Stránka 1 z 3

Autonabíječka

Napsal: 02 úno 2014, 17:19
od Radimhavirov
Dobrý den, jsem laik v oblasti elektro a zajímá mně, co by se mohlo stát, když nedodržím postup v návodu a automatickou nabíječku nejprve zapojím do sítě a poté svorkami na autobateri.

V návodu je psáno nejdřív svorky na baterii a pak zapojit do sítě.

Nedávno jsem takhle nabíjel autobaterii a doba nabíjení trvala několikrát delší dobu než normálně s tím, že mám pocit, že jsem te baterce ublížil a už s ní auto nestartuje tak dobře jako dřív.

Díky za rady

Obrázek

Napsal: 02 úno 2014, 17:27
od TAKJAN
No, ublížit aku by mohla asi jenom tak, že by místo nabíjení vybíjela. Co takhle změřit napětí na začátku, během a konci nabíjení?

Napsal: 02 úno 2014, 17:30
od procesor
Je to jedno, batérii treba hlavne zakázať stárnuť :) ako sa to robí neviem.
Znakom toho, že sa batéria nabíja dlhšie je len väčšie vybitie.
Staré vyčerpané batérie sa na rozdiel od dobrých, v plnej kondícii nabíjajú stále rýchlejšie a rýchlejšie.

Napsal: 02 úno 2014, 17:32
od Radimhavirov
Jdu baterku vytahnout z auta a s nabíječkou připojím na svorky i měřák pro jistotu. S tím vybíjením mně to nenapadlo..

Napsal: 02 úno 2014, 17:50
od procesor
Inak sú to šmejdy, nemajú presne nastavené vypínacie úrovne. Obyčajne vypínajú oveľa skôr. Meraním si zisti, pri akom napätí skončí hlavné nabíjanie.
Moja vypne pri 13,3V a to je málo. Musím navštíviť jej vnútro :D .
Nechcelo sa mi stavať, tak som to nedávno kúpil za 18€.
Spravím na mojej výskum. Kašlem na zrušenie záruky, aj tak by som si to opravoval sám.

Napsal: 02 úno 2014, 17:54
od Sandal
Mám přesně takovou z Lídlu a spokojenost.Napůl vybitou baterii z auta (60Ah) to nabije za cca 6h.Traktorovou vybitou 140 Ah asi za 3 dny.

Napsal: 02 úno 2014, 17:55
od EKKAR
Závada je právě v tom NEpřipojení NEJDŘÍV NA BATERKU - nabiják je řízenej procesorem, kterej zjišťuje právě napětí na výstupu. Pokud načenichá napětí i jen částečně vybitý baterie, zapne jako první nabíjecí režim intenzívní nabíjení, kterým se snaží co největší rychlostí doplnit náboj do baterky.

ALE - pokud se nabíječka zapne samotná bez baterky, na její výstup přijde napětí jejího vlastního zdroje (pravděpodobně jde o spínák) BEZ ZÁTĚŽE - a to je určitě o několik voltů vyšší, takže odpovídá spíš baterii z větší části nabitý až přebíjený. Proto hned na začátku zařadí "udržovací nabíjení" a to dává daleko menší proud, takže baterka se nabíjí pomalu a nemá šanci dosáhnout rychle plnýho nabití.

Doporučuju DODRŽET PŘI POUŽÍVÁNÍ NÁVOD VÝROBCE, protože on moc dobře věděl jakej režim nabíjení se kdy a jakým způsobem aktivuje - a proto předepsal takovej postup připojování, jakej předepsal.

Napsal: 02 úno 2014, 18:07
od procesor
Samo-sebe nepustí napätie na výstup, má to relátko na výstupe. Ten výstup bez pripojeného relé si najprv "očichá" či je 6/12V. V prípade opačnej polarity ani ju nenapadne pripájať relé.
Bez batérie sa na výstupe nič neobjaví.
Doporučený postup pripájania má význam najmä kvôli bezpečnosti obsluhy.

Napsal: 02 úno 2014, 19:14
od Radimhavirov
procesor píše:Samo-sebe nepustí napätie na výstup, má to relátko na výstupe.
Asi to tak bude, když zmáčknu tlačítko mode, tak v te nabíječce cvakne a rozsvítí se kontrolka nabíjení.

Napsal: 02 úno 2014, 19:33
od DELONG
Presne tak ako píše procesor. Je tam relé. Mám jednu rozobratú.Inak fajne sa to rozoberá :lol: :lol: . Je to poriadne zapatlané :lol: . Tie nabíjačky robia tak že v prípade poruchy sa to zahadzuje ako nebezpečný odpad :lol: a už sa to neopravuje. V záruke to vybavia tak že dajú novú.....čo chcete za 18€ :lol: .

Napsal: 02 úno 2014, 19:33
od pajosek2
Tohle je postup při zapojení,který je důležitý pro správné nabíjení,ale je důležité dodržet i postup při odpojení.Nejdříve vypnout nabíječku a pak svorky od baterky.Pokud to nedodržíš,tak Ti hrozí újma na zdraví.Nejednomu člověku při nesprávném postupu explodoval vodík uvolněný z baterie při zajiskření odpojovaných svorek. Je to pěkná bomba,taky jsem to absolvoval,když jsem jednou pospíchal a neuvědomil jsem si základy. Víčka jsem pak hledal po celé dílně.

Napsal: 02 úno 2014, 19:54
od Sandal
Kolega v práci nabíjel v dílně baterii a ráno šel po tmě rozsvítit a zakopnul o kabely k baterii.Z baterie zbylo namístě jen dno.Zbytek byl rozmetanej po dílně 15x35m 8O

Napsal: 02 úno 2014, 21:11
od Soemtron
Přesně tak, kusy padaly ze stropu.

Napsal: 03 úno 2014, 12:33
od pepik9
Bohužel jsem si tuhle koupil v Lidlu na začátku zimy, chtěl jsem oživit starší kus 40Ah. Nabíjel jsem několik odpolední, ale nikdy to nedotáhla ani k plynování. Neměl jsem náladu zkoumat důvody.

Napsal: 03 úno 2014, 14:23
od durkovic
tiež ju mám doma, nabíjal som s ňou pred a po zime akumulátor 40Ah v predošlom aute... udivovalo ma že proces nabíjania sa veľmi rýchlo ukončil cca po 45 min, teraz mám už iné auto je v ňom 80Ah akumulátor a tento už nabíja cca 3 hodinky potom prejde do udržovacieho režimu. nevravím že táto nabíjačka je zlá ale radšej mám starú klasiku s transformátorom ampérmetrom prepínaním 6/12V a nastavením prúdového obmedzenia...
mal som malú šikovnú ruskú nabíjačku (taká malá kocka) bola perfektná, nechal som na nej nabíjať akumulator cez noc a ráno auto štartlo na "brnk" holt niekomu som ju požičal a medzičasom sa na ňu zabudlo... takže teraz mám len túto z lidlu... :?