ho sepnul ja,rucne.Doufam ze to pisu dost srozumitelne,nedokazu se dost odborne vyjadrit,jak to jiz byva,kdyz se neco bastli.Jinak uvazuji o vysilaci a prijimaci od flajzaru,ale radeji bych to pribastlil k puvodnimu dalkovemu,je to navic ovladani na klicich a dalsi el.obvod v aute.

Napsal: 08 pro 2012, 18:21
od Jenda_KL
Napojit na motorek nebylo moc složité, nějak takhle to mohlo bejt zapojený, ale jistej si fakt nejsem.

Napsal: 08 pro 2012, 19:38
od Martin_Fio
Přihřívač u PD motorů se spouští sekvencí po WBUS z řídící jednotky motoru, pro další by to chtělo znát typ a výrobní číslo přihřívače, ... proto ty oválné hodiny. Opravdu je tam elektrické oběhové čerpadlo? Přihřívač má velice podobný tlumič hluku nasávaného vzduchu.....

Napsal: 09 pro 2012, 00:24
od Jenda_KL
Mám pocit že po WBUSu si ho řj motoru pouští když je aktivní, tzn. je klíček v zapalování, jinak je řj motoru mrtvá a právě proto je webasto spustitelné vstupem a i takto to Fordak popisuje.
U TDiček se sériově montovaným příhřevem bez hodin ho řj motoru zapíná když je venkovní pod 5° a voda má méně než 70°.

Napsal: 09 pro 2012, 09:21
od Fordak
Pratele,dekuji za Vas zajem,ale zbytecne diskutujeme nad vyresenou veci.
Jak jsem jiz psal,rucni spousteni a provoz prihrivace,bez nutnosti nastartovaneho motoru mam vyreseno.Jinak se jedna o prihrivac Eberspächer D5Z,je spinan,jak jiz uvadel kolega kolem 5 stupnu,pres cidlo v mororovem prostoru a +12 signalem z beziciho alternatoruPokud se na privede + 12 V na ridici jednotku prihrivace,jako ze je zima a bezi alternator,prihrivac se rozbehne.Zasilam schema,jak to vypada.Za ten zaslany obvod od Jenda KL dekuji,jenom je pro me malo podrobny,neznam hodnoty soucastek.Zkusim se poptat ve svem okoli,na nejakeho sikovneho elektronika,zda by mi to mohl zkonkretizova,nebo nekdo z Vas sikovnych?