Sekačka Stiga 46SB- nestartuje po zahřátí

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

Sekačka Stiga 46SB- nestartuje po zahřátí

#1 Příspěvek od Michal22 »

Tak jsem dneska zajel s kanystrem k benzince, že poseču zahradu. A protože sekačka zlobí od loňské návštěvy servisu, rovnou jsem zavolal kamarádovi, který stejné věci používá při výkonu svého zaměstnání.

Problém je jednoduchý- za studena sekačka chytne tak na třetí zatáhnutí za šňůru. Nasečku koš, zdechnu (sekačku), vysypu koš a už nenastartuju. Vrtali jsme se v tom dnes asi hodinu a půl, přišli jsme na to, proč to nestartuje, ale nedokázali jsme to rozumně vyřešit. Celý problém je v tom, že součástí regulace je klapka ovládaná vzduchem od radiálního ventilátoru (takové pádlo). Tahle klapka ovládá přes táhlo škrtící klapku v trubce sání od karburátoru do válce. A tahle škrtící klapka se mi při startu vůbec neotevře, tím pádem ani nejde směs z karburátoru do válce. Pokud ji přidržím kleštěmi, tak sekačka chytne na první zatáhnutí- ale na to jsou potom potřeba dva lidi.

Princip regulace jsem dneska pochopil, ale nechápu startovací "sekvenci"- jak je udělané to, aby se škrtící klapka otevřela již při startu, kdy má ventilátor malé otáčky?

Díky za podněty

P.S.: fotky toho pajšlu nemám, ale můžu uskutečnit
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
KUBO
Příspěvky: 3713
Registrován: 30 říj 2005, 02:00
Bydliště: VT SLOVAKIA

#2 Příspěvek od KUBO »

Podobný problém som riešil už u 3 motorových píl a na vine boli guferá kľukovej hriadele, kde po zahriatí sa snížil podtlak v nasávacom potrubí.
„Hľadáme nepoznané, spoznávame nehľadané. Strácame to cenné, ceníme si až stratené. Milujeme všetko zradné a zrádzame milované.”
Pozdravuje Vás Martin

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#3 Příspěvek od Michal22 »

Kubo- jen doufám že nemáš pravdu, tahle sekačka má za sebou tak 10 motohodin :-(
Olej v pohodě, nemizí. Když sekačku nastartuju, tak běží dobře. Tak snad ne...
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
KUBO
Příspěvky: 3713
Registrován: 30 říj 2005, 02:00
Bydliště: VT SLOVAKIA

#4 Příspěvek od KUBO »

Tak ju reklamuj.
„Hľadáme nepoznané, spoznávame nehľadané. Strácame to cenné, ceníme si až stratené. Milujeme všetko zradné a zrádzame milované.”
Pozdravuje Vás Martin

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#5 Příspěvek od BOBOBO »

Nwm , ale tou pákou pro rychlost jsi hýbal a pozoroval případně jejich souběh ? Jinak při startování benzíňáku jsou škrtící klapky vždy skoro zavřeny , jelikož je třeba jen trochu směsi a při otevření by ti nemohla vzniknout správně bohatá směs .

Uživatelský avatar
xxxe
Příspěvky: 2340
Registrován: 12 zář 2005, 02:00
Bydliště: Trutnov

#6 Příspěvek od xxxe »

Nějaká pružina co přidává za chodu tam není?
Naposledy upravil(a) xxxe dne 15 srp 2013, 09:18, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#7 Příspěvek od Michal22 »

Kubo- reklamovat už nejde, máme ji tři roky, ale skoro se nepoužívala.
BOBOBO- právě tady bude asi zakopaný pes- proč to při ručním pootevření klapky chytne? Jak je dělaný ten start? Je tam nějaká tryska až za klapkou?

Nějaký servisní manuál asi nikdo nemáte, co?
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#8 Příspěvek od BOBOBO »

Trysky jsou vždycky až za klapkou . U studeného motoru potřebuješ bohatou směs na start , ale jakmile je motor teplý , tak nesmí být bohatá , motor nechytne . Pokud chytne při pootevření klapky , je ta směs moc bohatá . Co dělá ta klapka při posouvání plynové páky na sekačce ? Pokud se pootevře tak startuj teplou v této poloze toť vsjo . Jinak budeš muset poladit šroubky volnoběhu na chudší směs . Osobně ji nemám , tak nwm , kde který šroub leží .

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#9 Příspěvek od Michal22 »

BOBOBO- dík. Regulace rychlosti je dělaná změnou délky prožinky, která svojí silou působí proti tomu "pádlu". Takže při stopnutém motoru se klapka ani nehne, je stále zavřená. Až se motor roztočí, tohle "pádlo" přes čep a táhlo klapku otevře.

Budu to muset asi zase rozkuchat, vůbec jsen nenašel nějaký štelung na karbecu...
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
vombat
Příspěvky: 744
Registrován: 18 srp 2005, 02:00
Bydliště: Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od vombat »

Podle popisu se jedná pravděpodobně o motor Brigss-Straton. Startování je citlivé na kvalitě té pružinky, nesmí být orezlá nebo natažená. Jinak karburátor má v klapce dírku, ta by měla stačit na start. Dále může být chyba ve staré membráně karburátoru, je ztvrdlá a ventilky už netěsní. Dále bývá chyba v zapalovací cívce, resp. kondensátoru (vše zalité pryskyřicí) po ohřátí nedává plnou jiskru, podobně se chová někdy i svíčka - nebude to tvůj případ, píšeš že po otevření klapky karburátoru nastartuješ. Zkontroluj, zda chodí volně to pádlo na vzduch, táhla a zda nedře hřídelka klapky karburátoru.

