Stránka 1 z 3

Zesileni signalu FM pro autoradio

Napsal: 12 led 2013, 22:24
od hencl
Ahoj mam dotaz. Umel by nekdo sestrojit nejaky zesilovac FM signalu pro autoradio? Mam Octavii II combi (radio eonon 2 DIN) a prijem signalu nama takovej vykon jako ma manzelka v Seat Arosa (radio stare JVC) ta chytne signal vsude a docela i bez vetsiho sumu.

Dekuji

Napsal: 12 led 2013, 22:34
od Hydrawerk
Kup si raději lepší autorádio... Panasonic, Sony, apod... Případně doporučte něco lepšího ostatní uživatelé autorádií.

Napsal: 12 led 2013, 23:02
od Hill
Napřed to chce prověřit, jestli zesilovač vestavěný v anténě dostane při zapnutí rádia napájení, a zda je vůbec v pořádku (přehození rádií mezi dvěma auty pro vyloučení vady rádia vřele doporučuji).

Napsal: 12 led 2013, 23:03
od Jirka
Nejsem si jist, zda i Octa II, ale některý škodovky vyžadovaly pro antény fantomové napájení (+12V napájení po středovém vodiči anténního svodu).
Dával se u neoriginálních rádií takový adaptér mezi autorádio a kabel od antény. Přesně popsaný to bude na škoda fórech.

Edit: Hill byl rychlejší.

Něco takového se dáválo http://wigishop.cz/adapter-pro-fantomov ... eni-anteny

Napsal: 13 led 2013, 11:46
od durkovic
Fantómové napájanie vyžadujú nielen octavie ale aj napríklad môj Fiat Bravo (r.v.2007) má napájanie zosilňovača antény (umiestnený v základni antény na streche) pomocou koaxialu a napájanie bolo z origo autorádia Visteon (lic. Blaupunkt) po výmene za nové SONY som musel dokúpiť to fantómové napájanie s tým že napätie beriem z pinu autorádia pre ANT REMOTE teda pre vysúvanie antény, je tam stálych +12V po zapnutí rádia. bez toho napájania ant. zosilňovača som po opustení mesta naladil starú belu...

obecne na kvalitu príjmu autorádií má veľký vplyv dobré spojenie samotnej antény autorádia, stav pripojenia koaxialu o samotnú základňu antény nesmie tam byť oxidácia ani uklepaný spoj. inač sa degradujú príjmové vlastnosti aj sebelepšieho autorádia. je ale tie pravda že dnešné autorádia už mnohé nedosahujú príjmových vlastnosti starých poctivých autorádií s ladenými vstupnými VKV jednotkami. samozrejme vzrástlo aj množstvo "VF bordelu" ktoré ruší príjem VKV počas jazdy auta.

Napsal: 13 led 2013, 12:21
od ok1hga
většina nových aut má pro použití krátké antény na střeše v tom soklu pod anténou svůj zesilovač . . . .
hledal bych závadu tam.

Je potřeba si uvědomit,
že plnohodnotná anténa by měla mít délku asi 75cm !

jakou tam máš anténu ty ?

Napsal: 19 led 2013, 22:31
od hencl
Ano k radiu jsem koupil takovej nesmysl pres ktery se napaji antena a antena je origo s GPS.

Napsal: 11 čer 2013, 23:16
od Hape
Nevíte jestli je zesilovač součástí antény (myslím že je originál z výroby vozu) na Fordu Transit starém pět let? Je vněm neoriginál rádio (od předchozího majitele), a na cestě kterou častěji jezdím, v místech kde v našem druhém autě rádio nemá problém s příjmem, to ve fordu hraje mizerně a nebo vůbec. Kromě toho je problém s napájením rádia protože na kabelech k němu vedoucích není k nalezení 12V stálých pro napájení paměti. Na jednom vodiči je sice napětí 12V pořád, ale to po připojení zátěže (paměť rádia, žárovková zkoušečka) klesne na nulu, takže je nepoužitelný. K dispozici je jenom 12V spínaných, tak jsou obě napájení rádia připojena k nim a po každém vypnutí zapalování nebo nastartování je potřeva znovu naladit stanici, což je pěkně naprd.
Nesetkal jste se s takovou závadou na Fordu Transit někdo?

