Stránka 1 z 1

Brusne kotuce na uhlovu brusku, aké?

Napsal: 22 čer 2013, 20:44
od right13
ahoj
prosim o radu znalejších, potrebujem kúpiť kotúče na flexu, rezné nie sú problém, brúsne tiež nie na tých nezáleží, ale zaujímajú ma tie lamelové čo sú ako naskladaný šmirgeľ. Je ich veľa druhov a zrnitostí.

Aký typ a zrnitosť sa na čo používa ?

Keď potrebujem odstrániť hrdzu ?
Keď potrebujem obrúsiť zvar/ zbrúsiť z materiálu?
Keď potrebujem opraviť hrdavý flek na karosérii auta, t.j. obrúsiť opatrne starý lak, hrdzu a ošetriť ?
Aký na obrusovanie a opracovanie dreva ?

ďakujem

Napsal: 22 čer 2013, 21:25
od Tazman
Ahoj.

No protože podobný úkoly řešim taky, tak z vlastní zkušenosti

Očištění hrubých nečistot zrnitost 40-80
Co se týče jemnějšího opracování zrnitost 120-180
Co se týče karosérie - na hrubo 80-150
na jemno 240 a výše
To samý platí i pro dřevo
Lamelový kotouče na flexu sem viděl běžně se znitostí max.240
Tím netvrdim že se snad někde nedělaj jemnější.

Na finální vybroušení karoserie či dřevěného obrobku je lepší použít nástavec s rovnou plochou a suchým zipem na upínání jemnějších smirků.
Ale na to už je koneckonců vhodnější spíše excentrická bruska.

Napsal: 22 čer 2013, 22:01
od right13
aha, ďakujem a aký je rozdiel medzi tým klasickým červeným lamelovým kotúčom, potom nejakým korundovým a korund zirkókonovým ? ich je viacej druov a ja som z toho vedľa

Napsal: 23 čer 2013, 12:48
od varok
Dobrý den, já dělám zámečničinu v práci a karosařinu jako koníčka v garáži. Z vlastní zkušenosti vím, že i kdyby jste to chtěl mít tip ťop, tak vám stačí zrnitost 40-80. Už i ta 80 je dost jemná. Samozřejmě záleží, jak moc to máte rezavé, když už moc, tak i ta 40 bude tak tak. Stejně obrousíte jen rez, zatmelíte a brousíte už většinou ručně smirkem, nebo nějakou excentrickou popř. vibrační bruskou.
Ty tzv. gumáky, tedy gumový kotouč, na který se dává smirkový kotouč, nebo na suchý zip se hodí spíše jen na rovné plochy, na auta to není moc vhodné.