Stránka 1 z 1

Dobijanie Favorit

Napsal: 04 úno 2013, 19:44
od jano2
Zdravím pritomnych,nejak sa mi nedari z nabijanim na starom Favorite.Vypadá ,že je poriadku,no pri vysokých otáčkach,záčina svietit kontrolka nabíjania a nenabíja.Nemáte niekto typ,čim to je?Regulátor som menil,nepomohlo,žeby tiež nebol vporiadku?,,

Napsal: 04 úno 2013, 19:48
od Michal22
jano2- a určitě nedobíjí? Ona ta kontrolka rožne i v případě, kdy alternátor přebíjí.
To je totiž trochu divné, že by při nízkých otáčkách dobíjel dobře a při vysokých nedobíjel.

Napsal: 04 úno 2013, 19:55
od jano2
Pri úplne nizkych otáčkach nenabíja,až trošičku vyššie otački ho zobudia vo od asi stednych otáčok na hor,už nenabíja,preto že to je vidieť na svetlách,-slabšie svietia.

Napsal: 04 úno 2013, 20:00
od DELONG
Rozobrať a vyčistiť uloženie uhlíkov (najlepšie nové uhlíky) osústružiť komutátor na rotore.

Napsal: 04 úno 2013, 20:01
od Michal22
Že nedobíjí při volnoběhu nemusí být na závadu. Ale že by nedobíjel při vysokých, to je divné.
Kašli na světla, vem měřák a měř na akumulátoru, ať víš kolik tam je reálně. Jinak na diodu to nevypadá, tak zkus nový regulátor (třeba jsou KO uhlíky a při vyšších otáčkách už nnepřenesou budící proud)- tady mají docela zajímavou cenu: http://tuning.autodoplnky.cz/nahradni-d ... -s25063049

Napsal: 04 úno 2013, 21:40
od romario
Ahoj Jano2, tak stejný problém jsem řešil na Felicii,ale počítam,že to bude stejné.Na volnoběh nic,střední otáčky začal trošku dobíjet a ve vysokých se rozsvicovala kontrolka dobíjení.Byly vadné silové usměrnovací diody v alternátoru.Ahoj

Napsal: 04 úno 2013, 21:47
od TomasX
jano2 píše:Zdravím pritomnych,nejak sa mi nedari z nabijanim na starom Favorite.Vypadá ,že je poriadku,no pri vysokých otáčkach,záčina svietit kontrolka nabíjania a nenabíja.Nemáte niekto typ,čim to je?Regulátor som menil,nepomohlo,žeby tiež nebol vporiadku?,,
Změř izolaci statoru. Častá závada starších FIATů, zkrat statorového vinutí proti kostře. Statorové plechy stářím zkorodují a trochu se nafouknou a vinutí se v některé drážce poruší.

Napsal: 04 úno 2013, 22:12
od denis15
Uz to tady padlo-uhliky a kotva. Vydelej regler-je komplet s uhlikama a zkontroluj. Vetsinou byva problem zde-stejny problem na felde. Fazol stacilo po startu proslapnout plyn a zacal dobijet.

Napsal: 04 úno 2013, 22:54
od Atlan
Najcastejsia zavada je volne skrutky co drzia mostik, nasledne dojde k prierazu diod.... A konci to odpalenym reglerom... To je dalsia moznost k tym uz napisanym, a dost ista ak ma alternator viac ako 60 tkm a nebol robeny.

Napsal: 04 úno 2013, 22:58
od GeorgeB
Taky si myslím, že bude problém v usměrňovacím můstku. A multimetrem se to zvnějšu odhalit nedá. Osciloskopem se to zjistí celkem rychle. Viz JB-Elektronik: naměřené průběhy z praxe

Napsal: 05 úno 2013, 00:15
od procesor
Aký voz to bol si nepamätám. Rovnako pri vyšších otáčkach prestávalo dobíjať. Mal som osciloskop, pozerám +B na 100mV ac rozsahu...čuduj sa svete, akoby sa nemenila frekvencia pri pridávaní, len tak +/- trochu.
Na remenici bol ustrihnutý klinok :roll:

Napsal: 05 úno 2013, 06:44
od mcmlxxx
je proražená dioda(y) ve věnci alternátoru.

Napsal: 05 úno 2013, 07:08
od BOBOBO
Ještě bych dodal POMOCNÁ dioda a nemusí být šluslá , spíše uvolněná .

Napsal: 05 úno 2013, 07:55
od jano2
Dakujem za reakcie,idem sa do toho pustiť,dám vediet,ako to dopadlo.

Napsal: 05 úno 2013, 14:41
od Atlan
A dufam ze remen je napnuty :D