O Italech a tak (odděleno)

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#1 Příspěvek od EKKAR »

Pravda je taková, že JÁ osobně bych si fifáka nebo jinou italskou značku do rodiny nepořídil ani za prase - mé zkušenosti s apeninskou produkcí jsou vcelku negativní. V rodině se jednou jedinkrát ocitla nevím jakým nedopatřením Lancia Dedra 2.0 Integrale a bylo to fiasko - auto žralo málem i trávu na pankejtu kolem cesty a mělo i další "vyspělý vychytávky", za který bych původci nejradši nakopal do (_!_) zepředu - nebyl to přitom žádnej tuning, pouze sériová produkce.

Další negativní zkušenosti mám z momentů, kdy já se škodovkou 120 nebo s jiným (pozdějším) produktem koncernu VW jsem startoval i při -22°C víceméně v pohodě, zatímco "Italové" škemrali s tlačným lanem v ruce o roztažení. Kdo má garáž, je ve výhodě, ale auto parkovaný trvale u chodníku podle mýho nemůže mít původ v "le sole mio", pokud má být schopno bezproblémovýho provozu 24/7/12/365.

Přitom sním o možnosti povozit se v libovolným kousku se vzpínajícím se koníkem ve znaku na kapotě - ale to se vylučuje s existencí čekých silnic a s počasím vyskytujícím se v našich zeměpisných šířkách ... :lol: :lol: :lol: :lol:
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
frantajetel11
Příspěvky: 1922
Registrován: 13 lis 2008, 01:00
Bydliště: Kladno

#2 Příspěvek od frantajetel11 »

Hele Ekkare asi takhle: každý auto je spolehlivý tak, jak se k němu chováš (bohužel i předchozí majitel)... Takže jestli předchozí majitel sral na údržbu, tak se nemůžeš divit, že se auto sere taky. A je úplně jedno jestli to je ital, němec nebo někdo jinej. Takže si kup Ferrari a nech si svoje antiitalský kecy...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#3 Příspěvek od EKKAR »

Ty negativa nemám jen od aut z druhý ruky, bohužel jsou i u aut kupovaných jako nový = u prvních majitelů. Prostě "ital" v českých podmínkách není to pravý ořechový. A není to jen způsobený konstrukcí nebo původem, ale jsou to vlastnosti celých typových řad, takže na tom asi něco bude. Mám ve svým okolí spoustu zarytých "fiatářů", kteří by na fifáka přísahali radši než na evangelium, reálná zkušenost z českýho prostředí ale mluví jinak. Nepopírám, že chování se k autu je důležitý, ale bezprostředně znám člověka co relativně nedávno (horizont 6 měsíců z5) vyměnil favorit 92 (ještě karbec!!!) za o dost novější punto a momentálně (prosinec 2012) se tříská do hlavy...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#4 Příspěvek od EKKAR »

p32 píše:...
Jo, a mám známého, který je do italských aut docela magor, po zkušenostech už jen garážuje, furt něco opravuje, ale je spokojenej a nadšenej. I když se občas něco nenadále vysere, což je vlastnost italských aut i bot, ale jak píšu - je spokojenej a žádnou škodovku by nebral.
Každej máme svou úchylku, někdo radši vdolky, jinej holky. Tvůj příspěvek potvrzuje mé mínění = "ital" jedině pokud je k dispozici garáž, jinak je to Boží trest (a to ještě s dalšíma podmínkama). Bohužel, pro českýho uživatele to neplatí jen v souvislosti s italskou produkcí, ale je to obdobný i pro další "národní" značky - frantíky, anglány... Skoro žádnej producent totiž nepočítá s tak drsným přístupem k autu, jakýmu jsou plechový miláčkové podrobovaný v prostředí Kocourkova. Tohle bylo známo už za komančů a potvrzuje se to do dneška.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od workhard »

Speciálně startování Š105/120 za mrazu bych zrovna nevychvaloval, svého času ještě s negarážovaným FIATEM TIPO jsem při 15-ti kilometrové cestě potkal čtyři (!) tyto pekáče s kapotama nahoře :lol:
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#6 Příspěvek od p32 »

To je fakt, ale to bylo spíše tím, že motor měly vzadu a trubky pro topení zanesené a tak to většinou netopilo, tak to odzvdušňovali a různé kekjle. Zažil jsem takovou srandu, když jsem jel se švagrem a to mi stačilo. Podle mě to bylo právě jen o těch řidičích, co na údržbu srali.
Pod kapotou (přední) měli jen nákup a náhradní teplé rukavice. :lol:

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#7 Příspěvek od EKKAR »

Šáde startovat za mrazu bylo dobrodružství samo o sobě, ale kdo to uměl, natočil ji i při -30°C. A to prosím i bez vnější baterky a bez kabelů. Fakt je, že to chtělo trochu přípravy předem, ale nebyl to žádnej dalekosáhlej problém. Kdo na to kašlal, šáde nenastartoval už při daleko menším mrazu. Ale to opravdu bylo o člověku. Naproti tomu jsem zažil daleko víc případů, kdy i "na zimu připravenej" ital při -15°C ne a ne nastartovat a musel minimálně dostat "přečíst Rudý Právo", aby se uráčil...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od workhard »

