Stránka 1 z 1

otačkomer

Napsal: 26 pro 2013, 17:31
od joki
Na mojom starom dieslovom Fiate začala robiť blbosti pristrojova doska.
Vymenil som ju za druhú -ale z benzinaka. Všetko funguje ako ma- párada.
Ale...
Z prístrojovky na mna "pozerá" neviužitý otačkomer,Original bol pripojený na
in.cievku 1.
V šufliku mam taketo dva indukčne snimače http://pdb.turck.de/cz/DE/product/00000 ... ff0004003a
dal by sa cez tento alebo podobný snimač zapojiť tento otačkomer?

Napsal: 26 pro 2013, 17:39
od serviceman
To je otázka spíš na Fiat fórum

Napsal: 26 pro 2013, 19:36
od misocko
urcite by sa dal (ja mam doma nieco take spravene, otackomer z nejakeho benzinu, snimac nejaky indukcny). Vmojom pripade som musel prisposobit vstup otackomera kedze bol urceny na impulz ktory vznikne na primari indukcnej cievky po preruseni prerusovacom - musel som upravit vstupny napetovy delic, tak aby reagoval na 14V (v aute), potom uz len najst miesto kam primontovat ten snimac (asi najtazsie).

Napsal: 26 pro 2013, 21:30
od Soemtron

Napsal: 26 pro 2013, 21:37
od joki
No práve to by ma zaujimalo ako si upravil ten výstup. A tiež či si použil čidlo pnp alebo npn

Napsal: 27 pro 2013, 11:30
od BOBOBO
No a ten otáčkoměr z dehťáka má jiný rozměr ?

Napsal: 27 pro 2013, 12:33
od misocko
cidlo som pouzil pnp vystup z neho je +
neupravoval som vystup toho snimaca ale vstup otackomera tj. vstupny delic z odporov som nahradil potenciometrom o celkoveh hodnote rovnakej (moze byt vecsia) ako mali vsetky odpory delica dokopy, testoval som to na transformatore 220 / 12V na vystup som dal jednu diodu a zapojil na vstup otackomera tak aby + od tohto trafka bol na vstupe, minus na kostre, napajanie otackomera bateriou - potom som potenciometrom nastavil tak aby otackomer ukazoval 3000ot/min (50Hz)

Ako tak teraz premyslam nemusi to byt az tak jednoduche, ak je otackomer z auta ktore uz ma riadiacu jednotku motora tak je tam vecsinou ako otackomer pouzity priamo miliampermeter a ovlada ho priamo ECU, ten tak lahko neupravis
mozno by pomohlo nejake foto plosaku otackomera alebo schema otackomera (potom by som Ti mozno vedel aj nakreslit nejaku schemu ako na to.

Napsal: 27 pro 2013, 18:17
od joki
Nechce sa mi rozoberať ta palubovka. Myslelel som že do nej "dopravím" signal podobný tomu ako bola original napojená. Svorka 1 na indukčnej cievke.

Napsal: 27 pro 2013, 18:43
od joki
No a ten otáčkoměr z dehťáka má jiný rozměr ?

Na dechtaku z origo palubovkov nebol žiaden otačkomer.

Napsal: 27 pro 2013, 21:33
od DELONG
A nie je rozdiel v rozsahu otáčkomera pre benzín a diesel ? Začal by som asi tým. A potom aký tam máš alternátor neni tam svorka W ?

Napsal: 27 pro 2013, 21:55
od misocko
ak bol povodne na svorke 1 indukcnej cievky tak len treba upravit ten napetovy delic na vstupe otackomera
ta svorka W z alternatora mu nepomoze, on potrebuje impulzy nie napetie (PS ano viem o com hovoris, starsie dizle mai otackomer z alternatora ale neslo o impulzy ale myslim napetie)

Napsal: 27 pro 2013, 22:34
od Hill
Na svorku W je snad vyvedená střídavina od jedné fáze, nebo ne?
Jen frekvence bude podstatně vyšší, než od zapalování.

Napsal: 28 pro 2013, 11:51
od Soemtron
U pracovních strojů - některé vysokozdvižné vozíky Daewoo - je jejich otáčkoměr vyveden z jedné svorky alternátoru. Její označení si ale nepamatuji. Takže tato možnost se také nabízí.

Napsal: 28 pro 2013, 13:38
od joki
To je ta svorka W ako piše Hill,

Kolko nasobne môže byť ta frekvencia výsia?

Napsal: 28 pro 2013, 13:49
od joki
Ešte pre upresnenie na tej palubovej nie su ziadne analogove" budiky"
Aj na tachometry mi behajú digitalne čisla.Teplota -stav paliva ukazujú veličinu pomosov "paličiek" Dokonca to ma aj ekonomer
ktorý by mal ukazovat -ani neviem čo.