Stránka 1 z 2

Sigma vodárna, padá spouštěč motoru čerpadla

Napsal: 04 čer 2013, 17:48
od lubos79
Ahoj prestalo mi dnes fungovat cerpadlo u vodarny (bezne dvoustupnove Sigma pumpy) .Vypadl motorovy spoustec a kdyz ho nahodim tak motor jen huci neroztoci se a po chvilce spoustec zase vypadne. Meril jsem faze na vsech je napeti proti zemi 232V a pri pusteni cerpadla mirne klesne asi na cca 228V.Odpor na kontaktech spoustece i tlakoveho spinace je v poradku prechodak nehrozi.Izolacni stav motoru mereno megmetem na 500V ss je v radech MΩ jak mezi civkami tak i proti zemi zda se tedy byt v poradku. Kdyz ale merim proud vodici pri spusteni tak v jedne fazi celkem odpovida jmenovitemu ale na dvou tece vetsi a to o hodne jak kdyz je proslehle vinuti. Nemate napad kde a co jeste hledat?

PS: mechanicky je cerpadlo OK.

Napsal: 04 čer 2013, 18:42
od p32
Odkudy jsi ? Když tak volej na dílnu http://metaservis.unas.cz/

Napsal: 04 čer 2013, 19:01
od lubos79
Jizni Cechy kousek od Tabora.

Napsal: 04 čer 2013, 19:11
od bambulak34
Rozvody máš v Cu nebo ještě Al? Hlavní jištění pojistky nebo jistič? Zkoušel jsi na spouštěči měřit fázové napětí (fázi proti fázi)? Vše ostatní v domě jde bez závad?

Napsal: 04 čer 2013, 19:22
od lubos79
Vodarna je udelana nove ale privod jeste hlinik. Jde o stary dum na vesnici ve stite jsou pojistky jinak vse ostatni funguje jak ma zadny jiny problem jsem neregistroval. Fazi proti fazi jsem nemeril jen proti zemi a vsechny v poradku 232V jak jsem psal.

Napsal: 04 čer 2013, 19:31
od bambulak34
Tak změř fáze proti sobě a jestli můžeš, tak i jinde než u té vodárny.

Napsal: 04 čer 2013, 20:19
od lubos79
Vau meril jsem faze proti sobe a ukazuje mi to L1 proti L2 a L3 400V teda OK a mezi L2 a L3 vubec nic. Proti zemi maji vsechny 230V a v zasuvce v garazi je to stejne. To by znamenalo teda jedine ze jsou nekde proslehle dve faze do sebe.Musela vypadnout jen jedna pojistka a jedna faze napaji vlastne dve.Tim padem doma vse funguje jak ma ale motor nebezi. Hm tak to me nenapadlo dnes uz zacina byt tma ale zitra se na to vrhnu. Dik za rady a zitra napisu co jsem nasel.

Napsal: 04 čer 2013, 20:23
od bambulak34
Jasnačka a hlavně opatrně!

Napsal: 04 čer 2013, 21:16
od ok1xgi
Dej vědět jak to dopadlo....

Napsal: 04 čer 2013, 21:48
od kbulda
Jde o to čím to měříš. Neměř žádným měřákem, který alespoň trochu to vedení nezatíží. Jestli nemáš slušnou zkoušečku, tak vem třeba objímku + žárovku + kousek drátu. Koukni se na hlavní pojistky.

Napsal: 04 čer 2013, 22:04
od workhard
No to bude prda až to tou žárovkou změří mezi fázema. Když už, tak dvě žárovky do série.

Napsal: 04 čer 2013, 22:07
od kbulda
No snad není blbej, většinou měří jen fázi proti N.
Jo, zlatá stará vadaska.

Napsal: 04 čer 2013, 22:36
od workhard
Tys to vlákno nečetl od začátku, že ne?

Napsal: 04 čer 2013, 23:06
od kbulda
Četl, proč myslíš, že ne ?

Napsal: 05 čer 2013, 06:45
od BOBOBO
Klasická chyba měření . Napětí se neměří na svorkovnici motoru , ale na přívodu a pokud nejsou tam , tak v zásuvce-krabici . Ona ta fáze nemusí přecházet právě přes ten spouštěč . :D Dříve zde byly podobné dotazy košovány , neb říkají o šetřilovi , že ho to může zabít .