Autonabíječka

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Radimhavirov
Příspěvky: 30
Registrován: 14 bře 2012, 01:00

Autonabíječka

#1 Příspěvek od Radimhavirov »

Dobrý den, jsem laik v oblasti elektro a zajímá mně, co by se mohlo stát, když nedodržím postup v návodu a automatickou nabíječku nejprve zapojím do sítě a poté svorkami na autobateri.

V návodu je psáno nejdřív svorky na baterii a pak zapojit do sítě.

Nedávno jsem takhle nabíjel autobaterii a doba nabíjení trvala několikrát delší dobu než normálně s tím, že mám pocit, že jsem te baterce ublížil a už s ní auto nestartuje tak dobře jako dřív.

Díky za rady

Obrázek

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#2 Příspěvek od TAKJAN »

No, ublížit aku by mohla asi jenom tak, že by místo nabíjení vybíjela. Co takhle změřit napětí na začátku, během a konci nabíjení?

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#3 Příspěvek od procesor »

Je to jedno, batérii treba hlavne zakázať stárnuť :) ako sa to robí neviem.
Znakom toho, že sa batéria nabíja dlhšie je len väčšie vybitie.
Staré vyčerpané batérie sa na rozdiel od dobrých, v plnej kondícii nabíjajú stále rýchlejšie a rýchlejšie.

Uživatelský avatar
Radimhavirov
Příspěvky: 30
Registrován: 14 bře 2012, 01:00

#4 Příspěvek od Radimhavirov »

Jdu baterku vytahnout z auta a s nabíječkou připojím na svorky i měřák pro jistotu. S tím vybíjením mně to nenapadlo..

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#5 Příspěvek od procesor »

Inak sú to šmejdy, nemajú presne nastavené vypínacie úrovne. Obyčajne vypínajú oveľa skôr. Meraním si zisti, pri akom napätí skončí hlavné nabíjanie.
Moja vypne pri 13,3V a to je málo. Musím navštíviť jej vnútro :D .
Nechcelo sa mi stavať, tak som to nedávno kúpil za 18€.