Stránka 1 z 6

Elektrolyzér

Napsal: 22 bře 2014, 14:10
od Duvsan
Len taký nápad. Neviete niekto, aký je asi energetický pomer medzi množstvom energie potrebnej na rozloženie vody na vodík a kyslík a množstvom energie uvoľnenej ich spálením? Dnes sa vo veľkom blbne s elektromobilmi a mňa napadlo, čo tak pomocou elektrickej siete vodu rozštiepiť a hnať tým spaľovací motor. A vraj som nič nové nevymyslel, dokonca to už existuje a v sofistikovanejšej podobe, potom ale visí otázka, na čom to viazne. Či na ropnej lobby, alebo je v tom niečo zaujímavejšie.

Napsal: 22 bře 2014, 14:39
od Sendyx
Ale vůbec nejde o ropnou loby, ale o Vodárny a kanalizace. Co asi tak poteče z výfuku auta, když v něm budeš spalovat vodík ? No přece voda. Takže za každé takové auto musíš platit stočné, a na to ještě nejsou zákony. Jak to platit ? podle ujetých kilometrů, nebo od obsahu motoru ?

Ale co je ještě horší, nejsou na to zařízené kanalizace. Ty si myslíš auto sem, auto tam, ale představ si že máš dům někde v zatáčce, kde jezdí 20000 aut denně a z toho tak 2000 kamionů. Dovedeš si představit ty proudy vody, lokální potopa a tak ?? To chceš ? Uvědom si, co takové hloupé nápady s vodíkem můžou způsobit !!

Napsal: 22 bře 2014, 16:28
od Duvsan
Potom čo taká atómka? Tá voda predsa z výfuku nepotečie. Pri spaľovaní benzínu je tiež majoritná para. A vodárne nech si účtujú za spotrebu, nie za kanál.

Napsal: 22 bře 2014, 17:21
od reman
:lol: :lol: :lol:
Jak je to s energetickou účinností nevím a jsem zdechlý to teď hledat.Ale napadá mě hned několik jiných důvodů proč to zatím vázne.Jednak pro dlouhodobé používání je potřeba změnit materiály motoru na nekorodující =dražší, jednak v okamžiku kdy budeš do motoru vkládat vodík a kyslík státu nic nebrání v tom na tyto plyny uvalit spotřební daň v takové výši že jsme tam kde jsme byli a současně zakázat podomácku štěpení vody(podobně jako je to s pálením alkoholu) ,navíc si nedovedu představit domácí manipulaci s tak vysoce výbušnými látkami jakými kyslík a vodík popř.jejich kombinace bezesporu jsou(pravda, asi by na sídlištích výrazně ubylo paneláků :lol: ).Ve skutečnost už něco podobného funguje,ne na přímo ale v pozměněné podobě, v USA v Los Angeles, San Franciscu a Las Vegas existuje síť čerpacích stanic na vodík a půjčovny aut s palivovými články, v ČR je veřejná čerpačka na vodík v Neratovicích, ale pořád to neřeší ty ekonomicko-bezpečnostní aspekty zmíněné výše a související s podomáckou výrobou tak jak si ji představuješ ty.

Napsal: 22 bře 2014, 17:42
od konosuke
Ale houby potopa...ta voda k elektrolýze musí být někde načerpaná tak se rozložením a spálením vodíku recyklačně vratí do systému. Kdo chce a umí ať si spočítá bilanci, materiálovou i energetickou. O naftovou lobby jde, dovozní ceny vyšroubované do nemožnosti a manažerské tantiemy, nic víc.

Napsal: 22 bře 2014, 18:07
od Lukas-Peca
A ta energie na rozložení vody se veme od marťanů, co :wink:

Napsal: 22 bře 2014, 18:20
od konosuke
Energie je v přírodě nadbytek a zcela ZADARMO. Například solární. Jenom nenažraný člověk ji neumí, spíš nechce využívat a věčně hledá důvody proč to nejde. On ví proč...

