Stránka 1 z 2

Olej MOGUL

Napsal: 31 bře 2013, 19:57
od TAKJAN
Nalil by jste si tuto někdo značku do motoru svého auta ? Jinak dobrý: po otevření jedné české auto stránky mi prohlížeč nabízel zcela vážně překlad z jazyku turečtina. Že by už to došlo tak daleko?:-)

Napsal: 31 bře 2013, 20:10
od Eleman
Dnes ne. Ale do šáde a fava před lety jsem ho lil a v pohodě, tam se ale měnil olej po pěti resp. deseti tis. km.

Napsal: 31 bře 2013, 20:50
od danyel
Když nic jiného tak je minimálně o třídu lepší než oleje z Liedlu a podobný
hrůzy.Taky doopravdy výkoný olej z Mogulu stojí stejně jako Castrol.
Výrobce za ty specifikace na flašce těžce platí a musí je ten olej splnovat.

Napsal: 31 bře 2013, 20:52
od TAKJAN
Taky myslím, že specifikace jsou jasné. Četl jsem ale, že mogul má základ z ruské ropy, která je sirnatá.

Napsal: 31 bře 2013, 21:02
od petus
zásadně ne :-)

Napsal: 31 bře 2013, 21:34
od Philip_Fry
Bez problémů, ty oleje jsou zcela standardní a splňují specifikace výrobců aut. Mogul za stejné prachy je stejný nebo lepší, než srovnatelný Castrol, Agip, atd...

Napsal: 31 bře 2013, 22:14
od rezis
Jezdím na Castrol a měním ho v polovině intervalu. V podstatě držím se toho co tam jednou naliju a neměním. Totéž i u bývalého auta.
O tom co lijou v některých servisech si nedělám iluze.
Obecně proč ne když splňuje specifikace. Co se z čeho dělá je myslím nepodstatné. To nejde zaručit u žádného výrobce.

Napsal: 31 bře 2013, 22:30
od Sandal
To jen tak mimochodem.
Koramo nebo spíše Paramo plní oleje do modrejch a do červenejch sudů.Na modrejch je napsáno Mogul a hádejte co je za nápis na červenejch?Přesně tak.Je tam žlutá škeble :wink: Paramo vyrábí pro Shell oleje pro český trh akorát prodávají Mogul a Shell za jiné ceny.

Napsal: 01 dub 2013, 00:12
od EKKAR
TAKJAN píše:Taky myslím, že specifikace jsou jasné. Četl jsem ale, že mogul má základ z ruské ropy, která je sirnatá.
Vtipy sem sázíš pěkný, ale o chemii rafinace ropy toho asi moc nevíš. Ta síra se běžně odstraňuje, jen to dá trochu víc práce v krakovacích a destilačních kolonách. Základy mazacích olejů jsou celosvětově standartizovaný nejen na obsah těkavejch a nespalitelnejch, ale už i na obsah kyselejch a kyselinoTVORNEJCH komponent - takže síra jde pryč jako jedna z prvních. Navíc - ruskou ropu zpracovává nejenom Paramo, Koramo, Spolchemie nebo Kaučuk, ale i západoevropský rafinérky firem Royal Dutch = Shell, British Petrol, ARAL, Agip, TOTAL a dalších - důvodem je její podstatně nižší cena, než je tomu u ropy arabský, nigerijský nebo třeba malajský a brunejský. A u těch zmíněných značek si nikdo na síru nestěžuje - pročpak asi?

Napsal: 01 dub 2013, 12:30
od petr1991
Pokial splna specifikaciu pre dany motor a ma rozumnu cenu, nemam s tym problem dat tam olej jakejkolvek znacky...
Predtym byl v mojem motori TDi nejaky shell, potom Dexos2 od GM a teraz nejaky Mannol.. Vsetky s viskozitou 5W30 a samozrejme s pozadovanou specifikaciou.. A nevyzera to, ze by sa to motoru nejak nepacilo... Myslim, ze motoru to je jedno..

Napsal: 01 dub 2013, 12:56
od TAKJAN
EKKAR Dobře A nalil by jsi ho do svého motoru?

Napsal: 01 dub 2013, 12:59
od forbidden
To s tou sírou je ale celkem rozšířenej mýtus, slyšel jsem to taky. Jinak nedokážu posoudit, servis mi leje do auta Motorcraft, což by měla být značka Fordu, ale kdo to pro ně vyrábí...

Napsal: 01 dub 2013, 13:10
od EKKAR
TAKJAN píše:EKKAR Dobře A nalil by jsi ho do svého motoru?
Pokud by splňoval požadavek výrobce na specifikaci - v mým konkrétním případě VW 501.01, klasifikace SAE už není tak důležitá, já mám na výběr 5W40, 5W30 nebo 10W40 - a kdyby plnil moje požadavky na cenu, tak klidně nalil. Stejně nevyužívám plnou výměnnou lhůtu 15 000km, protože tolik ročně svým vlastním autem nenajedu. Olej měním po roce a to dělá kolem 10 000km - takže bych se ani Mogulu do hydroštelovýho motoru s olejovým napínákem rozvodovýho řemenu nebál. Jen nevím, jestli by se Mogul se specifikací pro normu VW501.01 vešel do ceny, za kterou kupuju škeblovkovej Helix Ultra 5W40 - ten mě vychází na 125Kč/litr.

Napsal: 01 dub 2013, 14:46
od Killroy
forbidden píše:..ale kdo to pro ně vyrábí...
A to je právě to co mi na tom nejvíc vadí. Značkový žvásty a ve skutečnosti je to něco jako "děláte machry a hajlz máte na chodbě.." To s tím Paramem a se dvěma sudy, je obecně známý fakt a s benzínem od značkových pump to funguje tak nějak podobně.

Mogul nekupuju. Ne že bych mu nevěřil, ale je to spíš proto, že mám zdroj rozlévaného Total 5W40, jehož cena mne při výměně do citrouše vyjde lepší. Tak co bych něco zkoušel nebo měnil za něco jiného. Ovšem dvoustopému miláčkovi dávám dost mlsat.. :chlupus:

Nepřesuneme do Auto-Moto?

Napsal: 01 dub 2013, 15:03
od rezis
No u toho benzínu to je.... jako jsou rozdíly. Což jde poznat třeba u motorek hodně výrazně. Ale mám ověřenu jednu benzínku kde je bezproblémový benzín (prý ho tahá z Vídně vlastní cisternou, protože to má nejblíže) a je za cenu těch podřadných. Takže jasná volba.
Mogul bych nalil, proč ne....