Stránka 1 z 1

vyhřívání lambda sondy

Napsal: 16 pro 2013, 22:15
od Jenda_KL
Hodlám na řízení hoření v kotli použít univerzál (širokopásmovou) lambda sondu a lámu si hlavu nad tím, jak jí vyhřívat.
Údajně nestačí ji jen napojit na 12V, sonda potřebuje mít 500° s nějakou tolerancí a je zapotřebí regulace výkonu topení, kterou standartně v autě obstarává ECU.
Údaj o skutečné teplotě si ale bere kde?
Termočlánek v sondě určitě není.

Napsal: 16 pro 2013, 22:38
od Hill
Testuje si odpor žhavení.

Napsal: 16 pro 2013, 23:44
od Jenda_KL
Tušil jsem to.

Vzhledem k tomu že se nedají moc sehnat detaily (DS je velmi chudý) a je to drahá hračka, tak asi dokoupím i tu jednotku než něco experimentovat..

Napsal: 17 pro 2013, 14:00
od Jenda_KL
Tak pro upřesnění - je to trochu jinak:
ECU měří v určitých intervalech vnitřní odpor Nerstova článku a kontroluje příkon topení. Je to spolehlivější něž měřit odpor žhavení.

Na wbo2.com je to popsané, ale dosti zašitě.