Stránka 1 z 3
Autonabíječka
Napsal: 02 úno 2014, 17:19
od Radimhavirov
Dobrý den, jsem laik v oblasti elektro a zajímá mně, co by se mohlo stát, když nedodržím postup v návodu a automatickou nabíječku nejprve zapojím do sítě a poté svorkami na autobateri.
V návodu je psáno nejdřív svorky na baterii a pak zapojit do sítě.
Nedávno jsem takhle nabíjel autobaterii a doba nabíjení trvala několikrát delší dobu než normálně s tím, že mám pocit, že jsem te baterce ublížil a už s ní auto nestartuje tak dobře jako dřív.
Díky za rady
Napsal: 02 úno 2014, 17:27
od TAKJAN
No, ublížit aku by mohla asi jenom tak, že by místo nabíjení vybíjela. Co takhle změřit napětí na začátku, během a konci nabíjení?
Napsal: 02 úno 2014, 17:30
od procesor
Je to jedno, batérii treba hlavne zakázať stárnuť
ako sa to robí neviem.
Znakom toho, že sa batéria nabíja dlhšie je len väčšie vybitie.
Staré vyčerpané batérie sa na rozdiel od dobrých, v plnej kondícii nabíjajú stále rýchlejšie a rýchlejšie.
Napsal: 02 úno 2014, 17:32
od Radimhavirov
Jdu baterku vytahnout z auta a s nabíječkou připojím na svorky i měřák pro jistotu. S tím vybíjením mně to nenapadlo..
Napsal: 02 úno 2014, 17:50
od procesor
Inak sú to šmejdy, nemajú presne nastavené vypínacie úrovne. Obyčajne vypínajú oveľa skôr. Meraním si zisti, pri akom napätí skončí hlavné nabíjanie.
Moja vypne pri 13,3V a to je málo. Musím navštíviť jej vnútro
.
Nechcelo sa mi stavať, tak som to nedávno kúpil za 18€.
Spravím na mojej výskum. Kašlem na zrušenie záruky, aj tak by som si to opravoval sám.
Napsal: 02 úno 2014, 17:54
od Sandal
Mám přesně takovou z Lídlu a spokojenost.Napůl vybitou baterii z auta (60Ah) to nabije za cca 6h.Traktorovou vybitou 140 Ah asi za 3 dny.
Napsal: 02 úno 2014, 17:55
od EKKAR
Závada je právě v tom NEpřipojení NEJDŘÍV NA BATERKU - nabiják je řízenej procesorem, kterej zjišťuje právě napětí na výstupu. Pokud načenichá napětí i jen částečně vybitý baterie, zapne jako první nabíjecí režim intenzívní nabíjení, kterým se snaží co největší rychlostí doplnit náboj do baterky.
ALE - pokud se nabíječka zapne samotná bez baterky, na její výstup přijde napětí jejího vlastního zdroje (pravděpodobně jde o spínák) BEZ ZÁTĚŽE - a to je určitě o několik voltů vyšší, takže odpovídá spíš baterii z větší části nabitý až přebíjený. Proto hned na začátku zařadí "udržovací nabíjení" a to dává daleko menší proud, takže baterka se nabíjí pomalu a nemá šanci dosáhnout rychle plnýho nabití.
Doporučuju DODRŽET PŘI POUŽÍVÁNÍ NÁVOD VÝROBCE, protože on moc dobře věděl jakej režim nabíjení se kdy a jakým způsobem aktivuje - a proto předepsal takovej postup připojování, jakej předepsal.
Napsal: 02 úno 2014, 18:07
od procesor
Samo-sebe nepustí napätie na výstup, má to relátko na výstupe. Ten výstup bez pripojeného relé si najprv "očichá" či je 6/12V. V prípade opačnej polarity ani ju nenapadne pripájať relé.
Bez batérie sa na výstupe nič neobjaví.
Doporučený postup pripájania má význam najmä kvôli bezpečnosti obsluhy.
Napsal: 02 úno 2014, 19:14
od Radimhavirov
procesor píše:Samo-sebe nepustí napätie na výstup, má to relátko na výstupe.
Asi to tak bude, když zmáčknu tlačítko mode, tak v te nabíječce cvakne a rozsvítí se kontrolka nabíjení.
Napsal: 02 úno 2014, 19:33
od DELONG
Presne tak ako píše procesor. Je tam relé. Mám jednu rozobratú.Inak fajne sa to rozoberá
. Je to poriadne zapatlané
. Tie nabíjačky robia tak že v prípade poruchy sa to zahadzuje ako nebezpečný odpad
a už sa to neopravuje. V záruke to vybavia tak že dajú novú.....čo chcete za 18€
.
Napsal: 02 úno 2014, 19:33
od pajosek2
Tohle je postup při zapojení,který je důležitý pro správné nabíjení,ale je důležité dodržet i postup při odpojení.Nejdříve vypnout nabíječku a pak svorky od baterky.Pokud to nedodržíš,tak Ti hrozí újma na zdraví.Nejednomu člověku při nesprávném postupu explodoval vodík uvolněný z baterie při zajiskření odpojovaných svorek. Je to pěkná bomba,taky jsem to absolvoval,když jsem jednou pospíchal a neuvědomil jsem si základy. Víčka jsem pak hledal po celé dílně.
Napsal: 02 úno 2014, 19:54
od Sandal
Kolega v práci nabíjel v dílně baterii a ráno šel po tmě rozsvítit a zakopnul o kabely k baterii.Z baterie zbylo namístě jen dno.Zbytek byl rozmetanej po dílně 15x35m
Napsal: 02 úno 2014, 21:11
od Soemtron
Přesně tak, kusy padaly ze stropu.
Napsal: 03 úno 2014, 12:33
od pepik9
Bohužel jsem si tuhle koupil v Lidlu na začátku zimy, chtěl jsem oživit starší kus 40Ah. Nabíjel jsem několik odpolední, ale nikdy to nedotáhla ani k plynování. Neměl jsem náladu zkoumat důvody.
Napsal: 03 úno 2014, 14:23
od durkovic
tiež ju mám doma, nabíjal som s ňou pred a po zime akumulátor 40Ah v predošlom aute... udivovalo ma že proces nabíjania sa veľmi rýchlo ukončil cca po 45 min, teraz mám už iné auto je v ňom 80Ah akumulátor a tento už nabíja cca 3 hodinky potom prejde do udržovacieho režimu. nevravím že táto nabíjačka je zlá ale radšej mám starú klasiku s transformátorom ampérmetrom prepínaním 6/12V a nastavením prúdového obmedzenia...
mal som malú šikovnú ruskú nabíjačku (taká malá kocka) bola perfektná, nechal som na nej nabíjať akumulator cez noc a ráno auto štartlo na "brnk" holt niekomu som ju požičal a medzičasom sa na ňu zabudlo... takže teraz mám len túto z lidlu...