elektromobil
Moderátor: Moderátoři
elektromobil
Dobry den, Hadame se s kamaradem o vykonovych parametrech elektromobilu
Tesla Motors z USA, muzete mi nekdo odpovedet jaky je pouzity motor a jake napeti ma baterie a jakym proudem je dobijena? Diky za odpoved.
David
Tesla Motors z USA, muzete mi nekdo odpovedet jaky je pouzity motor a jake napeti ma baterie a jakym proudem je dobijena? Diky za odpoved.
David
Jejda, to si najdi někde u výrobce... http://www.teslamotors.com/models/specs
Baterie jsou sérioparalelně po spojené třeba na 300V, toto napětí jde do třífázového měniče a pak do motoru. Co se týče nabíjení, tak záleží na způsobu. Pokud nabíjíš ze zásuvky, tak jsi omezen proudem 16A. Pokud je rychlonabijecka, může se nabíjení vyšplhat klidně na 10C. Nakecat by se o tom dalo spousta.
Nezapomeň, že tohle platí výhradně pro rozvod v Kocourkovsku (plus v několika dalších státech €urohujerskýho sociálněfašistickýho svazu) - a ještě jen po bytech a domech. V průmyslu existujou 1f zásuvky i pro větší proudy a co se týká elektrifikace za Veľkou Mľákou, tak tam na jejich 110 (120)V rozvodu se 60Hz se dají najít proudový dimenzace ještě jinačí.Honza_dy píše:... Pokud nabíjíš ze zásuvky, tak jsi omezen proudem 16A....
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
je tam (nebo byl) synchronním 4 pólovým elektromotorem s permanentními magnety o výkonu 185kW (PMSM)
Pokud něco chcete a neodpovídám,pošlete SZ ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
https://chiptron.cz - novinky ze světa elektro (Arduino, Raspberry Pi, ESP8266, STM32, ESP32...)
Peťus
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
https://chiptron.cz - novinky ze světa elektro (Arduino, Raspberry Pi, ESP8266, STM32, ESP32...)
Peťus
Ekkar: Vzal jsem to velmi obecně, vztaženo na naše poměry. Sám jsem měl možnost jednu dobu jezdit s elektromobilem (Fiat 500 E karabag) a musím říct, že to vůbec nebylo špatné. Výkon asi 30 kW, ale zrychlení srovnatelné s AUDI A6. Bohužel, reálný dojezd 80km, takže do práce a zpět bych měl strach. Při nabíjení z 1f zásuvky změřeno 13A, dobití z 0 do 100% = 10h. Pracuju v továrně na výrobu e-pohonů do manipulační techniky. Mimochodem, motor v tom karabagu byl od nás ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Beru - ale taky je potřeba vzít v úvahu, že elmotor má skoro 90% účinnost proti spalováku - ten má v benzínový verzi něco málo nad 30% a to ještě v turboverzi, v dieselu pak o málo nad 40% (a to zase jen nafouknutej). Takže 30kW trakční elmotor je v jakýmkoliv vozidle něco jako 100kW spalovák... Navíc daleko výhodnější křivka krouťáku podle otáček (skoro rovnoosá hyperbola) a další věci...
Ale naprostý fiasko jsou ovšem obnovitelný = sekundární zdroje energie pro ten elmobil. Až na tomhle poli lidstvo zapracuje, bude konečně spalovák možno uložit podobně jako pístovej parní stroj k dlouhodobýmu udpočinku...
Ale naprostý fiasko jsou ovšem obnovitelný = sekundární zdroje energie pro ten elmobil. Až na tomhle poli lidstvo zapracuje, bude konečně spalovák možno uložit podobně jako pístovej parní stroj k dlouhodobýmu udpočinku...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
To je zajímavá směsice myšlenek. 30kW je výkon - dejme tomu na hřídeli motoru.EKKAR píše:... - ale taky je potřeba vzít v úvahu, že elmotor má skoro 90% účinnost proti spalováku - ten má v benzínový verzi něco málo nad 30% a to ještě v turboverzi, v dieselu pak o málo nad 40% (a to zase jen nafouknutej). Takže 30kW trakční elmotor je v jakýmkoliv vozidle něco jako 100kW spalovák... ..
Takže podle této odvážné teorie je možné, že výkon 30kW na hřídeli elektromotoru se rovná výkonu 100kW na hřídeli spalovacího motoru.
