Stránka 1 z 1

Pračka Candy GO 610 TXT, motor jiskří

Napsal: 23 bře 2013, 11:07
od dosoudil
Potřebuji poradit:
Motor této pračky - komutátorový- silně jiskří. Zkontroloval jsem uhlíky a vyměnil. Zkontroloval jsem vstupní odrušovací člen - OK.
Kde může být ještě chyba?
Děkuji za každou radu.

Napsal: 23 bře 2013, 11:24
od MetalGod
Proměř mezi sebou a proti kostře vinutí rotoru, někde nejspíš bude zkrat. Zkontroluj taky lamely komutátoru a mezery mezi nima, ty radši vyčisti.

Napsal: 23 bře 2013, 12:24
od procesor
Prezrieť kontaktovanie vodičov na kolektore, vyčistenie drážok neublíži.
Potom to už môže byť medzi-závitový skrat, buď na rotore, alebo na statore.
Jednoducho merateľné to nebýva, myslím na digi ohmeter.

Napsal: 23 bře 2013, 14:27
od dosoudil
podle vašich rad jsem všechno zkontroloval:
- komutátor vyčištění spec. spároměrem mezi každou lamelou
- změřený odpor mezi vinutím statoru a kostrou - OK (rozsah 20 Mohm, 3V)
-kontrola připojení lamel komutátoru - OK
- kontrola odporu mezi kartáči při odpojeném statoru a otáčením - všechny odpory jsou 2,2-2,3 Ohm
Motor znovu namontován a odzkoušen.
Při malých a středních otáčkách nejiskří, při maximálních jiskří silně až hrozí opálení komutátoru a musím to vypnout.
dosoudil

Napsal: 23 bře 2013, 16:27
od telefon
měří se odpor rotoru mezi vedlejšími lamelami. nikoliv mezi uhlíky. Možná, i když se mi to nezdá, není rotor kruhový , ale trochu vejcitý, pak by uhlíky nestačily dosednout při vyšších otáčkách...

Napsal: 23 bře 2013, 17:17
od procesor
Aj pri opotrebovanom ložisku (skúsenosť s uhlovými brúskami-Flexi), tam sú veľmi vysoké otáčky a ložisko je uložené v gumovom lôžku.

Napsal: 23 bře 2013, 18:56
od Zaky
Pokud je podezření na zkrat v rotoru a neproráží se to až při vyšším napětí, osvědčilo se mi pustit nezatížený motor z regulovatelného zdroje, aby se jen tak tak točil (běží na pár V), musí běžet hladce, pokud v jednom místě otáčky pravidelně škubne, je kotva KO. Nejlépe se to pozná, když motor držíš v ruce.
Zaky

Napsal: 23 bře 2013, 20:18
od DELONG
Rotor je po smrti. Môžeš zháňať nový.

Napsal: 24 bře 2013, 02:11
od tatramacek
Za celou dobu,co se opravami pracek zabyvam sem se nesetkal ze spalenym motorem.. Extrem jeden byl a to,kdyz sem v motoru SOLE jedne starsi AEG nasel uhliky s vysavace... Ses si urco jisty ze je ko ? V Candy byvaly motory CESET a ty jsou vcelku drzaci oproti INDESCO. V Indesitu a podobnejch srackach... Vyfot komutator,plochy uhliku a jejich delku. Dik ;-)

Napsal: 24 bře 2013, 07:22
od procesor
Iskrí každý motor pri plnom zaťažení na vysokých otáčkach. Nové uhlíky treba "zabehnúť" pri malých otáčkach kým si celou plochou nesadnú na valec kolektora.

Napsal: 24 bře 2013, 09:07
od mirosne
procesor píše:Jednoducho merateľné to nebýva, myslím na digi ohmeter.
Presne tak,je to merané malým napätím,pri ktorom sa nemusí medzizávitový skrat prejaviť.Jedine to odskúšať megmetom aspoň 500V,no podľa mojich skúseností a popisu problému,si myslím,že určite je rotor v :obscene: