Stránka 1 z 1

Řízení motoru H-Můstkem reverzace

Napsal: 02 bře 2014, 12:06
od Prochy
Dobré poledne,

měl bych na vás otázku. Mám řídící desku pro motor, kde je H-Můstek, ale přijde mi, že to není možné reverzovat, ale je možné, že se pletu, tak proto se obracim na vás.

Zde schéma ty řídící desky.

Zde tabulka pro řízení směru.

Tím, že je IN1 přímo uzeměný, tak není možné točit motor oběma směry, podle mě.

Děkuji za ujasnění věcí.

Napsal: 02 bře 2014, 12:49
od Hill
A co ti brání odpojit IN1 od kostry a navzájem je s IN2 prohazovat?

Napsal: 02 bře 2014, 15:52
od Prochy
Asi ti dobře nerozumim. Jak odpojit od kostry? Ta deska je už vyrobená, tak nevim, jak bych to od tý země odpojit.

Napsal: 02 bře 2014, 20:27
od Hill
Přeškrábni spoj pinu se zemním spojem, nebo to je vícevrstvá deska a k zemnímu spoji nemůžeš?

Napsal: 02 bře 2014, 22:08
od Prochy
Tak sem tě nakonec pochopil správně.

Desku má kamarád, ale myslim si, že to je právě ta druhá varianta, kdy se k tomu zemnímu pinu nedostanu.

Napsal: 03 bře 2014, 05:32
od Hill
Pak asi nezbude, než se dopustit tak trochu prasečiny a piny 43 obou obvodů odpojit od desky a vyvést je drátem.

Napsal: 03 bře 2014, 08:04
od Prochy
Ok díky za pomoc. Je zajímavé, že při návrhu desky nebyla tahle možnost reverzace zohledněna, navíc když ta deska je určená přimárně k řízení pohybu vozidla.

Napsal: 03 bře 2014, 10:05
od Hill
To je ale poněkud neobvyklé, vždyť MC33931 je určený k napájení obyčenjného kartáčového motorku s permanentními magnety: má ten motorek nějaké mechanické vracení do výchozí polohy nebo oba drivery se přetahují každý jen jedním výstupem o jeden motorek a směr je daný tím, že v jednom směru se používají pouze impulsy PWML a v opačném PWMR?

Napsal: 03 bře 2014, 10:47
od Prochy
Myslim si, že ne. Používá se to k řízení RC modelu auta mikrokontrolérem, který zpracovává data z kamery. Auto má dva motory, kde ovládá každý motor jeden H-můstek. Kdyby tě to víc zajímalo, tak tady je víc informací https://community.freescale.com/docs/DOC-1284.

Napsal: 03 bře 2014, 12:21
od Hill
Díky, na to se podívám.
Měl jsem za to, že se používá na řízení pohyblivého dorazu škrticí klapky sání spalovacího motoru při volnoběhu, i když obvykle to přímo obstarává řídicí jednotka. Tak beru zpět.
EDIT
tak jsem nemusel ani dlouho koukat, je to tam tak napsané hned pod pravdivostní tabulkou:
This has been fixed in the rev. 1 board.
In order to go forward AND backwards, you have to have control over IN1 and IN2 (see table below).
(následuje pravdivostní tabulka)
If you look at the schematic, you can see that IN1 is directly connected to GND. In order to enable breaking you need to lift pin 43, solder a wire to it and control it properly.
Jestli tomu dobře rozumím, tak:
V revizi 1 této desky je už chyba odstraněná:
Chcete-li jezdit dopředu I dozadu, musíte použít řízení pomocí IN1 a IN2 (viz dole) (následuje pravdivostní tabulka)
Když se podíváte do schématu, vidíte, že IN1 je spojený přímo se zemí. Aby bylo možné ho oddělit, zvedněte pin 43 (nad desku), připájejte na něj drátek a ovládejte ho....