Stránka 1 z 2

Stiskem zapni/stiskem vypni (jedním tlačítkem)

Napsal: 30 říj 2013, 12:21
od kejmi
Zdravím odborníky. Poprosil bych o radu ohledně realizace obvodu "stiskem zapni, stiskem vypni" (jedním tlačítkem). Obvodem budu zapínat modul voltmetru (abych aktuálně zjistil nabití baterií na kole) http://www.ebay.com/itm/171124030257?va ... 1497.l2649 Zapojení bude trvale připojeno k bateriím (6,6-8,4V), je tedy kladen důraz na nulovou (co nejnižší možnou) spotřebu ve vypnutém stavu. Předem díky za tip. Lukáš

Napsal: 30 říj 2013, 12:44
od buddyns

Napsal: 30 říj 2013, 12:46
od BOBOBO
A jinak je zde tlačíko Hledat a tam zadáš Jedním tlačítkem v modu hledat všechna slova .

Napsal: 30 říj 2013, 12:55
od rnbw
Tu mas rozne zapojenia, okrem ineho aj s takmer nulovou spotrebou (zaverny prud diody a FETu):
http://www.mosaic-industries.com/embedd ... wer-switch

Napsal: 30 říj 2013, 17:39
od termit256
Spousta techto zapojeni funguje spatne, jen nekdy apod. Delaji se na to i specialni obvody, pripadne muzes pouzit nejaky malicky mcu s minimalni spotrebou. Ja osobne bych zvazil pouziti tlacitka ktere takovou funkci zajistuje mechanicky, jake se pouziva napr. v cinskych baterkach. Je to jednoduche, male, s nulovou spotrebou a za babku.

Napsal: 30 říj 2013, 17:57
od PabloX
Toto mam odskusane a fungovalo to dobre http://pandatron.cz/elektronika/tlovl.gif

Napsal: 30 říj 2013, 22:31
od sewerman_cz
Tady je jednoduché zapojení včetně vysvětlení principu
http://www.8bitu.cz/clanek/jednotlacitk ... ff-spinac/

Napsal: 31 říj 2013, 10:40
od jojosuly
Niečo som našiel zo školských zapisnikov ,upraviť hodnoty a odskúšať.
Možno niekomu pomože aj v originále.Nemám to odskúšané.

Napsal: 31 říj 2013, 11:17
od Ruprecht
Tak tohle schéma mi přijde divné...
Při stisku tlačítka se nabije C, při puštění se přes diodu mžikově sepne relé, jehož kontakt a zajistí samodrž. Zapínání OK.

Ale při dalším stisku tlačítka se to jen zopakuje.
Ano, asi dojde k mžikovému poklesu napětí při nabíjení C, ale pokud relé vůbec vypne, stejně se při puštění tlačítka vybaví samodrž a relé se zase nahodí.
Nejde to vypnout... :)

Napsal: 05 lis 2013, 22:46
od marshal
Už léta používám zapojení které vymyslel kolega na vojně, doufám že mu nebude vadit že to zveřejním.
Použity jsou dvě shodná relé s dvěma přepínacími kontakty a na poloviční U než je použito. V autě (12V) mám dvě relé na 6V. Po dobu stlačení tlačítka (může jich být x) je na jednom relé dvojnásobné U, krátkodobě jim to nevadí.V době sepnutí jsou tyto relé v sérii.
Vyzkoušené, použitím dvou relé na 110V chodí i na 220.

Napsal: 06 lis 2013, 07:52
od serviceman
Není v tom chyba? Když uvolním tlačítko, odpadne B a je to ve výchozím stavu.

Napsal: 06 lis 2013, 08:30
od jano2
Alebo tak?,

Napsal: 06 lis 2013, 08:49
od fero7
kejmi píše:Obvodem budu zapínat modul voltmetru (abych aktuálně zjistil nabití baterií na kole)
Nestaci obycajne tlacidlo?
Stlacis (pridrzis), odcitas hodnotu, pustis.
Ak nie tlacidlo, tak preco nemoze byt tlacidlovy vypinac ON-OFF?
Stlacis=zapnute, stlacis=vypnute. Nic jednoduchsie, lacnejsie a spolahlivejsie nebude.

Napsal: 06 lis 2013, 09:02
od masar
serviceman píše:Není v tom chyba? Když uvolním tlačítko, odpadne B a je to ve výchozím stavu.
Nemůže odpadnout, když nebylo ještě sepnuté. Stisknuté tlačítko po sepnutí relé A zkratovává relé B. Po uvolnění tlačítka dřív než stačí odpadnout kontakt a1, spojí do série relé A i B. :wink:

Napsal: 06 lis 2013, 09:07
od serviceman
OK