lukasozzz píše:Taky je důležité jestli školu někdo dělá z nechutě pracovat/nebo jen pro titul a nebo ho to fakt zajímá.
Tak za toto máš odomňa veľké ,,+". To je pravda a platilo to vždy. A počuť to vsúčasnosti aj od niekoho z mladej generácie, to je ,,balzam na duši"
,,Habesan": My sme na priemyslovke v tých časoch mali ,,dielne" ako ,,trojhodinovku" každý týždeň a zameranie sa menilo":
- mechanické dielne /brúsky, sústruh, pilník, rašpľa.../
- niečo, ako základy pájkovania, ,,vyrypávanie" plošného spoja a osadenie napr. nf konca s MBA810
- merania /základy merania - tu jeden spolužiak v 1. ročníku zistil, že merať vnútorný odpor elektrárne nie je žiadna sranda
/
- to švrté si už presne nepamätám, boli to už merania v obvodoch na TVP DUKLA, meranie charakteristík jednotlivých tried zosilňovačov atď.
Najmä v prvom ročníku to bolo jediné stretnutie s elektronikou, inak iba chémia, konštrukcia Martinskej pece, návrh stavby mosta tak, aby sa nezrútil a ešte to dať na pauzák a vymaľovať ,,fixírkou"....
Jeden jediný odborný elektropredmet v prvom ročníku, ktorý sme mali, bol Oznamovacia technika /nie som si istý, či nebol až v druhom.../.
Odborné predmety okolo elektriky začali až v 2. ročníku.
Ale aj tak to bolo najkrajšie obdobie...
P.S. Najväčšia sranda boli ,,Odborné texty z ruštiny". Hneď v prvom ročníku bol text o tom, ako pracuje ,,chaladilnik", mali sme sa to naučiť, ale my sme ten princíp nevedeli ani po ,,slavackom jizyku" a naša ruštinárka nám to samozrejme tiež nevedela vysvetliť. A ešte si pamätám ten text o tom, ako ruský poľnohospodári obrábajú ,,černozem" pomocou elektrických traktorov /bubon s káblom na začiatku poľa a oni ten kábel s elektrinou ťahajú za traktorom.../. Taká červená knižka to bola a bola určená pre 1. až 4. ročník SPŠE