Stránka 1 z 2

Test zapalovacích kabelů

Napsal: 30 kvě 2006, 14:04
od Nagant
Nevíte někdo, jak přesně otestovat nebo změřit zapalovací kabely zážehového motoru, zda jsou plně funkční?
Jaký je přesně mechanismus poškození kabelu - tedy čím a jak se kabel poškodí?

Napsal: 30 kvě 2006, 19:48
od mihal
Kable maju odpor niekolko kiloohmov (eliminacia rusenia), teraz sa pouzivaju s odporovym vodicom. Porusenie moze nastat prerusenim vodica - odpor ti stupne na stovky kilo az mega, dalej zvodom pripadne prierazom izolacie. Jednoduchy test je priblizit koniec kabla ku karoserii (holy kov) a pri pretacani musi dlzka iskry dosahovat min 10mm. Ale POZOR - VN.

Odpověď

Napsal: 30 kvě 2006, 21:36
od MetalGod
1) Podívej se na izolaci VN vodiče (pokud má jinou barvu, než černou). Když tam najdeš černý prstýnek, je VN vodič propálený.
2) Změř jeho odpor. Normálně by měl být asi do 20 kiloohmů.

Kabel se může znehodnotit mechanicky, stářím, vlhkostí, ale i špatnou svíčkou, nebo fajfkou. Elektrický průraz, zvláště u kvalitní kabeláže je jen vyjímečný.

Napsal: 30 kvě 2006, 22:24
od vrky
Taky jsem si koupil nové kabely do Š120 (kdysi dávno). Ale mají nevýhodu když se ohřejí a ohnou se, tak vnitřek popraská a už nechodí jak má. Většinou nechodil ten nejdelší kabel. Podle knížky má mít ten nejdelší asi 19kohm.

zapalovací kabely

Napsal: 01 čer 2006, 09:39
od scol

Napsal: 02 čer 2006, 21:56
od Nagant
Proč jsem se ptal - zatím mám tu zkušenost, že zapalovací kabely často odcházejí, pravděpodobně závadou svíčky. Zajímavé je, že jsem jeden takový kabel odhalil prostým měřením ohmetrem - měl zahřátý asi 27 kOkmů, ale jak postupně chladl, odpor se zmenšoval a nyní má normální hodnotu někde kolem 7kOhmů.

Mám na autě už třetí sadu kabelů, měněné svíčky i zapalovací cívku, lambda sondu i váhu vzduchu, ale stále se potýkám s výpadky motoru, chtěl bych ty kabely nějak přesně změřit, zatím to tak divně kombinuju a přehazuju, nechci kupovat další sadu kabelů. Je mi jasné, že problém může být i jinde (výfuk, ventily, EGR...), nemusí to být nutně v elektrice, ale závadu na kabelech bych rád vyloučil.

Napsal: 03 čer 2006, 02:08
od Sphere
Doporučuji diagnostiku motoru via :arrow:
Motortester MOT 240 s digitálním osciloskopem
Výrobce: BOSCH

MOT 240

Mobilní motortester s digitálním osciloskopem pro diagnostiku zážehových i vznětových motorů. Napájení 9 až 28V nebo síťovým adaptérem, 10" LCD displej s podsvícením, praktický držák snímačů, jednoduchá obsluha, integrovaná nápověda. Měřicí funkce: test motoru, test elektrických veličin, test vstřikování, dieseltest, analýza výfukových plynů. Ukládání měřených hodnot do paměti, možnost tisku protokolu. Jednokanálový digitální osciloskop s pamětí až 32 obrazů pro zjišťování a odhalování nepravidelností signálů či sporadických závad.
Síť servisů vybavených tímhle strojkem
:arrow:

Kód: Vybrat vše

http://aa.bosch.cz/aa/sit-servisu.php
A ještě tip: V učňovských dílnách vám diagnostiku provedou zdarma nebo za nesrovnatelně menší poplatek :)

Zapalovací kabely

Napsal: 03 čer 2006, 10:27
od scol
Dej si kabely s plným jádrem. Odporové vyhoď a máš po problémech. Já je mám dávno a nikdo nic nenamítá. STK taky ne. Možná že energii Tvé zapalovací cívky prostě nevydrží.

Napsal: 03 čer 2006, 13:01
od Hill
...ale pak se nediv, když na tebe bude autorádio řvát každou chvíli "NO TP" nebo "KEIN VF", protože kvůli hladině rušení tyto signály přestane identifikovat. V horším případě bude to zapalování rušit i normální příjem.

Tesla Blatná nabízí se zárukou zapalovací kabely kompletované z velmi kvalitních komponent a za české ceny. Odpor do 7kO/metr. Už nás s nimi jezdí víc a zatím nevím o poruše.
Koukni na www.tesla-blatna.cz .

Napsal: 03 čer 2006, 17:09
od Standa99
Taky jsem pred 2 mesici menil kabely z Tesly-Blatna (Golf) a spokojenost. Dokonce jsem je koupil o 300,- levneji (nez cena na NETu) u jejich distributura.

Napsal: 03 čer 2006, 18:01
od Nagant
Jo, mám ty kabely z Tesly Blatná (chtěl jsem podpořit českého výrobce a nikoli FORD...).
Jinak výpadek motoru je asi silné slovo, spíš jde o poškubávání v určitých otáčkách, bývalo už podstatně hůř, ale stále to podle mne není ono, resp. jak bych si chování auta představoval.

Zapalovací kabely

Napsal: 04 čer 2006, 09:34
od scol
To Hill:
Mám rádio SONY MEX-R1 i navigaci Becker Traffic a nic mi neruší. Jsou to ale špičkové stroje. Připouštím, že rádio za 2500 Kč může rušit, to nevím. Potom sorry za špatný tip.

Napsal: 09 čer 2006, 11:09
od Nagant
Možná bych se ještě zeptal - pokud to někde v servise měří osciloskopem, jaký osciloskop či VN sonda to musí být, aby šlo bezpečně a bez zkreslení snímat třeba 50 kV impuls?

Napsal: 11 čer 2006, 23:51
od DjRix
Sonda je buď VN,podobná té co se používá na měření VN u televize,nebo co jsem zatím viděl já,tak v podobě "kolíčku" jako indukční se nasadí na kabel.

Jinak musím říct že měření multimetrem ať už za tepla nebo za studena je jen orientační a téměř k ničemu,protože pokud je kabel vadný,dost často se stane že "ohmicky" je v pořádku a jeho odpor naroste až po zatížení,prostě se jakoby krátkodobě přeruší. Už jsem se s tím několikrát setkal a vždy byl ten kabel při měření odporově OK.

Napsal: 12 čer 2006, 05:55
od Hill
>>Nagant: když ti Ford poškubává v určitých otáčkách, je to častěji některým čidlem (teplota, podtlak, váha vzduchu, pomalá reakce lambdasondy), než zapalovacím kabelem.
Slabá jiskra (tedy cívka, kabel či svíčka) se projeví skokovým zdechnutím příslušného válce, když mu potřebuješ víc naložit. A to není jen poškubávání, to je slušný škubanec. Po ubrání plynu zase většinou naskočí.

Jinak zapalovací kabely měřím také pomocí PU310. Pro revize se už dlouho používat nesmí, takže by po bazarech mohly být dost levně k mání, ale měřicí napětí 1kV se občas hodí třeba i k regeneraci obrazovek.