Stránka 1 z 1

Použitie automobiloveho rele

Napsal: 28 bře 2013, 06:06
od 780529
Mal by som len jednu otázku ohľadom prepínacích rele používaných v motorových vozidlách. Ak je taketo rele stavane napr. na 70A jednosmerneho prudu a napr. 14.5 V napatia dalo by sa použiť v obvode 380 V a max 25A striedavých ako prepínací člen? samozrejme bez toho aby odpalilo kontakty.
Použitie by malo byť v trafozváračke s umerňovačom / riadenie zvaracieho prudu je prepinaním odbočiek primare trafa/
Ide mi to že v pripade prilepenia elektrody rele prepne odbnočka primaru na nižší prud a po odlepení elektrody zasa prepne spať na nastavený zvarací prud. Samozrejme že zopínanie či prepínania trafa si bude kontrolovať elektronika.

DAKUJEM za rady .

Napsal: 28 bře 2013, 06:47
od Eleman
Ikdyž nepíšeš konkrétní typ nedalo. Automobilová relé jsou stavěna na malá napětí.
Budeš muset použít příslušně dimenzovaný stykač, nebo jiné řešení.

Napsal: 28 bře 2013, 07:40
od 780529
mne ide hlavne o prepínanie.

Napsal: 28 bře 2013, 07:50
od jova1
Prostě se smiř s tím že to nelze použít. Jde o to, že při napětí vyšším než uvádí výrobce ti nikdo nezaručí že to bude řádně fungovat. Ta auto relé na nízká napětí nemají dostatečnou vzdálenost mezi kontakty, zhášení oblouku...

Napsal: 28 bře 2013, 07:52
od omegatv
Ako možeš prepinat primar pri max zataži,ved ked ti prilepi drot tak vtedy je plny skrat sek.napetia a tym aj odber prudu v primari je vysoky .Ved pod zatažou sa v žiadnom pripade nesmie prepinat v primari odbočka ,potom možeš prepinače menit každy den.A cena jedneho je dost vysoka.To iste aj rele.

Napsal: 28 bře 2013, 07:55
od helios
Automobilové relé nie je stavané na tak vysoké napätie. Izolačné materiály by to možno aj vydržali, ale prepínacie kontakty nemajú dostatočne veľký odskok pri prepínaní, takže ti môže pri odpojení kontaktu natiahnuť oblúk, ktorý vplyvom malej vzdialenosti nezhasne a behom krátkej doby kontakty zhoria. Otvor si automobilové a sieťové relé a porovnaj.

Napsal: 28 bře 2013, 08:34
od Eleman
A proč rovnou po určité době při přilepení elektrody neodpojit primár a po odstranění "zkratu" znovu pomocí stykače nepřipojit? Ale počítej s tím že ten stykač bude dostávat pěkně na :obscene: .
Mimochodem svarforum si prošel?

Napsal: 28 bře 2013, 08:38
od BOBOBO
Jsou zde vlastně dvě otázky . Z bezpečnostních důvodů nelze tato autorelé na síťové obvody použít . A ad2 takto prostě nejde trafo regulovat . To jde jedině při celkovém elektronickém řízení trafa či usměrńovače , kdy se dá zapojením snímacích prvků ve zpětných vazbách měnit výstupní výkon svářečky dle měnících se zatěžovacích poměrů .

Napsal: 28 bře 2013, 09:10
od Atlan
Jedine triak a patricne dimenzovany :)