Stránka 1 z 3

Reklamace CZC

Napsal: 19 lis 2013, 13:29
od 1N4148
Před časem jsem u CZC reklamoval HDD s vadnými sektory. Čekal jsem, že to bude bráno jako neodstranitelná vada, tudíž budu mít na výběr mezi vrácením peněz a výměnou. Dnes mi ale přišla vyřízená reklamace s tím, že se jedná o odstranitelnou vadu a způsob reklamace je "oprava - z ekonomických důvodů vyřešeno výměnou". Takový postup se mi nezdá moc fér, pokud je vada odstranitelná, tak ji měli odstranit (opravit) a ne říct, že odstranitelná sice je, ale neodstranit ji. Vidíte nějakou šanci, jak se proti vyřízení reklamace odvolat a uhrát to na neodstranitelnost vady a možnost nechat si vrátit peníze?

Napsal: 19 lis 2013, 13:42
od forbidden
Vadný bloky jsou jednoznačně neodstranitelná vada. Nevím, proč to takto formulovali, ale výměna za jinej je naprosto adekvátní, co bys chtěl jinýho, peníze? Proč jsi ten disk teda kupoval, když ho nechceš.

Napsal: 19 lis 2013, 13:50
od 1N4148
Celkem jsem počítal s tím, že to bude neodstranitelná vada a já budu mít možnost si nechat vrátit peníze. V průběhu reklamace jsem si koupil jiný disk a ten vrácený by mi teď přebýval.

Napsal: 19 lis 2013, 13:57
od forbidden
Tak to je možný, že je ta formulace o odstranitelnosti jen účelová větička. Když se na to podíváš ze širšího hlediska, tak závadu odstranili výměnou celýho disku. :D

Napsal: 19 lis 2013, 14:03
od rnbw
Ucel byva ten, aby ti na novy disk neposkytli plnu zaruku...

Napsal: 19 lis 2013, 14:16
od Habesan
ČOI na ně!

Napsal: 19 lis 2013, 14:30
od rezis
Ono s těma zárukama je to.... Ale je fakt, že dostávat znovu záruku dva roky je trochu podivné. Znám spoustu lidí kteří takto obnovují své vybavení domácnosti. A když jim vrátí peníze tak ještě vydělají.
Jedna věc je životnost dnešního zboží - druhá chování lidí. Elektronika je v dnešní době relativně levná věc takže životnost 2 roky by mi přišla normální - kdyby byly levnější běžné životně důležité věci. Když dám za sobotní nákup cca stejně jako stojí tablet tak je něco špatně.

Napsal: 19 lis 2013, 14:40
od fero7
Habesan píše:ČOI na ně!
To bol zase napad!

Napsal: 19 lis 2013, 14:46
od rnbw
Inak vadne disky sa posielaju vyrobcom a tam sa aj opravuju.

Pred casom som dostal 4 vadne disky Seagate neznameho povodu. Na webe Seagate sa da podla serioveho cisla zistit, ci je disk este v zaruke - vsetky boli.

Tak som ich (podla postupu uvedeneho na tom webe) zabalil a poslal na urcenu adresu do Rakuska. Zacvakal som na poste viac ako 20 EUR.

Oplatilo sa, asi po dvoch mesiacoch prisiel balik s diskami - mali nalepku so zelenym ramom a oznacenie "Seagate Certified Repaired HDD". Neboli to moje kusy a vsetky boli plne funkcne.

Napsal: 19 lis 2013, 15:24
od 1N4148
Napadlo mě, že bych po nich mohl chtít, aby poslali reklamovaný disk na opravu, na což mám ze zákona právo. V případě, že a) to opravit nepůjde b) disk už zlikvidovali c) se jim to nevyplatí, by mi mohli nabídnout vrácení peněz, popř. bych po nějaké době mohl odstoupit od smlouvy. Co vy na to?

Napsal: 19 lis 2013, 15:45
od serviceman
Nemáš právo určovat jak bude reklamace vyřízena. Naopak prodejce má právo řešit reklamaci výměnou zboží.

Napsal: 19 lis 2013, 15:48
od 1N4148
Z reklamačního řádu CZC:
Vady odstranitelné
Jde-li o vadu odstranitelnou, má kupující spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. ...
Edit: Nebo se za "odstranení závady" považuje i výměna?

Napsal: 19 lis 2013, 15:51
od SDZ
Docela jsi mě postrašil -nedavno jsem si koupil nový HDD 2T.Připojím ho,chviku šel,pak se ztratil z průzkumníku i z správce disků a po restartu velikost pouze 128GB.Poslal jsem ho na reklamaci.Čekám jak dopadnu.
Nedavno jsem četl,že Alza dělá s reklamacemi veklá problémy.Bude to asi všude stejný.

Napsal: 19 lis 2013, 16:50
od scorpions-cz
Nevidím jedinej důvod proč by výměna nebyla odstraněním závady.

Napsal: 19 lis 2013, 17:18
od 1N4148
OK, takže tudy cesta asi nepovede. Jedinou šancí je, je nějak přesvědčit, aby závadu uznali jako neodstranitelnou. Vadné sektory přece neodstranitelnou závadou jsou...