Nejlíp mi za mrazů startovala DACIA ještě s renolťáckým motorem, šla na cvrnknutí i při -25, akorát pekelně zamrzaly zámky 8-)
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#9 Příspěvek od rezis »

Hehe mám najeto s Fiatem asi 180tis km a v podstatě v pohodě. Rodiče i bratr podobně. Pak jsem si koupil nový VW a rodiče nové Punto. Jsou to zase oni kdo jen tankuje a já měl X reklamací na motor atd.....
Takže na Fiata nemůžu říct křivé slovo i když jezdím už s ním nejezdím.....
Punto MKI ... z toho mže upadnout 99% věcí a ono to pořád pojede. A když srovnám počet felicií a punt na cestách tak i ta karosérka bude asi o něčem jiném....
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
krutor
Příspěvky: 374
Registrován: 13 dub 2007, 02:00

#10 Příspěvek od krutor »

Já se nedávno taky rozhodoval, jaký koupit auto. Páč ročně najedu dosti málo, mělo to být něco s malým motorem, spolehlivého a levného na údržbu. V hledáčku jsem měl Fabii nebo právě Punto mkIIa. Volba padla na Punto, povedlo se mi sehnat velice zachovalé (naj. 70 tis. km) a jsem spokojený. Motorově také dostačuje, 1.2 8V FIRE, prý velice spolehlivé a jednoduché motory (a dle mě určitě lepší jak 1.2 HTP u Fabií). Punta sice mají pár much, ale která auta nemají že?

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#11 Příspěvek od Michal22 »

Já se s vojí Š120 startoval docela v pohodě (dokonce jsem pomáhal sousedovi, který měl občas problémy- jednou WV LT35 a podruhé nějaký menší náklaďáček od Mitsubishi- pokaždé jsem pomocí kabelů pomohl se svojí stařenkou 120), navíc vzhledem k tomu, že mi nešel vracet sytič a mě se nechtělo pořád běhat do mrazu a vzadu jej stahovat ručně, tak jsem se naučil (nebo spíš koťára naučil) žít i bez sytiče.
Dojížděl jsem celoročně do práce v rozmezí 2001- 2006.
Občas samozřejmě došlo k k fatal error (prasklá hlava, utopené vložky, zamrzlé topení), ale tyhle problémy byly hlavně proto, že jsem byl ten typický uživatel, o kterém píše Ekkar- dokud to jezdí, nehrab do toho.
Jakmile jsem začal aplikovat určitou údržbu, tak se spolehlivost zvýšila.

Jinak z dob, kdy jsem dělal autoelektriku, mám na italská vozidla dost negativních vzpomínek. Problémů bylo dost. Ovšem můžou souviset s tím, že tyhle auta fakt nejsou dělána na naše podnebí (a třeba i na množství solí na silnici).

Uživatelský avatar
Killroy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4147
Registrován: 08 pro 2007, 01:00
Bydliště: Plzeňsko

#12 Příspěvek od Killroy »

EKKAR píše:Šáde startovat za mrazu bylo dobrodružství samo o sobě..
Škodu šáde jsme v zimě startovali baterkama z V3Sky. Asi 120Ah jedna (už nevím) na zadní sedadlo a hola hej.. I v době největších mrazů, kdy soused roztlačoval souseda, stačilo vzít za klíček a člověk měl pocit, že to vyvrátí motor. Tlačilové jen nevěřícně čuměli.. :)

Italský auta - nevím, žádné jsem nikdy neprovozoval. Měl jsem pouze ruskýho Ragulina, potom německý a francouzký auta. Motorky a skútry ale dělají špičkový..
Na SZ a maily od uživatelů se žádným přínosem pro toto fórum zásadně neodpovídám a mažu je bez přečtení…

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#13 Příspěvek od ok1hga »

poslední kloudný Fiati . . .
124
127
128

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od ZdenekHQ »

V mém případě má mnohem větší vliv kombinace auto vs ženská. Náš francouz dostal na podzim novej akumulátor a repas starteru, navíc máme garáž, takže to vypadá jako ideální stav.

Jenže - parkování na chodníku je jednodušší, takže garáž je prázdná. Když začalo pršet a mrznout, přišla s babskou radou, že je potřeba namazat gumičky kolem dveří sádlem, niveou a kdoví čím ještě. Když jsem jí to zatrhnul, že v garáži je silikonovej olej, kterej snad jedinej z té gumy neudělá bláto, tak ji to přešlo. O dva dny později zuřivě cloumala dveřma, že to zamrzlo a proč jsem jí to nedovolil namazat. Problém byl v tom, že večer to auto nezamknula a zamknula si ho až ráno v domnění, že ho odemyká.... Na to lék prostě není.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#15 Příspěvek od Michal22 »

Zdeňku, lék existuje- šalinkarta....

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“