Stránka 1 z 1

Vstrekovanie vody do potrubia spalovacieho motora

Napsal: 17 dub 2013, 13:43
od Atlan
Nejaky ten clanok... na premyslanie :) Je starsieho vydania :D hodne staršieho :D

Obrázek

Obrázek

Napsal: 17 dub 2013, 13:57
od creativko
Objavil si ameriku.
Pouzivalo sa to pri lietadlach uz za 2. sv. vojny.

Napsal: 17 dub 2013, 15:17
od EKKAR
Teoretickej rozbor je jasnej, ale aby to mělo nějakou funkci, musí se voda vstřikovat až po ohřátí motoru na provozní teplotu, aby nezhoršovala podmínky pro zážeh.

Používala to Luftwaffe v zařízení MW-50 (vstřikovala se voda + metanol v poměru 50:50 do kompresoru) u motorů DB-601 až DB-605 pro zvýšení startovního výkonu nebo pro nouzovej únik z boje, v modernější době se to používalo ve formuli 1 u turbomotorů, než byly v 90. letech zakázaný (vstřik vody přímo do válce).

Je klidně možný, že to některá motorářská firma chystá i na příští rok, až F1 zase přejde z atmosférickejch motorů 2,4l na přeplňovaný 1,6l - jako obvykle ale detaily každá značka tají...

Napsal: 17 dub 2013, 15:32
od vrky
Kamarád měl svázané světy motorů a tohle jsem tam viděl. Kompletní plánek vstřikování vody do sání u Š1000MB. Rok ccca 68? nevím přesně.

Napsal: 17 dub 2013, 15:55
od Artaban001
A co nasávat studenou mlhu, co vyrobí ultrazvukový zvlhčovač..? Jinak - Už se to tu někde řešilo..

Napsal: 17 dub 2013, 16:30
od Atlan
creativko píše:Objavil si ameriku.
Pouzivalo sa to pri lietadlach uz za 2. sv. vojny.
Som rad ze ti si to vedel aj s vypoctom ako to funguje a pri akej teplote. Cital si to vobec ?

Lebo to ze sa to pouzivalo za druhej svetovej vojny ja vhodne do kvizu tak.

Napsal: 17 dub 2013, 17:34
od TomasX
Používal to FIAT u některých motorů UNO 1,3ie turbo. Údajně to mělo snižovat teplotu při spalování, protože u toho motoru při plném výkonu docházelo k detonačnímu spalování a to by ten "malý chudák" dlouho nevydržel. Původní motor 74kW ani 82kW to neměl, ale zkoušeli z té 1300 dostat 104kW :roll: tak asi proto. Ta voda se přidávala proto, aby ten motor vydržel plný výkon a né proto, aby se zvednul výkon. To platilo i u Messerschmitta za 2. války.
Ten systém je úplně jiný než elektrolýza vody a přisávání vodíku kvůli snížení spotřeby.

Napsal: 17 dub 2013, 17:59
od sis2
Pokud si správně pamatuju, tak piloti Luftwafe to směli použít jen v nouzové situaci - a po přistání (pokud ještě mělo co přistát) se musel motor rozebrat, vyčistit a zkontrolovat! Takže to asi trochu dávalo pokouřit.
V 70-tých letech se s tím experimentovalo na Škodovkách, ale valný význam to nemělo - žádné zázraky se nekonaly, ale každý, kdo si tu hadičku do sání přidělal, tak samozřejmě tvrdil, jaké se z toho stalo žihadlo...

Napsal: 17 dub 2013, 18:24
od TAKJAN
Je ale fakt, že auto jede líp v chladné mlze..A fichtl

Napsal: 17 dub 2013, 19:56
od vrky
Jasně, chladnější vzduch je výhoda. Víc se ho nacpe do válce. Jak je znát na turbo motoru intercooler. PS: fichtl po dešti...

Napsal: 19 dub 2013, 06:49
od EKKAR
U dvoutaktu je to i o vzdušný vlhkosti. Takže fechtl při dešti jede jak z praku, zatímco za horka a hlavně v suchým vzduchu se mu moc nechce. U mezka z WW II šlo hlavně o nouzovej prostředek k úniku z boje, kdy se používaly 2 různý systémy - GM-1 byl přívstřik oxidu dusnýho čili rajskýho plynu do válců, což se dnes používá mezi tuzéry jako "nitro" - a zařízení MW-50, což byl vstřik směsi metanolu a vody "halb und halb" do kompresoru motoru, kde ta směs ochlazovala nasávanej vzduch.

Napsal: 19 dub 2013, 07:11
od Atlan
sis2 píše:Pokud si správně pamatuju, tak piloti Luftwafe to směli použít jen v nouzové situaci - a po přistání (pokud ještě mělo co přistát) se musel motor rozebrat, vyčistit a zkontrolovat! Takže to asi trochu dávalo pokouřit.
V 70-tých letech se s tím experimentovalo na Škodovkách, ale valný význam to nemělo - žádné zázraky se nekonaly, ale každý, kdo si tu hadičku do sání přidělal, tak samozřejmě tvrdil, jaké se z toho stalo žihadlo...
Ten clanok som tu dal aby ste citali a nieco nove aj naucili. Kdeze v skodovke sa nenasaval vzduch o teplote vecsej ako 70 tak to vyznam nemalo jedine priamy vstrek do valca vid clanok, u lietadiel to bolo jasne maju kompresor. Ono bud uniknes z boja a mozno nezomries ked to vydrzi motor on totiz dostal naprdel dost.

Napsal: 19 dub 2013, 07:53
od EKKAR
A je přitom zajímavý, že tenhle přívstřik čehokoliv do motoru jako "prostředek poslední záchrany" nepoužívali ani Rusové, ale ani Angláni nebo Amerikáni - ti všichni měli na plynovejch táhlech jen nastavitelný dorazy s možností pro pilota tu zarážku v případě nouze vyjmout nebo prudkým přitlačením na páku plynu prorazit - a dostat tak z motoru opravdu jeho maximum. Vím že třeba pro dvouhvězdicovej 14válec AŠ-82FN používanej v ruských stíhačkách La-5FN i La-7 nebo i v dopravních Lisunovech Li-2 (ruská licenční C-47 Dakota) tenhle "forsírovanej" režim funkce výrobce povoloval nejvíc po dobu 10 minut - pak se prostě motor zadřel...