Stránka 1 z 1

Spolehlivost relatek Tesla QN599 26

Napsal: 05 bře 2014, 11:55
od termit256
Jake mate dlouhodobe zkusenosti s poruchovosti zminenych relátek http://www.djoro.cz/images/produkty/1/8 ... 9-26_0.jpg
Potrebuji do jednoho zarizeni cca 80 relátek a techto se mi vali v supliku pomerne dost. Budou spinat 24V/0,7A s mirne kapacitnim charakterem zateze.
Znamy mi tvrdil ze s tim spina 60W zarovku na chodbe po mnoho let a jedou bez problemu, ale kvalita soucastek Tesla byla mnohdy dost nevyrovnana tak by mne zajimaly postřehy zkusenejsich z dlouhodobého provozu.

Napsal: 05 bře 2014, 12:22
od Jodr
Relé s kontakty v dusíkové atmosféře. Nebyl s nimi žádný problém, pokud kontakty nedostaly na frak přílišným spínaným proudem. Používaly se v průmyslových aplikacích. Měl jsem uvedené relé v 2m transceiveru, kde přepínalo antenu pro Rx/Tx 5W VF. Chodilo naprosto spolehlivě.

Napsal: 05 bře 2014, 15:36
od jojosuly
Ja som s nimi nemal dobré skúsenosťi boli použite v meničoch spínali
RP 700 ktoré spínali silovinu v meničoch.Poruchové a zle sa menili.

Napsal: 05 bře 2014, 19:10
od TAKJAN
Mám je v regulaci kotle-spínají pouze úroveň z potenciometru, čili asi mA. Pěkně mne pozlobilo, jednou vedlo, jindy ne. Klidový kontakt. Spoléhal jsem na ochrannou atmosféru. Už je tam LUN..

Napsal: 05 bře 2014, 20:54
od termit256
Prave s tema LUN mam zase ja dost spatne zkusenosti, ty kontakty nejak oxidovaly nebo co a delalo nam to hodne to co popisujes u tveho kotle. Ale bylo to v prumyslovem prostredi a relatka cvakala pomerne casto.

Asi to bude kus od kusu. Ja potrebuji jen jednu sadu kontaktu, tak je zapojim paralelne. Mela by se tak zvysit spolehlivost sepnuti. Prilepeni pri tak malem proudu snad nehrozi.

Napsal: 05 bře 2014, 21:00
od KUBO
termit256 píše: Budou spinat 24V/0,7A s mirne kapacitnim charakterem zateze.
Podľa obrázku sú stavané na 0,04A, tak neviem neviem.

Napsal: 05 bře 2014, 21:00
od PavelFF
Taky s nimi nemám dobrou zkušenost, i když v dosti speciální aplikaci.
Na jedné desce ho používali na spínání napětí řádu zlomků mV a už jen sepnuté kontakty generovaly rušivé napětí. Tehdy pomohla výměna za RP210, které při zkratu kontaktů opravdu dělaly zkrat a ne galvanický článek.
Asi to nebyla správná volba součástky, ale od té doby nedůvěra zůstala.
Ale pro spínání větších výkonů je to nepodstatné.

EDIT: Omluva. Abych nekřivdil relé z obrázku , musím se opravit. Relé, které produkovalo napětí z kontaktů bylo jiný typ - mělo vytlačené schéma zapojení na krytu a barevné tečky podle napětí cívky. Taky hermeticky uzavřené.
Takhle vypadalo:
http://www.nasetridy.wz.cz/rele/3.jpg
http://www.nasetridy.wz.cz/rele/2.jpg
http://www.nasetridy.wz.cz/rele/1.jpg

Napsal: 05 bře 2014, 22:52
od weed_smoker
U těch prvních relat ten proud bude asi proud cívky (někdy je u relat napětí/odpor,někdy napětí/proud a jindy jen napětí).
Tyhle plynový QN se používaly na nějaký VF aplikace,byly viděný v nějakym útlumovym článku (napětí cívky 17.5V).Jsou podobný plyn.relátkům RFT,který maj ale trochu jinej layout vývodů.Proudově budou srovnatelný s relátkama HU xxx yy (tak do 500mA,víc asi ne).Jak jsou na tom kontakty napěťově,to nevim vůbec.
Ty,co myslí PavelFF bejvaly v nějaký automatizaci,barevnej kód napětí by se hodil (aspoň na zelenou a zelenou-oranžovou).

Napsal: 05 bře 2014, 23:04
od termit256
Ja s tim budu spinat proud od 300 do 700mA max, takze nejake napeti na kontaktech je mi ukradene. Ty cos pouzil se jmenuji 15N599.. a delalo je nejaky vyrobni druzstvo, ne Tesla jako QN599 26, bude to zjevne neco uplne jineho.
Napis na relatku je proud civky, podle vyrobce by mely zvladnout 3A/15V, kontakty maji pry "stribrne-zlacene"
Na VF se nejspis hodit budou, uvadi kapacitu mezi kontakty 1pF

Napsal: 05 bře 2014, 23:13
od otakarv
weed_smoker píše:Ty,co myslí PavelFF bejvaly v nějaký automatizaci,barevnej kód napětí by se hodil (aspoň na zelenou a zelenou-oranžovou).

Napsal: 06 bře 2014, 07:58
od ok1hga
termit256 píše:15N599.. a delalo je nejaky vyrobni druzstvo, ne Tesla jako QN599 26, bude to zjevne neco uplne jineho.
. . . mě se zase vybavuje, že se jim říkalo "liberecká relátka".
červená tečka - 12V, zelená tečka - 27V, jiná jsem doma neměl . . .
a co se týče výrobce, nejspíš to byla Tesla Liberec, dnes LITES s.r.o. . . .
. . . ale mohu se plést

Napsal: 06 bře 2014, 08:25
od marshal
Ty s barevnými tečkami dělalo VD Mechanika Teplice

Napsal: 06 bře 2014, 08:50
od ok1hga
jo, sorry . . .
taky jsem si to popletl . . .
takže tady:
http://www.c-a-v.com/download.php?view.564