Arduino - ovládání osvětlení v domě

Diskuze a poradna o programátorech a programování různých obvodů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
koldavideo
Příspěvky: 10
Registrován: 11 úno 2013, 01:00

Arduino - ovládání osvětlení v domě

#1 Příspěvek od koldavideo »

Dobrý den,
rád bych chtěl říct že jsem začátečník, ale zatím čekám na objednané arduina za zahraničí.
Chtěl bych pomocí arduina řešit ovládání elektroistalace na chatě.
trošku jsem se nad tím zamyslel ale není mi jasná jedna věc.
Ovládání světla vypnuto/zapnuto pomocí relé na výstupu je jedna věc, ale myslím že bude nutné ošetřit i detekci stavu. Pokud budu chtít ovládat světlo např pomocí webu, budu muset nejprve zjistit zda světlo svítí či nikoliv. Dále si myslím že relé na výstupu bude muset být bistabilní, tedy aby přepínání stavu relé bylo řízeno jen impulsy a relé nebylo neustále pod napětím.
Pokud totiž zapnu světlo a dojde k výpadku, tak po opětovném nahození nebudu mít přes ethernet informaci o tom zda světlo svítí či nikoli.
Třeba jde ale vše jednodušeji.
Poraďte.
Díky
Petr

Uživatelský avatar
Honza_dy
Příspěvky: 2172
Registrován: 20 srp 2004, 02:00
Bydliště: Brno-venkov

#2 Příspěvek od Honza_dy »

Co takhle ukládat stavy výstupů do eprom a po resetu je znovu načíst?

Uživatelský avatar
koldavideo
Příspěvky: 10
Registrován: 11 úno 2013, 01:00

#3 Příspěvek od koldavideo »

Aha, to mě nenapadlo. Já jsem stále přemýšlel nad tím, že bych musel číst výstupní stav relé, což by znamenalo další digitální vstup. Tvoje řešení bude zřejmě lepší. Každopádně pokud by vše mělo být dokonalé a elektroinstalace by měla být "chytrá" tak bych měl detekovat i to, zda je žárovka (zařízení) dobrá nebo špatná. Tak jako je tomu např v autě.
Nemáte někdo link na bastlíře, který něco podobného řeší?

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od ZdenekHQ »