Zapojení vypínače Shneider 6+6

Vše co se týká silnoproudu.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Gerchan
Příspěvky: 8
Registrován: 29 srp 2013, 02:00

Zapojení vypínače Shneider 6+6

#1 Příspěvek od Gerchan »

Zdravím. Postavil jsem dům a elektrikář, který dělal rozvody byl absolutní idiot a ještě nám zapojil 1 vypínač špatně, takže když jsem zapojil světlo a cvaknul, vyhořel. Světlo jsem zapojil správně, tohle bylo zrovna poslední, všechny mám zapojené dobře a svítí, ale jak na potvoru, poslední se nepovedlo. Takže k věci: ze zdi mi trčí 2x černý, 2x šedý a 2x hnědý drát. Hnědý jsem se domyslel, že je po proudem, protože když jsem zapojoval světla tak hnědý mě kopl, jenže u světel jsem měl modrý nulák a zelený zem. U vypínače mám místo zeleného a modrého šedý a černý. Je nějaká norma, která určuje co je co? Nebo si to každý elektrikář zapojí jak chce? Jinak vypínač má ovládat jedno světlo v předsíni a druhé a chodbě a jen tím jedním vypínačem se dají ty světla vypnout, tzn. žádné vypínače naproti. Teď ale, který drát kam strčím? Ve zdi je mám rozdělené, takže asi vím, která trojice drátů vede ke kterému světlu. Prosím, poraďte. Děkuji.

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#2 Příspěvek od Michal22 »

Hnědý, šedý a černý jsou L1, L2, L3. Jak to zapojil tvůj elektrikář, to ví jen on. Ale- podle toho, co píšeš:
Hnědý jsem se domyslel, že je po proudem, protože když jsem zapojoval světla tak hnědý mě kopl
bych si našel nového slušného elektrikáře.

Možná se pak ještě dočkáš pár let života
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
Gerchan
Příspěvky: 8
Registrován: 29 srp 2013, 02:00

#3 Příspěvek od Gerchan »