Stránka 1 z 1

Transformátor Piko T4 (55007), nefunguje

Napsal: 14 bře 2013, 13:04
od vorel007
Zdravím. Mám doma trafo na napájení vláčku, které nefunuje. Po rozebrání jsem zjistil že je proražený rezistor. Nemůžu ale zjistit barvu jednoho proužku, jestli je šedý nebo stříbrný. Pokud by byl šedý, hodnota by byla 2,2G a pokud stříbrný tak by hodnota byla 0,22R. Prosím, která hodnota je ta správná? Na obrázku je to ten malý odpor. Díky

Pozn. Ty dvě volné díry jsou pro primární cívku
Obrázek

Napsal: 14 bře 2013, 13:06
od EKKAR
Podle vzhledu desky je v sérii s přívodem 230V - tam už z principu nemůžeš mít žádnej vyšší odpor než jednotky Ω, aby tam vůbec něco teklo...

Napsal: 14 bře 2013, 13:27
od heldybeldy
Ja by som v prvom rade patral, preco ten odpor prepalilo. Niekedy taketo odpory nahradzaju poistku...

Napsal: 14 bře 2013, 15:05
od Andrea
... a pokud zlatý, tak by to bylo 2,2Ω.

Napsal: 14 bře 2013, 15:33
od milous2
Náčelnice i náměstek mají pravdu :lol: A Ty heldybeldy také. Jen malá otázečka:pouštěl si si někdy vláčky? Zkrat na kolejišti je raz-dva.Stačí malá kolize a už to jiskří. Je na dotazujícím zda si karambol vybavuje.Variant přetížení napaječe je ale celá řada. Hezký den.

Napsal: 14 bře 2013, 16:11
od vorel007
Trafo není moje, je kamaráda. Jeho malý bratranec zapojené a zapnuté trafo hodil. Při "letu" trafa se drátky odpojily z kolejí a následně se spojili. Tak že bych ten odpor nahradil pojistkou?

Napsal: 14 bře 2013, 16:34
od heldybeldy
Tie stare trafka , pokial viem mali v sebe istenie pomocou bimetalu, takze pri skrate na vystupe sa nahrial a rozpojil obvod. pri trvalom skrate to cyklovalo. Ale nejaku ochranu tam treba, pokial nechces podpalit dom...

Napsal: 14 bře 2013, 22:05
od Crifodo
To nebude staré tráfko a název PIKO který někomu třeba připomíná šedá trafa z DDR s otočným jezdcem po sekundáru a bimetalama, bude asi tak PIKO jako je dneska ETA ta stará ETA...
http://img4.rajce.idnes.cz/d0407/7/7252 ... G_4554.jpg
zajímavá je cena ve srovnání s cenou třeba PC zdroje.
http://www.masinky.cz/produkt/3456-Tran ... /index.htm

Jak je vidět, rádoby elektronická ochrana oproti tradiční technice 60-70 let, pojistky, bimetaly, regulační trafo, je fakt "na úrovni". Kurvítko.

Napsal: 14 bře 2013, 23:42
od Michal22
Trafo FZ1 od Pika, na kterém jsme všichni modeláři vyrůstali, bylo nezničitelné. Bimetalové nadproudové ochrany fungovaly sice trochu pomalu, ale to jádrové trafo spolu se způsobem regulace a předimenzováním všech parametrů bylo spíš na úrovni svařovacího trafa.
Já osobně řešil problém jen v tom, že se mi jednou ulomila kulisa, která sloužila k přepínání polarity pomocí fosforbronzových kontaktů.
Tohle nové trafo (už podle fotky) u mě budí stejný pocit jako má Crifodo- prostě to nic nevydrží :(
Pokud odešel tenhle odpor na primáru, bude opravdu chyba ještě někde jinde.

Napsal: 18 dub 2013, 10:08
od patrac
dobrý den. Jsem tu novej a chtěl bych se zeptat na jednu věc. Vlastním uvedené Piko trafo. šedé 4 vývody, otočná páčka a dvě červené kontrolky. Jako malej jsem ho používal k autodráze a na vláčky. Poslední dobou ho používám k leptání nerezu atd. Jde mi ale o dotaz. z ničeho nic mi přestala fungovat jedna " polarita" tzn když dám páku doprava tak trafo funguje. Když ji dám doleva tak ne. Jsem člověk elektrotechniky neznalý tak by mne zajímalo co by tomu mohlo být. děkuji za nějakou odpověď

Napsal: 18 dub 2013, 10:16
od workhard
Kdyby sis tohle vlákno přečetl, už bys to věděl.

Napsal: 19 dub 2013, 06:53
od EKKAR
patrac píše:... z ničeho nic mi přestala fungovat jedna " polarita" tzn když dám páku doprava tak trafo funguje. Když ji dám doleva tak ne. Jsem člověk elektrotechniky neznalý tak by mne zajímalo co by tomu mohlo být. děkuji za nějakou odpověď
Musí se to rozebrat a překontrolovat, v jakým stavu jsou mechanický kontakty přepínající polaritu pomocí pertinaxových "brejlí" a fosforbronzových pér. Nedoporučuju dělat to člověku bez aspoň základnícch znalostí o uspořádání toho napáječe a s nulovýma zkušenostma s elektrikou.