Stránka 1 z 4

Autobaterie, jakou koupit

Napsal: 14 říj 2013, 15:38
od Standa99
Chystám se koupit autobaterii, tak bych nakousnul jakou?
Tříletá Banner (jiné auto) mě minulou zimu jednou vyšplouchla, nenastartoval jsem. Auto sice jezdí krátké trasy, ale cca jednou za měsíc se baterie v garáži dobije.
U taty šla do kytek Bosch Silver po 4 letech. Ani po nabití auto nenastartuje.

Uvažuju o Vartě nebo Akumě.

Napsal: 14 říj 2013, 16:33
od mihal
S Akumou som bol spokojny, dobrá cena, prístupné dolievacie otvory. Myslím že je zbytočné vrážať prachy do hi-tech akumulátorov so scifi dizajnom, V aute vydržia z princípu rovnakú dobu, tie hitech možno menej, lebo majú prepracovanejšie kurvítko.

Napsal: 14 říj 2013, 17:44
od tomasjedno
V podstatě ti odpovím to samé.
Moderní bezúdržbové baterie odstraňují nutnost (a ovšem taky možnost) kontroly hladiny elektrolytu přídavkem vápníku v elektrodách. Ale tak jak to bývá, je to něco za něco. Tyhle baterie jsou mimořádně háklivé na hluboké vybití. Jednou zapomeneš rozsvícená světla a baterka jde pod kytky. A jsou náročnější na správné nabíjení. To je to propracovanější kurvítko. Takže v reálu pak za odstranění údržby platíš zkrácením životnosti.

Špatná zpráva ovšem je, že údržbové autobaterie se z trhu vytrácejí.
Moje oblíbená značka je Yuasa. Bývala to Varta, ale ta jednak údržbovky už nedělá, a pak mám jednu Blue Dynamic, která nepřežila ani jedno úplné vybití (nezhaslo světlo v kufru). Takže u mne mají mínus.
Nevím, jakou potřebuješ kapacitu, ale ve 44 Ah bych šel do téhle.

Napsal: 14 říj 2013, 18:49
od vrky
Kup akumu s co největší kapacitou podle rozměrů které máš v kaslíku. Schválně porovnej rozměry baterek a jejich kapacity se startovacímy proudy, jaké jsou rozdíly.

Napsal: 14 říj 2013, 19:02
od tomasjedno
Hlavní rozdíl mezi tím, jaké startovací proudy jsou uváděny u akumulátorů stejné konstrukce a velikosti, je v použité metodice (IEC, EN, DIN). Jeden a ten samý akumulátor 44 Ah může mít uvedeno 210, 350 i 420 A.

Napsal: 14 říj 2013, 19:59
od Jimmi2
Bannerka mi vydržela v autě osm let, obyčejná, se špunty. Předtím tam byla Kobe a ta po devíti letech ještě točila startérem, jenom pokles napětí spínal imobilizér. Teď mám čtvrtý rok Vartu s těmi superelektrodami a bez možnosti kontroly elektrolytu, za šestnáct stovek (60Ah), a taky zatím v pohodě.

Já bych spíš prozkoumal dobíjecí okruh v autě, a podle toho se rozhodoval :idea:

Napsal: 14 říj 2013, 20:04
od Davidsev
Řešil jsem podobný problém jako Ty. Volba nakonec padla na Yuasu. Má špunty, cena byla příznivá, co víc si přát. Ale referovat nemůžu, mám ji pár měsíců

Napsal: 14 říj 2013, 20:22
od Sandal
Já můžu o Yuase referovat.Měl jsem tři 60Ah v autech a všechny po roce KO.Jednu ještě v traktrou a ta je tam 2 roky a už slábne.
Dále Varta blue Dynamic.Nevydržela ve VW T4 jediné hluboké vybití a to od večera do rána :roll:
Do VW Golf jsem si koupil origo VW baterii a zatim OK.Mám ji jen krátce.
Banner je dneska katastrofa.Měl jsem jich už několik.V traktoru vydržela 1 rok a v autě 2-3 roky
Dříve jsem používal hodně baterie Topla a ještě dříve táta kupoval Jugoslávské Zletovo.Ty byly dost dobrý.9 let ve Škodilaku 120 LS

Napsal: 14 říj 2013, 20:55
od keemo
co clovek to iny nazor... vyber si... kupovali sme Akumu este do feldy a po roku snad skapala na vadny clanok... vo fabii ma tatko baterku snad este z vyroby tak neviem ako dalej...

Napsal: 14 říj 2013, 21:01
od Davidsev
Co kus to originál :D

Napsal: 14 říj 2013, 21:40
od Jimmi2
Kdybyste si kupovali pořádný auta, nebudete řešit problémy s baterkama :D

Napsal: 14 říj 2013, 21:52
od tomasjedno
Právě naopak. Jen pořádné auto si člověk nechá tak dlouho, že se s ním dožije potřeby nové baterky, i když ta první vydrží >5 let.

Napsal: 14 říj 2013, 22:19
od rnbw
Mam EXIDE piaty rok bez problemov. Nabijacku nikdy nevidela.

Napsal: 14 říj 2013, 22:23
od vrky
Jimmi2: No když parkuješ venku před barákem a od půlky ledna do půlky března není problém při vyjasnění -25C a jezdíš denně do práce a máš v noci ještě hotovost. Tak je dobrá baterka nutností. Před mototechnou jsem nechal stát itala a s metrem jsem běhal po krámě abych do toho nacpal co největší baterku. Ale -28C byla na jižana moc, ustřelilo mě to lisovanou svorku na + kabelu.

Napsal: 14 říj 2013, 22:33
od DELONG
Prvá baterka v aute vydrží najviac ale má malú kapacitu. Preto lebo to ide výrobcovy áut do nákladov.
Mne originálka vo VW Golf vydržala 9 rokov. Vo Felícii tiež 9 rokov. Teraz mám 4-tý rok EXIDE Premium a zatiaľ som spokojný. Ešte ani raz som ju nedobíjal a ani nijak neošetroval.
Sú dve možnosti . Kúpiť v Tescu najlacnejšiu baterku samozrejme s najvetšou kapacitou ktorá sa do auta zmestí a čakať že po záruke odíde a potom zas kúpiť novú alebo možnosť druhá vyskúšať EXIDU :wink: .