Stránka 1 z 4

Octavia 1,9TDi nestartuje- problém žhavení

Napsal: 10 kvě 2013, 11:49
od Michal22
Ahoj,
soused mě odchytnul že mu nejde nastartovat Oktávka, vůbec se mu nerozsvítí kontrolka žhavení a motor potom nejde nastartovat. Ale jednou za čas (třeba na 20. pokus) se kontrola rozsvítí, motor nažhaví a jde nastartovat. Chvíli jsem čouhal pod haubnu, ale bez mučení přiznávám, že jsem Oktávku nikdy neopravoval, tudíž ani netuším kde má žhavící relé. Rád bych napřed oměřil a zkontroloval celou cestu žhavění od AKU po žhaviče, ale zatím jsem jen zjistil, že drát ke žhavičům mizí do silného "krku", který vede do prostoru pod akumulátorem.

Nemáte někdo nějakou servisní dokumentaci nebo alsepoň schema?

Díky
M.

Napsal: 10 kvě 2013, 11:52
od mirosne
http://www.skodaforum.sk/filebase.php
Tu máš dielenské príručky,je dôležité,uviesť aj ročník auta.Ináč to relé sa mi zdá,že sa nachádza dnu v interiéri pod prístrojovkou na spodu vľavo,kde sú aj ostatné relátka.

Napsal: 10 kvě 2013, 12:24
od dj_Paul
pokud ani neproblikne kontrolka žhavení,tak je vadné relé 109 (nad levou nohou řidiče). Relé stačí propájet

http://www.skodaoctavia.cz/skoda-octavi ... a-rele-109

Napsal: 10 kvě 2013, 13:45
od Michal22
Pánové díky za odkazy, podle toho od dj_Paula to vypadá opavdu na žhavící relé. Jestli nebude v sobotu pršet, mrknu na to.

Díky moc
M.

Napsal: 10 kvě 2013, 20:22
od vrky
Ten přímej vstřik by měl chytnout i bez žhavení.

Napsal: 12 kvě 2013, 13:29
od dj_Paul
ono to relé ve skutečnosti nenapájí žhaviče, ale RJ motoru. Proto to ani nehlesne

Napsal: 12 kvě 2013, 13:40
od EKKAR
Co pojistka žhavení navrchu na baterii, je v pořádku? Ona nemusí bejt spálená, stačí aby byly povolený šroubky a pod nima vzniknul zoxidovanej spoj = ŠTUDENT...

Napsal: 13 kvě 2013, 08:44
od pavel71
jak bylo řečeno pokud při otočení klíčkem neproblikne žhavení je problém s relátkem č.109 někdy ho stačí proletovat a očistit kontakty někdy to chce nový sám jedno vozim v autě jako náhradní napájí ŘJ a pokud odejde na cestě je to na odtah :(

Napsal: 15 kvě 2013, 20:55
od frantacech
pri teplote nad 10st se nezhavi, kontrolka jen problikne jako diagnostika, ale nezhavi ani nedozhavuje.

tenhle motor i pri 0st musi startovat uplne v pohode i bez zhaveni, pokud ma kompresni tlaky a nema za sebou pul milionu s blaznem co nemeni olej.

1.9 TDi rotacky jsou nejlepsi motory co koncern vyrobil, spolehlive, skvela spotreba prakticky bez kurvitek.

Napsal: 15 kvě 2013, 21:57
od EKKAR
frantacech píše:...
1.9 TDi rotacky jsou nejlepsi motory co koncern vyrobil, spolehlive, skvela spotreba prakticky bez kurvitek.
Jenže co je a co není "rotačka" ? Pokud vím, tak v ochcávkách je "rotačka" jen verze 1,9 "Ten Dým Ignoruj"/66kW, všecky ostatní jsou PD = Pumpe-Düse a ty nejmodernější 1,6TDi jsou dokonce už "kolejnice" = CR = Common rail.

Napsal: 16 kvě 2013, 07:19
od vrky
Mám 81KW a je tam rotačka.

Napsal: 16 kvě 2013, 11:11
od frantacech
vrky píše:Mám 81KW a je tam rotačka.
81kw, 85 byly posledni
96 uz je PD
a ty dnesni 2.0, 3.0 jsou vsechny common rail

Napsal: 16 kvě 2013, 12:19
od vrky
81 a 66 je stejný motor mimo: regulace turba, vstřiků, sw.

Napsal: 16 kvě 2013, 15:26
od Fordak
Pouzivane dieslove motory starsich octavie:
1.9 SDI 50 kW
1.9 TDI 66 kW
1.9 TDI-PD 74 kW
1.9 TDI 81 kW
1.9 TDI-PD 96 kW

Napsal: 16 kvě 2013, 17:31
od Fordak
frantacech píše:
vrky píše:Mám 81KW a je tam rotačka.
81kw, 85 byly posledni
96 uz je PD
a ty dnesni 2.0, 3.0 jsou vsechny common rail
85 kw skodovka nema,daval se do vw a octavia II muze mit motor 2.0 TDi PD 103 kw