Autonabíječka

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Radimhavirov
Příspěvky: 30
Registrován: 14 bře 2012, 01:00

Autonabíječka

#1 Příspěvek od Radimhavirov »

Dobrý den, jsem laik v oblasti elektro a zajímá mně, co by se mohlo stát, když nedodržím postup v návodu a automatickou nabíječku nejprve zapojím do sítě a poté svorkami na autobateri.

V návodu je psáno nejdřív svorky na baterii a pak zapojit do sítě.

Nedávno jsem takhle nabíjel autobaterii a doba nabíjení trvala několikrát delší dobu než normálně s tím, že mám pocit, že jsem te baterce ublížil a už s ní auto nestartuje tak dobře jako dřív.

Díky za rady

Obrázek

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#2 Příspěvek od TAKJAN »

No, ublížit aku by mohla asi jenom tak, že by místo nabíjení vybíjela. Co takhle změřit napětí na začátku, během a konci nabíjení?

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#3 Příspěvek od procesor »

Je to jedno, batérii treba hlavne zakázať stárnuť :) ako sa to robí neviem.
Znakom toho, že sa batéria nabíja dlhšie je len väčšie vybitie.
Staré vyčerpané batérie sa na rozdiel od dobrých, v plnej kondícii nabíjajú stále rýchlejšie a rýchlejšie.

Uživatelský avatar
Radimhavirov
Příspěvky: 30
Registrován: 14 bře 2012, 01:00

#4 Příspěvek od Radimhavirov »

Jdu baterku vytahnout z auta a s nabíječkou připojím na svorky i měřák pro jistotu. S tím vybíjením mně to nenapadlo..

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#5 Příspěvek od procesor »

Inak sú to šmejdy, nemajú presne nastavené vypínacie úrovne. Obyčajne vypínajú oveľa skôr. Meraním si zisti, pri akom napätí skončí hlavné nabíjanie.
Moja vypne pri 13,3V a to je málo. Musím navštíviť jej vnútro :D .
Nechcelo sa mi stavať, tak som to nedávno kúpil za 18€.
Spravím na mojej výskum. Kašlem na zrušenie záruky, aj tak by som si to opravoval sám.
Naposledy upravil(a) procesor dne 02 úno 2014, 17:57, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#6 Příspěvek od Sandal »

Mám přesně takovou z Lídlu a spokojenost.Napůl vybitou baterii z auta (60Ah) to nabije za cca 6h.Traktorovou vybitou 140 Ah asi za 3 dny.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#7 Příspěvek od EKKAR »

Závada je právě v tom NEpřipojení NEJDŘÍV NA BATERKU - nabiják je řízenej procesorem, kterej zjišťuje právě napětí na výstupu. Pokud načenichá napětí i jen částečně vybitý baterie, zapne jako první nabíjecí režim intenzívní nabíjení, kterým se snaží co největší rychlostí doplnit náboj do baterky.

ALE - pokud se nabíječka zapne samotná bez baterky, na její výstup přijde napětí jejího vlastního zdroje (pravděpodobně jde o spínák) BEZ ZÁTĚŽE - a to je určitě o několik voltů vyšší, takže odpovídá spíš baterii z větší části nabitý až přebíjený. Proto hned na začátku zařadí "udržovací nabíjení" a to dává daleko menší proud, takže baterka se nabíjí pomalu a nemá šanci dosáhnout rychle plnýho nabití.

Doporučuju DODRŽET PŘI POUŽÍVÁNÍ NÁVOD VÝROBCE, protože on moc dobře věděl jakej režim nabíjení se kdy a jakým způsobem aktivuje - a proto předepsal takovej postup připojování, jakej předepsal.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#8 Příspěvek od procesor »

Samo-sebe nepustí napätie na výstup, má to relátko na výstupe. Ten výstup bez pripojeného relé si najprv "očichá" či je 6/12V. V prípade opačnej polarity ani ju nenapadne pripájať relé.
Bez batérie sa na výstupe nič neobjaví.
Doporučený postup pripájania má význam najmä kvôli bezpečnosti obsluhy.

Uživatelský avatar
Radimhavirov
Příspěvky: 30
Registrován: 14 bře 2012, 01:00

#9 Příspěvek od Radimhavirov »

procesor píše:Samo-sebe nepustí napätie na výstup, má to relátko na výstupe.
Asi to tak bude, když zmáčknu tlačítko mode, tak v te nabíječce cvakne a rozsvítí se kontrolka nabíjení.

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#10 Příspěvek od DELONG »

Presne tak ako píše procesor. Je tam relé. Mám jednu rozobratú.Inak fajne sa to rozoberá :lol: :lol: . Je to poriadne zapatlané :lol: . Tie nabíjačky robia tak že v prípade poruchy sa to zahadzuje ako nebezpečný odpad :lol: a už sa to neopravuje. V záruke to vybavia tak že dajú novú.....čo chcete za 18€ :lol: .

Uživatelský avatar
pajosek2
Příspěvky: 3992
Registrován: 24 úno 2007, 01:00
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od pajosek2 »

Tohle je postup při zapojení,který je důležitý pro správné nabíjení,ale je důležité dodržet i postup při odpojení.Nejdříve vypnout nabíječku a pak svorky od baterky.Pokud to nedodržíš,tak Ti hrozí újma na zdraví.Nejednomu člověku při nesprávném postupu explodoval vodík uvolněný z baterie při zajiskření odpojovaných svorek. Je to pěkná bomba,taky jsem to absolvoval,když jsem jednou pospíchal a neuvědomil jsem si základy. Víčka jsem pak hledal po celé dílně.
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#12 Příspěvek od Sandal »

Kolega v práci nabíjel v dílně baterii a ráno šel po tmě rozsvítit a zakopnul o kabely k baterii.Z baterie zbylo namístě jen dno.Zbytek byl rozmetanej po dílně 15x35m 8O

Soemtron
Příspěvky: 1085
Registrován: 23 čer 2013, 02:00
Bydliště: Olomoucko

#13 Příspěvek od Soemtron »

Přesně tak, kusy padaly ze stropu.
:!: Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#14 Příspěvek od pepik9 »

Bohužel jsem si tuhle koupil v Lidlu na začátku zimy, chtěl jsem oživit starší kus 40Ah. Nabíjel jsem několik odpolední, ale nikdy to nedotáhla ani k plynování. Neměl jsem náladu zkoumat důvody.

Uživatelský avatar
durkovic
Příspěvky: 1890
Registrován: 18 pro 2004, 01:00
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od durkovic »

tiež ju mám doma, nabíjal som s ňou pred a po zime akumulátor 40Ah v predošlom aute... udivovalo ma že proces nabíjania sa veľmi rýchlo ukončil cca po 45 min, teraz mám už iné auto je v ňom 80Ah akumulátor a tento už nabíja cca 3 hodinky potom prejde do udržovacieho režimu. nevravím že táto nabíjačka je zlá ale radšej mám starú klasiku s transformátorom ampérmetrom prepínaním 6/12V a nastavením prúdového obmedzenia...
mal som malú šikovnú ruskú nabíjačku (taká malá kocka) bola perfektná, nechal som na nej nabíjať akumulator cez noc a ráno auto štartlo na "brnk" holt niekomu som ju požičal a medzičasom sa na ňu zabudlo... takže teraz mám len túto z lidlu... :?
Budu-li moci, tak nepřijdu, ale nebudu-li moci, pak určitě přijdu

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“