Napsal: 22 bře 2014, 18:34
od Sendyx
Konosuke, jenže oni tu vodu rozložej a tobě se bude hromadit podél cesty ve škarpě, o to jde ! O to nerovnoměrné rozložení vody kolem silnic, kde není kanalizace a nemůže to nikam odtéct, leda do pole, a pak se budou dělat kaluže, jezírka, jezera a brzo budeš z Řípu pozorovat leda Vodní svět. Vzpomeň na povodně, ani mobilní elektrolyzéry tenkrát nikomu nepomohly.

Napsal: 22 bře 2014, 18:39
od vicious
Na d-fensovi bolo niekoľko článkov popisujúcich celý proces a že je to blbosť, pretože tá energia na rozklad vody na vodík a kyslík sa musí nejako dodať (teda dodá ju batéria, ktorú dobíja motor cez alternátor)

Napsal: 22 bře 2014, 19:01
od konosuke
Nuže dobrá...až dojde ropa tak se vrátíme ke koňským spřežením ? Můj dědeček pocházel z venkova a často vyprávěl jak se na návsi splašili koně sedláku Jandourkovi, tenkrát přišel o život slepý žebrák a dvě školní dítka...

Napsal: 22 bře 2014, 20:28
od Sendyx
Koně ? Já myslím, že perspektivu má využití nadbytečných pracovních sil...

Obrázek

Napsal: 22 bře 2014, 22:05
od Duvsan
Vicious, pozri zadanie. Štiepiť pomocou elektrickej energie z verejnej siete, nie z alternátora.
Sendyx, prosím, spamätaj sa. Alebo si tu prestaň robiť prču. Z výfuku vyjde para a tú rozfúka vietor. Ostatne, zo štandardných áut je práve para väčšinovou zložkou, ako všetci vieme.
Hrdze by som sa tiež nebál, sanie je suché a do výfuku ide para i pri spaľovaní benzínu či nafty.

A ešte je tu niečo. Zadajte do youtube "jede to na vodu". Ak by to bola pravda, znamenalo by to vážne hospodárske pohyby vo všetkých krajinách.

Napsal: 22 bře 2014, 22:43
od Bernard
Pro přepočet různých energií je tady pěkný kalkulátor. A na wikipedii se dá najít, že účinnost elektrolýzy je 50 až 80%. Pesimisticky předpokládej těch 50%. Na 10 kWh energie vodíku tedy spotřebuješ 20 kWh elektriky. Těch výsledných 10 kWh ti poskytne 1 litr benzínu (gasoline v té kalkulačce). Až tedy bude 20 kWh elektriky levnějších než 1 litr benzínu, dají se očekávat ty hospodářské pohyby, dřív asi ne.

Napsal: 23 bře 2014, 04:57
od konosuke
Jsem si jist že návrh alternatvního pohonu, paliva...existuje. Na papíře a v trezoru. Až nová krize vyžene ceny ropy do absurdu tak čáry-máry fuk, řešení je na světě. A opět vydělají jen ti správní lidé, jde o to vyčkat na ten vhodný okamžik. Kde budou pak ceny vody, elektřiny - kvůlí stabilitě světových ekonomik, to nevím. Tahle rikša na obrázku ? Hmm, dobrý ale obávám se že klientů příliš nebude zato otroků (hnací síly) přespočet...Cestou na tržnici do nedalekého Polska jsem tenhle vehikl potkal, ovšem zkombinovanej s jízdním kolem. Neuvěřitelné...

Napsal: 23 bře 2014, 11:47
od Duvsan
Podľa toho by som ale mohol jazdiť nie za 7l/100km, ale dajme tomu za 4l. A vývojka by mohla byť v podobe malej kapsuly a umiestnená v blízkosti sacieho hrdla. Plniť by ju mohlo malé čerpadielko.
A mať veľký vyvíjač a dokázať oddeliť vodík a kyslík, to by sa jazdilo.