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#11 Příspěvek od passion »

"Plynovou" klapkou bohatosť zmesi neriadiš. Jej otváraním zvyšuješ prietok zmesi. Bohatosť zmesi - pomer benzínu ku vzduchu (okrem sytiča ak je zabudovaný) je zvyčajne napevno nastavená tryskou v karburátore.
Mám doma tri "vozíkové" kosačky. Ja dve a jednu otec. Dve sú Briggs a jedna noname. Všetky tri majú vo vypnutom stave pridané pomocou pružiny na maximum - klapka regulácie otvorená naplno. Po naštartovaní a dosiahnutí otáčok sa klapka karburátora priviera. Na dvoch kosačkách je to ovládané tlakom (alebo podtlakom, neviem, neskúmal som to tak podrobne) od ventilátora, ktorý premáha silu pružiny a na tretej je jednoduchý zapúzdrený odstredivý regulátor, ktorý taktiež premáha silu pružiny a čím sú väčšie otáčky, tým viac uberie plyn (privrie klapku). Ak ti to pri teplom motore naštartuje pri pridaní plynu (otvorení klapky), je to správne. Zisti, prečo je klapka pri vypnutom motore zatvorená. Možno tam chýba pružinka. Za studena mám na všetkých "sytič" - navyše klapka s malou dierkou, ktorá prekryje sací otvor a tak zvýši bohatosť zmesi pri studenom štarte. Cez leto to ale nepoužívam. Chytá to aj pri 20C bez sytiča.

Toľko moje skúsenosti.

Uživatelský avatar
Milan121
Příspěvky: 716
Registrován: 07 pro 2005, 01:00

#12 Příspěvek od Milan121 »

Po tchánovi jsem podědil sekačku s motorem honda.Skoro od prvopočátku měl problém se startem.
Závada byla v ukončení bovdenu u karburátoru.Bovden neby vetknut do čepičky,tak jak to má být,ale boční objímkou přitažen ke stěně stroje.
To jsou ty dodělávky,slepence českých rychlovýrobců,rychlobohatlíků!!
Jakmile se po pár hodinách provozu opředení bowdenu omačkalo,tak ten se uvolnil,posunul a při stratu nedošlo k úplnému uzavření vzduchové klapky a tím byl stížen start.
Po řádném upevnění bowdenu vše vpořádku.
Letos první start po zimě,dvakrát potáhl a ať žije Honda!!

Uživatelský avatar
kejki
Příspěvky: 2270
Registrován: 10 lis 2009, 01:00
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

#13 Příspěvek od kejki »

Teplá nestartuje, citlivá na starší benzín - typická vada membrány karburátoru. Pokud je tři roky stará, tak má nárok. A teplou startuji na želvu, tzn. bez plynu.

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#14 Příspěvek od Michal22 »

Tak jsem dnes potřeboval dokončit očistu zahrady. Vytáhnul jsem Stigu, na třetí zatáhnutí chytla, ale objevilo se docela podstatné vynechávání (kolísání) chodu motoru. Chvilku jsem ji nechal zahřát, potom bez problémů. Nasekl jsem první koš, sekačku nechal zdechnout, vynesl trávu do komposteru. Sekačka už nešla nastartovat. Tak jsem ji nechal stát, vzal jsem křovinořez a půl hodiny se bavil jinou činností. Poté šla Stiga zase nastartovat, na druhé zatáhnutí...

Je to tak jaksi trochu zamotané- na starý benzín bych to až tak neviděl- včera jsem opravdu dovezl čerstvý Natural od čerpačky, kde je stále nějaký odběr. I když byl v sekačce benzín asi dva měsíce, tak po včerejším sečení se jeho malé množství dávno muselo promíchat s podstatně větším množstvím, které jsem dolil.
Membrána karburátoru by se snad měla taky projevovat i při studeném startu, ne?
Sekačka fakt nemá skoro nic odkrouceno, skladována je v průjezdě, kde je tak nějak stabilní vlhkost, teplota neklesá pod nulu.

Pořád se nějak přikláním k tomu, že po zahřátí dojde k zatuhnutí některého ložiska na pádle nebo na klapce. V pondělí má dovolenou, tak pokud mi do toho nic nevleze, zkusím rady od Vombata (za což mu samozřejmě moc děkuji). Ale se stejnou samozřejmostí děkuji i ostatním, kteří se mi snaží pomoci...
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#15 Příspěvek od Kremik »

Jednoznačně bohatá směs. Regulace je v pořádku. Vyšroubuj svíčku, jestli bude černá (stopro že bude), vyměň těsnění karburátoru a bude po problému. (Těsnění i membrána jsou na sobě, když se člověk pořádně nepodívá, ani si nevšimne, že jsou to dvě věci. Vyměnil bych to celé.) Jestli máš plastový karburátor, dotahuj s citem.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“