Stránka 1 z 1

Prehrivani konektoru autozapalovace

Napsal: 05 led 2013, 13:31
od lef
Dobry den, muze mi nekdo prosim poradit? Jde o laicky problem.

Poridil jsem vyhrivanou deku do auta, zapojuje se pomoci konektoru do autozapalovace. Po nejake dobe spokojeneho pouzivani zacalo dochazet k tomu, ze se konektor v zapalovaci prehreje tak, az se zacne plastove sasi tavit. Pozdeji odesla v konektoru proudova pojistka (F 5A 230V). Poridil jsem novou (F 5A 60V), ale i nadale se v konektoru neco prehriva, takze deku ted pouzivam tak, ze ji co 10 minut musim vypnout a nechat konektor ochladit.
Tedy, jak je mozne ze se v konektoru neco prehriva? Je to (hadam) pojistka, co produkuje takovy zar? Ale proc - ze by deka byla v nejakem miste zkratovana? Deka i nadale hreje, ale prakticky tak konektor slouzi spis jako zapalovac cigaret, ale ja bych opravdu nerad uhorel i s autem ;(

Konektor jsem mel rozdelany, je tam pojistka, a pres predradny odpor LED kontrolka napajeni.

Napsal: 05 led 2013, 13:48
od dj_Paul
a co kontakt mezi zásuvkou a zástrčkou?

Napsal: 05 led 2013, 15:26
od mi-ro
Je to blbá vlastnost většiny takových laciných (ale bohužel i dražších) konektorů. To samý se mi stalo u autolednice. Při proudu 5A a více už se projeví jakýkoliv přechodový odpor. Jedním z důvodů je poddimenzovaná pružina která přitlačuje pojistku. Hlavní příčinou je ale malá styčná plocha středového kantaktu. Vyřešil jsem napájením kousku měděný košilky na špičku autokonektoru.

Napsal: 05 led 2013, 15:42
od GeorgeB
Další problém je,že proud je veden právě tou přítlačnou pružinkou, která je vyrobena z méně vodivého materiálu. Takže se sama ohřívá a vyhřeje se a opět ztratí přítlak. Jako kvalitní výkonové zapalovačové konektory se dají koupit s celokovovou hlavicí tvaru jako je autozapalovač. V konektoru je pak držen pružným bimetalovým kontaktem, který tuto hlavici sevře. Fotku bohužel nemohu najít, ale dá se to koupit v autopotřebách.

Napsal: 05 led 2013, 15:48
od dj_Paul
No ona ta pružina je celkem sqělá věc.Veškerý proud jde tou pružinou,ta se vlivem toho procházejícího proudu zahřívá a zároveň se žíhá a tím dochází k snížení síly pružiny na kontakt a tím ke zvětšení odporu na kontaktu a tím ......

Doporučuju propojit ten středovej kontakt a pojistku třeba tou punčoškou,tak jak to je u uhlíků motoru,Tak aby proud neprocházel tou pružinou.Pružinu samozřejmě vyměnit.

Napsal: 05 led 2013, 16:20
od Atlan
jj tiez som to riesil takto, ta spruzinka nemala sancu preniest vykon menica pre notas, nabijacky aku, a telefonu.

Napsal: 05 led 2013, 20:34
od kevin_mitnick
Pro takove proudy proste klasicky konektor zapalovace nevyhovuje a nema sanci prenest pozadovany vykon. V pripade autolednice nebo obdobnych zarizeni to osobne resim vytvorenim samostatneho pripojneho mista z jisteneho vyvodu rozvodu auta s pouzitim prumysloveho konektoru dimenzovaneho pro dany proud.

Zasuvku zapalovace nechavam pro mobil, navigaci, notebooka, nebo obdobnou elektronickou vetes...

Napsal: 06 led 2013, 16:13
od lef
DIKY moc za odpovedi, konektor ma opravdu chabe provedeni, s pruzinou a malymi plochami v kontaktech, resenych vachrlatymi plisky. Pokusim se overit s lepsim konektorem a zlepsenim kontaktnich ploch.

Napsal: 21 led 2013, 19:05
od lef
Tak jsem v konektoru obalil pojistku zpoloviny do alobalu, misto pruziny je namackana vrstva z alobalu. Porad se to cele na spicce zahriva, ale uz ne do extemnich teplot. Deka porad hreje, i kdyz mi prijde ze min. Je to reseni jak se sirkama do zasuvky. Popremyslim nad nejakym spolehlivejsim resenim, a pouzitim medi, jak tu nekdo udelal... at to ma mensi odpor....