Stránka 1 z 2

Úhlová bruska Protool, rozjížděcí člen + tepelná ochrana

Napsal: 20 led 2013, 08:57
od Lojzek
čau, mám asi 4 roky prootolku a klekla mi tam elektronika (Rozjížděcí člen + tepelná ochrana) CHci se zeptat, když brusku připojím bez elektroniky ( na tvrdo) bude jí to nějak vadit?
bruska je PROTOOL AGP 150-16 , elektronika je tam 778343 ( http://nahradni-dily-naradi.cz/uhlova-b ... 78343.html )

Napsal: 20 led 2013, 11:32
od monterjirka
U menších se to někdy dělá "natvrdo", u větších je to pořádná pecka na motor, na převod i na "přívod napájení" (jistič).
Nedoporučoval bych provozovat to bez "soft-startu".

Napsal: 20 led 2013, 11:57
od Lojzek
no jasně, já třeba mám 2KW brusku a mám ji bez ,,softstartu'' a tohle je 1800W a je tam ,,softstart'' ono taky záleží na značce a kvalitě že.
TAkže doporučujete koupit za 1000kč tu elektroniku a dát ji tam?
Jinak z čeho všeho je vlastně slložená ta elektronika? Myslíte že by to šlo spravit? Je to sice zalepené celé v silikonu ale přecejenom.

Teď nmě napadlo, je tam ještě odrušovací kondík, myslíte že kdyby byl špatný ten kondík, dobrá elektronka, mohlo by to takto blbnout?

Napsal: 20 led 2013, 12:01
od MATYCH
Některé levnější mají v přívodu odpor-cca 4,7 Ω ,okolo 6W,jsou uloženy tak ,aby byly ofukovány chladicím vzduchem

Napsal: 20 led 2013, 12:07
od monterjirka
Lojzek píše:...Teď nmě napadlo, je tam ještě odrušovací kondík, myslíte že kdyby byl špatný ten kondík, dobrá elektronka, mohlo by to takto blbnout?
Co přesně to dělá?
Odrušovací filtr (někdy jen kondenzátor) by neměl mít vliv na funkci. Pokud se prorazí, vyhodí jištění. Někdy se stává, že dojde k opakovanému průrazu, než "se rozloží na kusy"...
Pokud se přeruší, pouze přestane "odrušovat", ale spotřebič by měl běžet dál.

Napsal: 20 led 2013, 12:45
od p32
Ano, odrušovací kondík prdne, vyhodí pojistky a po znovuzapnutí pojistek zařízení funguje.

Napsal: 20 led 2013, 13:51
od Lojzek
Oka. díky. Nene jistič to nevyhodilo takže kondík bude asi OK. Ten rezistor jak píšete je proti tomu nárazu co? ( jak v softstartu) Když se ale bruska rozběhne tak by to nemělo jít přez ten rezistor! jak vlastně funguje softstart? - proud omezuje rezistor, po rozjetí přemostí relé na plný odběr. V brusce by měl být tedy spíše termistor ne? zezačátku má odpor a poté jak se bruska rozjede, u termistoru se znemší odpor a tím pádem propouští bez jakéhokoli odporu( nebo pouze minimální odpor.)[/b]

Napsal: 20 led 2013, 16:28
od procesor
Daj to na priamo( v núdzi), potom si urob softStart s U2008B. Na nete si pohľadaj "Low-cost Phase-control IC with Soft Start U2008B" a za Sto-2sto si postavíš s 16-25A thyristorom. Na odpor treba špeciálny prepínač, ktorý ho po rozbehu skratuje. Už sa to tak nerobí.
Tu je datashet,, stojí to okolo 50kč

Napsal: 20 led 2013, 17:16
od Lojzek
procesore díky, dívu se na ty datašíty ale nevypadá to z mé strany moc nadějně.

Napsal: 20 led 2013, 18:48
od Devo70
Na starej EBU 15 soft-start nebol, ale mala príkon 950W.

Napsal: 20 led 2013, 18:55
od workhard
Na 2000W fakeBOSCHce z blešáku taky softstart není a zatim funguje. Žárovky při startu pohasnou, ale jistič drží. A musí se zpevnit postoj :wink:

Napsal: 20 led 2013, 19:11
od Atlan
Len co nato ozubenie v prevodovke...

Napsal: 20 led 2013, 19:26
od workhard
Zatim nic, po 5 letech, dvou rozřezaných autech a třech terasách ze zámkovky. Za 15 stovek, co ten krám stál, dobrý...

Napsal: 20 led 2013, 23:03
od cackler
mám Bosch PWS 1900, tzn 1900W, doufám, že originál a taky bez softstartu, už mi vyhodila slabší jističe, ale jinak mi nepřijde, že by to něčemu vadilo.

Napsal: 21 led 2013, 07:05
od BOBOBO
Mám taky ještě bolševickou chinu 230ku a jede bez softu , jen musíš mít tvrdší ruce a zásuvku . :D