Autobaterie, jakou koupit

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Co koupit?

Varta
14
67%
Akuma
7
33%
 
Celkem hlasů: 21

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Standa99
Příspěvky: 3476
Registrován: 29 čer 2004, 02:00

Autobaterie, jakou koupit

#1 Příspěvek od Standa99 »

Chystám se koupit autobaterii, tak bych nakousnul jakou?
Tříletá Banner (jiné auto) mě minulou zimu jednou vyšplouchla, nenastartoval jsem. Auto sice jezdí krátké trasy, ale cca jednou za měsíc se baterie v garáži dobije.
U taty šla do kytek Bosch Silver po 4 letech. Ani po nabití auto nenastartuje.

Uvažuju o Vartě nebo Akumě.

Uživatelský avatar
mihal
Příspěvky: 1812
Registrován: 06 dub 2005, 02:00
Bydliště: Zilina

#2 Příspěvek od mihal »

S Akumou som bol spokojny, dobrá cena, prístupné dolievacie otvory. Myslím že je zbytočné vrážať prachy do hi-tech akumulátorov so scifi dizajnom, V aute vydržia z princípu rovnakú dobu, tie hitech možno menej, lebo majú prepracovanejšie kurvítko.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#3 Příspěvek od tomasjedno »

V podstatě ti odpovím to samé.
Moderní bezúdržbové baterie odstraňují nutnost (a ovšem taky možnost) kontroly hladiny elektrolytu přídavkem vápníku v elektrodách. Ale tak jak to bývá, je to něco za něco. Tyhle baterie jsou mimořádně háklivé na hluboké vybití. Jednou zapomeneš rozsvícená světla a baterka jde pod kytky. A jsou náročnější na správné nabíjení. To je to propracovanější kurvítko. Takže v reálu pak za odstranění údržby platíš zkrácením životnosti.

Špatná zpráva ovšem je, že údržbové autobaterie se z trhu vytrácejí.
Moje oblíbená značka je Yuasa. Bývala to Varta, ale ta jednak údržbovky už nedělá, a pak mám jednu Blue Dynamic, která nepřežila ani jedno úplné vybití (nezhaslo světlo v kufru). Takže u mne mají mínus.
Nevím, jakou potřebuješ kapacitu, ale ve 44 Ah bych šel do téhle.

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#4 Příspěvek od vrky »

Kup akumu s co největší kapacitou podle rozměrů které máš v kaslíku. Schválně porovnej rozměry baterek a jejich kapacity se startovacímy proudy, jaké jsou rozdíly.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#5 Příspěvek od tomasjedno »

Hlavní rozdíl mezi tím, jaké startovací proudy jsou uváděny u akumulátorů stejné konstrukce a velikosti, je v použité metodice (IEC, EN, DIN). Jeden a ten samý akumulátor 44 Ah může mít uvedeno 210, 350 i 420 A.

Uživatelský avatar
Jimmi2
Příspěvky: 1177
Registrován: 04 led 2010, 01:00
Bydliště: Praha, Teplice

#6 Příspěvek od Jimmi2 »

Bannerka mi vydržela v autě osm let, obyčejná, se špunty. Předtím tam byla Kobe a ta po devíti letech ještě točila startérem, jenom pokles napětí spínal imobilizér. Teď mám čtvrtý rok Vartu s těmi superelektrodami a bez možnosti kontroly elektrolytu, za šestnáct stovek (60Ah), a taky zatím v pohodě.

Já bych spíš prozkoumal dobíjecí okruh v autě, a podle toho se rozhodoval :idea:
Naposledy upravil(a) Jimmi2 dne 16 říj 2013, 10:05, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Davidsev
Příspěvky: 717
Registrován: 02 bře 2007, 01:00
Bydliště: Štatl

#7 Příspěvek od Davidsev »

Řešil jsem podobný problém jako Ty. Volba nakonec padla na Yuasu. Má špunty, cena byla příznivá, co víc si přát. Ale referovat nemůžu, mám ji pár měsíců
Eletrika je sviňa, kope a neni vidět :hool:

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#8 Příspěvek od Sandal »

Já můžu o Yuase referovat.Měl jsem tři 60Ah v autech a všechny po roce KO.Jednu ještě v traktrou a ta je tam 2 roky a už slábne.
Dále Varta blue Dynamic.Nevydržela ve VW T4 jediné hluboké vybití a to od večera do rána :roll:
Do VW Golf jsem si koupil origo VW baterii a zatim OK.Mám ji jen krátce.
Banner je dneska katastrofa.Měl jsem jich už několik.V traktoru vydržela 1 rok a v autě 2-3 roky
Dříve jsem používal hodně baterie Topla a ještě dříve táta kupoval Jugoslávské Zletovo.Ty byly dost dobrý.9 let ve Škodilaku 120 LS

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#9 Příspěvek od keemo »

co clovek to iny nazor... vyber si... kupovali sme Akumu este do feldy a po roku snad skapala na vadny clanok... vo fabii ma tatko baterku snad este z vyroby tak neviem ako dalej...

Uživatelský avatar
Davidsev
Příspěvky: 717
Registrován: 02 bře 2007, 01:00
Bydliště: Štatl

#10 Příspěvek od Davidsev »

Co kus to originál :D
Eletrika je sviňa, kope a neni vidět :hool:

Uživatelský avatar
Jimmi2
Příspěvky: 1177
Registrován: 04 led 2010, 01:00
Bydliště: Praha, Teplice

#11 Příspěvek od Jimmi2 »

Kdybyste si kupovali pořádný auta, nebudete řešit problémy s baterkama :D

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#12 Příspěvek od tomasjedno »

Právě naopak. Jen pořádné auto si člověk nechá tak dlouho, že se s ním dožije potřeby nové baterky, i když ta první vydrží >5 let.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#13 Příspěvek od rnbw »

Mam EXIDE piaty rok bez problemov. Nabijacku nikdy nevidela.

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#14 Příspěvek od vrky »

Jimmi2: No když parkuješ venku před barákem a od půlky ledna do půlky března není problém při vyjasnění -25C a jezdíš denně do práce a máš v noci ještě hotovost. Tak je dobrá baterka nutností. Před mototechnou jsem nechal stát itala a s metrem jsem běhal po krámě abych do toho nacpal co největší baterku. Ale -28C byla na jižana moc, ustřelilo mě to lisovanou svorku na + kabelu.

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#15 Příspěvek od DELONG »

Prvá baterka v aute vydrží najviac ale má malú kapacitu. Preto lebo to ide výrobcovy áut do nákladov.
Mne originálka vo VW Golf vydržala 9 rokov. Vo Felícii tiež 9 rokov. Teraz mám 4-tý rok EXIDE Premium a zatiaľ som spokojný. Ešte ani raz som ju nedobíjal a ani nijak neošetroval.
Sú dve možnosti . Kúpiť v Tescu najlacnejšiu baterku samozrejme s najvetšou kapacitou ktorá sa do auta zmestí a čakať že po záruke odíde a potom zas kúpiť novú alebo možnosť druhá vyskúšať EXIDU :wink: .

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“