Stránka 1 z 1

Ford Focus, vyhrievanie predneho skla

Napsal: 27 led 2014, 15:23
od fero_b
Ahojte, takyto problem, kamos mal rozbite predne okno na focuse, tak si tam dal namontovat take, co ma elektricke vyhrievanie takymi tenkymi drotikmi v skle.. pripojili mu to cez relatko - a spinanie odvodili od vyhrievania zadneho skla - pol roka to fungovalo (cez leto)a teraz ked prisli mrazy (neviem ci s tym suvisi vonkajsia teplota - nemala by podla mna) tak sa to relatko pokazilo, isiel to dat opravit, a po par dnoch zas nebavi... neviete, aky odber typicky ma take vyhrievanie? nech vieme skontrolovat, ci to relatko nepoddimenzovali :-) dakujem za odpovede Fr

Napsal: 27 led 2014, 15:46
od Michal22
Už se tady o tom myslím psalo- bývá to dvouokruhové, jištěné 50A (nebo snad i 80A) pojistkou, navíc relé obsahuje obvod, který nedovolí sepnutí bez nastartovaného motoru (aby to nevycuclo aku) a po 5 minutách to odpojí (zase aby to nevycuclo aku). Že mu to v létě fungovalo a v zimě kleklo, to je trochu pochopitelné- v létě maximálně "rozmrazoval" vysráženou vlhkost, kdežto v zimě regulérní námrazu (určitě to měl puštěné mnohem déle).
Klasická autorelátka bývají na cca 30A. Zkusil bych k tomuto účelu spíš upravit žhavící relé z dieselu.
Ale hlavně opatrně- až mu za jízdy začne auto hořet, už jej neuhasí!!!

Napsal: 27 led 2014, 16:02
od ok1hga
tady jsem našel tohle . . .
"Jen kdyby vás to zajímalo - odběr čelního vyhřívanýho skla je celkem 36-37A (cca 18A každá půlka).
A když jsem měřil, kolik jde z altíku, tak to bylo okolo 50A (jen nastartováno a zapnuto vyhřívání čelního skla).
Měl jsem půjčenej klešťovej DC ampérmetr, tak to byla sranda."

Napsal: 27 led 2014, 16:16
od GeorgeB
Je to tak, celkově bere okno asi 40A (je rozděleno na dvě půlky po cca 20A).
Buď použít dvě normální autorelé (dimenzované na 30A), nebo dvojité relé nebo výkonové 60A
JInak originál zapojení je opravdu s hlídáním jestli motor běží a snad se i dokonce po určité době vyhřívání samo vypne. Na altík je to opravdu slušnej záběr.

Napsal: 27 led 2014, 20:48
od xmurgi
Urcite by stalo za porovnanie aj vybavy auta, ci verzia s vyhrievanim nema aj vykonejsi altik. Urcite by najbezpecnejsie riesenie bolo, navstivit nejake vrakovisko a po predchadzajucom studiu schem to okno dorobit profi podla originalu.

Napsal: 28 led 2014, 06:03
od BOBOBO
Nevím proč záběr pro altík , dnes se blíží výkony ke 100A a je schopen dávat štítkový údaj trvale . No a snad k původnímu . Rozdělat autorelé není snad problém . Pokud to připojil k zadnímu sklu , není snad problém ověřit žárovičkou na předním skle po vyjmutí relé pro zadní rozmražení . No a pokud namontovali relé další , tak bych vyžadoval jeho ukázání .

Napsal: 28 led 2014, 08:53
od fero_b
Dakujem vsetkym za prispevky. Celkom ste mi do toho vniesli svetlo ;-)

Dali dalsie rele, ktore spinali od napetia na zadnom okne - ale iba jedno, zrejme obycajne - a proste produvo to vydrzalo len chvilku... Servis - garaz - teda asi velmi sa nezaoberali odbermi, casovani, ci bezi motor ;) prerobim to troska aby to bolo tak ako ma byt. ;-) Dik este raz :-) Fr

Napsal: 28 led 2014, 08:56
od fero_b
este otazka, odkial sa da zobrat signal, ze motor bezi? (pytam sa radsej aby som neobjavoval teplu vodu ;-)

Napsal: 28 led 2014, 08:59
od BOBOBO
Nwm , jak je to pro tebe složité , ale z kontrolky dobíjení .

Napsal: 28 led 2014, 09:13
od fero_b
hej:) vzapeti ma to napadlo :-) ze dobijanie baterky je dobry indikator ...

Napsal: 28 led 2014, 09:14
od ok1hga
nebo z policajta od tlaku oleje . . .

Napsal: 29 led 2014, 11:34
od Kvicala_r
Nebo z hodnoty napětí palubní sítě - vyšší než nastavený treshold. U nového Focusu (MY 2013) začíná dobíjet až po pár minutách kdy motor běží - prý aby nezatěžoval motor :)