Stránka 1 z 8

Osciloskop Tesla BM550

Napsal: 26 led 2014, 07:55
od pacak
Dobrý den. Dostal jsem darem tento osciloskop, přístroj se jeví jako funkční, ale zlobí potenciometry a přepínače. To by ještě šlo, ale přepínač V/díl kanálu B je nějak moc zatuhlý. Knoflík se protáčel, tak jsem zkusil přitáhnout kleštinu, ale jde to strašně ztuha. Na kanálu A je to lepší. Měl jste to někdo rozebrané? Přístroj byl poslední roky v garáži, nezakrytý, panelem nahoru. Je to plné prachu a písku, panel bych potřeboval sundat a vyčistit. Je v tom nějaká záludnost ? Jako největší problém se mi zatím jeví to , že knoflíky jsou na těch kleštinách a v podstatě tam jdou nasadit jakkoli. Dík Franta

Napsal: 26 led 2014, 09:54
od alles
záludnost v tom není, ty přepínače mají dorazy, takže knoflík musíš nasadit tak , aby při protočení nevyjel do neoznačené polohy... jediný zádrhel je kleština na těch dvojitých souosých potenciometrech, budeš si na ni muset vypilovat přípravek...

Napsal: 26 led 2014, 10:25
od pacak
na tu jsem si už přípravek vyrobil, jak jsem zkoušel přitáhnout tu kleštinu. Zatím jsem oddělal spodní a horní dekl a očistil jsem to z nejhoršího. Zkusím teda sundat čelní panel.

Napsal: 26 led 2014, 11:20
od fredis
550ku jsem v rukách ještě neměl, ale předpokládám, že tam budou stejné přepínače jako v 556 a 566ce. Sundat knoflík a nakapat dobře vzlínající mazivo. Nechat působit i pár dnů a potom to už jde lehce rozhýbat. Nakonec promazat. Stejně jsem postupoval u svého mostu BM 539, kde jsem jedním knoflíkem musel točit velkou silou a ještě přes hadr :lol: . Nyní jde jak po másle.

Napsal: 26 led 2014, 11:25
od pacak
Tak panel je dole, špína pod ním pryč. Ale když to tak střízlivě zhodnotím, mám na výběr dvě možnosti: 1. smířit se se stavem jaký je, to znamená kvůli zatuhlému přepínači funkční jeden kanál a chrastící potenciometry, nebo za 2. Zkusit to rozebrat a pak to sice čisté ale nefunkční odnést do sběru. Vyndat ten přepínač je jako vyndavat ježka z klece.

Napsal: 26 led 2014, 11:29
od pacak
Takže myslíš bez rozebírání? To by pak musela být zadřená jen osička v pouzdře. Někdo už to evidentně zkoušel přede mnou, na osičce jsou vidět stopy po kleštích.

Napsal: 26 led 2014, 11:53
od fredis
Jo! Přepínač nevyndávej, to by ses z toho :toilet: . Je zatuhlá oska v tom pouzdru. Je to drbačka, ale dá se to krásně vyčistit a rozhýbat. Uvidíš, co za sajrajt z toho nakonec poteče. Zkus použít jemný řídký olej, dobrá je i stará červená brzdová kapalina a někdo používal i sprej na kontrolu pro defektoskopii. Je taky červený a perfektně vzlíná. Jsou potom dobře vidět třeba thlinky ve svarech. Stačí kapka, dvě, ale dát jim čas na to, aby dobře pronikly.

Napsal: 26 led 2014, 11:59
od pacak
Zkusil jsem to tady zastříknout povolovačem WD 40. Kanál A začal jít lépe , B zatím odolává. Nechám to zatím působit. Nestane se nic když to zateče do kontaktů?

Napsal: 26 led 2014, 12:09
od fredis
WDčko je taky dobré. Stačí pár kapek! Do těch kontaktů to asi moc dobré nebude :cry: .

Napsal: 26 led 2014, 13:19
od Vojta7
WD-40 je nevodivé ;-)

Napsal: 26 led 2014, 13:23
od fredis
No a co?! Bude tam mít jen ten bordel. A oscilo už máš opravený :wink: :lol: ?

Napsal: 26 led 2014, 14:32
od pacak
přepínač kanálu B stále vzdoruje. Jak řešíte ty uzavřené potenciometry? Navrtat a prostříkat?K některým se teda taky moc nemůže.

Napsal: 26 led 2014, 16:34
od pacak
Tak jsem si dodal odvahu a oddělal stínící destičku přepínače. Je zarezlá ta kulička a vroubkovaný věnec pod ní. Povedlo se mi nakapat WD přímo na kuličku a trochu to povolilo. Asi by to fakt chtělo rozebrat a vyčistit pořádně.Ale to bych musel sundat hliníkový panel co jsou na něm všechny ty ovladače.

Napsal: 26 led 2014, 16:45
od fredis
Je to zalehlý v pouzdru té osky. Není to žádná novinka, řešil jsem to x krát. Viz výše popsáno jak.

Napsal: 26 led 2014, 17:14
od pacak
Mám už z toho mozol na prstě, ale jde to už stejně jako kanál A. Trocha mastnoty se mi ale dostala na ty kontakty. Zkouším to vytřít uchošťourem s trochou lihu.