Když pominu jiný průběh momentu a akceleraci a budu se bavit o maximálce, pak mi stačí pro dosažení ustálené maximální rychlosti třeba 195km/h jednou výkon 30kW a podruhé na to potřebuju mít výkon 100kW. To je ňáký divný, ne?
V mém případě tam byl bufík na E85. Pokud jde teplota pod nulu, odečti si 20km z celkového dojezdu a jsi na reálných 60km.creativko píše:Mna by zaujimalo, ako sa na elektromobile jazdi pri -20 stupnoch vonku? Baterie asi musia rychlo stracat energiu. A ako je tam riesene vytapanie kabiny?
OT: Fiat 500 - neskutečně příjemné autíčko, hned bych do něj šel
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
To je on:
![Obrázek](http://images.blog.autoshopper.com/3356_Fiat-500-electric.jpg)
Máš to popletený. Přečti si něco o účinnosti ! Příkon/výkon=účinnost (zhruba)PavelFF píše:To je zajímavá směsice myšlenek. 30kW je výkon - dejme tomu na hřídeli motoru.EKKAR píše:... - ale taky je potřeba vzít v úvahu, že elmotor má skoro 90% účinnost proti spalováku - ten má v benzínový verzi něco málo nad 30% a to ještě v turboverzi, v dieselu pak o málo nad 40% (a to zase jen nafouknutej). Takže 30kW trakční elmotor je v jakýmkoliv vozidle něco jako 100kW spalovák... ..
Takže podle této odvážné teorie je možné, že výkon 30kW na hřídeli elektromotoru se rovná výkonu 100kW na hřídeli spalovacího motoru.
Když pominu jiný průběh momentu a akceleraci a budu se bavit o maximálce, pak mi stačí pro dosažení ustálené maximální rychlosti třeba 195km/h jednou výkon 30kW a podruhé na to potřebuju mít výkon 100kW. To je ňáký divný, ne?
EKKAR to myslel tak, že elektromotor má výsledný výkon 27 kW a spalovák 30 kW, což je skoro stejné, ale na ten stejný výkon motoru musíš mít elektromotor o přikonu 30 kW a spalovák 100 kW.
EKKAR to myslel dobře, ale napsal to blbě.EKKAR píše:... Takže 30kW trakční elmotor je v jakýmkoliv vozidle něco jako 100kW spalovák...
Výrobci automobilů , snad aby se zabránilo podobným nedorozuměním a nutnosti počítat účinnost přemeny energií, proto raději uvádějí prostě jen výkon motorů. Takže když někdo napíše "100kW spalovák", je to v běžné praxi chápáno jako motor o výkonu 100kW a nikoli 30kW.
To mi připomnělo školní léta, kdy jsme se učili o parním stroji, že má účinnost asi 15%. Ale když se k tomu připočtou ještě náklady na výtopny, vodu a těžbu a rozvoz uhlí, je účinnost ještě mnohem menší.
U spalovacího motoru je to podobné, náklady na těžbu ropy, rafinérie, dopravu a platy pumpařů,...
Z toho je vidět, že praktičtější je operovat jen s výkonem.
No a kolik maji teda pouzivane baterie
v elektromobilech Ah ?? Teda kdyz jsou slozeny serioparalelne na tech 400V nebo
jak je to? Pak clovek otevre Tesla Motors
a tam pisou udaje jako pul megawatty a tak, tak jestli to ma zvlastni napajeni z rozvoden
, nebo jakou maji normalni elektrickou kapacitu? Diky...
v elektromobilech Ah ?? Teda kdyz jsou slozeny serioparalelne na tech 400V nebo
jak je to? Pak clovek otevre Tesla Motors
a tam pisou udaje jako pul megawatty a tak, tak jestli to ma zvlastni napajeni z rozvoden
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Třeba je to megawattsekunda...
Jinak 0,5MWh není zas tak moc, je to jen 50kW po dobu deseti hodin a tím už se dostáváme do oblasti výkonů potřebných pro auto.
EDIT: Děkuji rnbw za upozornění, a opravuji.
"50kWh po dobu deseti hodin" je opravdu kravina, což uznávám.
Jinak 0,5MWh není zas tak moc, je to jen 50kW po dobu deseti hodin a tím už se dostáváme do oblasti výkonů potřebných pro auto.
EDIT: Děkuji rnbw za upozornění, a opravuji.
"50kWh po dobu deseti hodin" je opravdu kravina, což uznávám.
Naposledy upravil(a) Habesan dne 10 bře 2014, 15:43, celkem upraveno 1 x.
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)