Napsal: 11 čer 2013, 23:34
od Hydrawerk
Oh, moje staré autorádio Blaupunkt z roku 2000 si pamatuje předvolby i po odpojení napájení.

Napsal: 12 čer 2013, 08:05
od ok1hga
Hape píše:Nevíte jestli je zesilovač součástí antény (myslím že je originál z výroby vozu) na Fordu Transit starém pět let? Je vněm neoriginál rádio (od předchozího majitele)
to je různé, podle výdavy vozu.
A jsi si jistý, že ta anténa je originál, když rádio není ?
Hape píše:v místech kde v našem druhém autě rádio nemá problém s příjmem, to ve fordu hraje mizerně a nebo vůbec
zkus připojit k rádiu na posouzení citlivosti místo tvé antény jen kus drátu a polož ho před sklo na palubku.
zjistíš tím jestli je radio v pořádku.
Hape píše:Kromě toho je problém s napájením rádia protože na kabelech k němu vedoucích není k nalezení 12V stálých pro napájení paměti. Na jednom vodiči je sice napětí 12V pořád, ale to po připojení zátěže (paměť rádia, žárovková zkoušečka) klesne na nulu, takže je nepoužitelný.
drát se stálým napětím 12V tam být musí !
je otázkou, jestli to že ti padá napětí, je závada, nebo jsi prostě ten správný drát nenašel . . .
Prostě těch stálých 12V tam nějak musíš dostat,
třeba i přivést jiným drátem od správné pojistky.
Budeš se muset do těch drátů podívat ještě jednou !

Napsal: 12 čer 2013, 13:57
od StandaT
Hape píše:Nevíte jestli je zesilovač součástí antény (myslím že je originál z výroby vozu) na Fordu Transit starém pět let? Je vněm neoriginál rádio (od předchozího majitele), a na cestě kterou častěji jezdím, v místech kde v našem druhém autě rádio nemá problém s příjmem, to ve fordu hraje mizerně a nebo vůbec. Kromě toho je problém s napájením rádia protože na kabelech k němu vedoucích není k nalezení 12V stálých pro napájení paměti. Na jednom vodiči je sice napětí 12V pořád, ale to po připojení zátěže (paměť rádia, žárovková zkoušečka) klesne na nulu, takže je nepoužitelný. K dispozici je jenom 12V spínaných, tak jsou obě napájení rádia připojena k nim a po každém vypnutí zapalování nebo nastartování je potřeva znovu naladit stanici, což je pěkně naprd.
Nesetkal jste se s takovou závadou na Fordu Transit někdo?
zkontroluj pojistky č. 73 a 82 za odkládacím prostorem u spolujezdce, je možné, že jedna z nich je kaput
http://fordtransit.org/forum/viewtopic.php?f=40&t=49206

Napsal: 12 čer 2013, 21:44
od Hape
Tak pojistka č.73(15A) je přepálená, č.82(2A) je v pořádku. Pojistku koupím, vyměním a uvidím. Pro kontrolu antény zkusím vyměnit rádio z druhého auta.
Dá se multimetrem nějak změřit zda je v anténě zesilovač? Nevím zda mohu na střední vodič anténího konektoru přivést přímo 12V a změřit procházející proud spotřebovávný eventuálním zesilovačem? Když tam zesilovač nebude tak dojde asi ke zkratu na kostru přes anténu?

Napsal: 12 čer 2013, 21:52
od vladodyno
u antény bez zosilovaca nameriaš nekonečný odpor.

Napsal: 12 čer 2013, 21:59
od ok1hga
vladodyno píše:bez zosilovaca nameriaš nekonečný odpor.
po odšroubování proutku, to jde propísknout . . .

Napsal: 13 čer 2013, 22:32
od Hape
Vyměnil jsem tu pojistku a stálých 12V už mám, tak to je v pořádku. Anténa je pasivní, nic jsem nenaměřil a po její demontáži ze střechy jsem žádný zesilovač neobjevil. Tak jsem přehodil ty autorádia a až pojedu uvidím jaký bude mít příjem v porovnání s tím co tam bylo.