Stránka 1 z 1

VW GOLF IV 1,9 TDI. Závada. Prosím o radu

Napsal: 12 kvě 2013, 15:55
od Blessinge
Mám problém VW GOLF IV, 1.9 TDI, 81KW, AHF, 1999. Při prudkém zvýšení otáček u studeného motoru a asi 2x u mírně zahřátého se stalo že motor spadl zdřejmně do nouzáku. Zvýšené otáčky a velká kouřivost a auto se strašne rozklepe. Čím víc přidám tím víc se klepe a nechce pořádne jet. Zpraví se to vypnitím motoru a opětovným nastartováním. Sává se to tak 1-2x do měsíce. Diagnostika ŘJ bez závad. Nehledě na to že to má elektronicky ovládaný plyn a když na neutrál s vyšlápnutou spojkou prudce přídám, motor chcípne a pak španě chytá při dalším startu. Můj názor je že by to mohl být snímač na klice. CO vy na to ?

Napsal: 12 kvě 2013, 16:12
od EKKAR
Co čidla nasávanýho vzduchu nebo teploty chladicí kapaliny? Hodně často se stává, že nejsou vysloveně zkratovaný nebo přerušený, což by samozřejmě bylo hned vidět na diagnostice, když ale místo toho jen "blbnou" a dávají nějakým způsobem zkreslený průběh signálu, tak motor přejde do režimu, kterej vůbec neodpovídá skutečným pracovním podmínkám. ŘJ motoru si přitom mylně myslí, že je všecko v pořádku - je to jako když upadneš do bezvědomí, pak se probereš, nevíš co je za den a někdo Ti nabulíkuje, že je venku -20°C a Ty se objevíš na ulici v péřový bundě a sněhulích. Přitom bude červenec a venku 30°C ve stínu... Pokud nemáš jiný zdroj informací, taky budeš vypadat jako magor...

Napsal: 12 kvě 2013, 16:16
od Blessinge
Ta váha vzduchu by mohla asi souviset s rychlím zvýšením otáček co ? Protože když se to stane tak ten motor sebou mlátí jak kdyby chcípal a čím víc přidám plyn tím víc to hází s autem.Jinak díky za odpověď.

Napsal: 12 kvě 2013, 16:37
od EKKAR
Přímo na golfa ti to neřeknu, ale protože tyhle koncernový motory jsou stejný na jedno brdo i ve škodifkách, zkus pohledat nějaký info o podobný závadě třeba na webu http://forum.skodahome.cz/index.php? v sekci Octavia I - motor. Vsadím se, že tam o tom bude víc informací než tady.

Napsal: 12 kvě 2013, 17:28
od Jenda_KL
Když diag nehlásí chybu tak to neznamená, že tam neni. Je tam fůra měřenejch hodnot a chce to taky trochu číst a porovnávat ty hodnoty s reálem. To by ale chtělo nějakýho diagnostika, ne mazače chyb.

Napsal: 12 kvě 2013, 17:32
od vrky
To mě poslední dobou dělá O I 2001 1,9tdi 81KW něco podobnýho. Po GO turba se po roce objevila závada. Při roztažení 3 přes 3000ot při studeném motoru a mírném ubrání plynu trochu škubne ale jede dál, někdy spadne do nouzáku. Teď se mě stalo že při roztažení 2 přes 3000ot a přeřazení na 3 motor ztratí výkon a zdechne. Nejde nastartovat. A když chytne tak jde jak rozhádaná jawa 350, spíš to vypadá na přeskočený řemen. Pak naskočí a hulí jak darebný kamna, po chvilce se strovná. Mám pocit že zablbne regulace turba nebo EGR.

Napsal: 12 kvě 2013, 22:03
od Michal22
Kdysi jsem něco podobného řešil v bývalé firmě, Oc I, 1,9Tdi, závada se projevila občas. Diagnostika nic neřekla. Nakonec to byla váha vzduchu.
Je těžké vysvětlovat to, že některé vady se nemusí projevit trvalou změnou nějakého stavu...

Napsal: 13 kvě 2013, 07:19
od BOBOBO
Když si projdeš i fora ostatních značek , je váha vzduchu a klapka za vším . :D Sám jsem si v podobném pochodil se svou feldou . Měněno u servismanů kdeco . Po občasném svezeníse s manželkou , jsem zjistil , že vůbec netočí motor a s benzínem akceleruje i od tisíce otáček . ŘJ zblbne , zvýši si volnoběh a motor všelijak škube . Můj recept je ten , že několikrát na chvíli odpojím baterku , nejspíše se vymažou chyby , či měřené hodnoty a motor jde normálně . Na značkových forech bývají i tací , kteří ti za pár korun díl u něj na místě půjčí a ty si otestuješ , jak to jde s ním . No jsou i takové problémy , kdy ani značkový servis nic nenadělá . Má to můj šéf s JEEPem . Prostě to jednou tak za dva měsíce nenastartuje . Dle servisu je vše OK .

Napsal: 13 kvě 2013, 07:53
od vrky
Já si taky nevím rady. Kupovat novou váhu se mi nechce, ale přemýšlel jsem že ji oblbnu. Třeba jen na zkoušku.

Napsal: 13 kvě 2013, 08:11
od BOBOBO
Lepším řešením bude mít jednu určodobrou z vrakáče .

Napsal: 13 kvě 2013, 08:48
od pavel71
váha se dá oblbnout pomoci diody BAV 21 podmínkou je mít zaslepený EGR
poštuduj
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=75016

Napsal: 13 kvě 2013, 10:25
od BOBOBO
Vlákno je to výživné , a kam může dojít i ten z prvních propagátorů ...

vaha ti ukaze to co dokaze maximalne zobrazit dignostika. u myho starsiho je to 850, u novejsich kolem tech 1100. ono to simuluje jakoby maximalni prutok takze spravne by tam melo bejt treba v 1500 otackach 12354mg (vymyslena hodnota - nebudu to pocitat). Spatna vaha ukazuje malo nebo vubec a proto to nedava naftu - mysli si to ze neni vzduch tak neni duvod davat naftu. koukni se na graf jak vypada smoke limiter na prvni strane, ten graf neni z myho auta ale oznacil jsem tam 850 protoze mi to vic neukazuje - jen pro ilustraci. u nenacipovanyho auta bez powerboxu to je neskodn, s powerboxem to hazi saze jako krava a s cipem kterej stoji na uprave prave smokemapy a zruseni dalsich omezovacu jako je tql kterej je zavislej pouze na otackach tak je to taky nic moc.. ja stim jezdil 3/4 roku pak sem zapojil vahu (2x cistenou) a najednou funguje normalne

Napsal: 13 kvě 2013, 21:03
od pavel71
já na tu diodu jezdil půl roku nebyl žádnej problém jen to kapku víc hulilo dnes diodu využívám pouze k diagnostice auto nejede odpojím váhu dám diodu auto se rozjede měním váhu :wink:
jinak pár dieslů mi tu stím jezdí i 2,5ka transportér akorát to vše sou auta bez čipu :idea:

Napsal: 15 kvě 2013, 20:50
od frantacech
tandemove cerpadlo

Napsal: 19 kvě 2013, 21:15
od Fordak
frantacech píše:tandemove cerpadlo
Tandemove cerpadlo nemuze byt spatne,jelikoz ho motor ktery tady resite NEMA :roll: ,je u PD a ne u rotacek.