Jak začít programovat?

Diskuze a poradna o programátorech a programování různých obvodů

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
impedance
Příspěvky: 273
Registrován: 14 úno 2012, 01:00

Jak začít programovat?

#1 Příspěvek od impedance »

Dobrý den vespolek.
Už nějakou dobu si pohrávám s myšlenkou, že bych se učil programovat.
Rozhodl jsem se pro atmegu16, doufám , že to na začátek není úplně špatná volba. Bohužel jsem v programování úplný laik a tak nevím jestli se učit v C nebo v assembleru. A nevím jaký programátor zvolit a jaké vývojové prostředí.
Mohl by mi někdo doporučit nějakou užitečnou literaturu, kterou by byl schopný pochopit i normálně hloupej člověk jako já?

Uživatelský avatar
vicious
Příspěvky: 635
Registrován: 10 srp 2007, 02:00
Bydliště: 3 km od Humenného

#2 Příspěvek od vicious »

Na začiatok napríklad toto: svetelektro.com/Download/avr_kniha.pdf
Je tam všetko zakladne čo ti treba
EDIT: a potom datašit tej atmegy, ktorú máš, si stiahni.

Uživatelský avatar
Hydrawerk
Příspěvky: 7678
Registrován: 13 pro 2011, 01:00
Bydliště: Earth

#3 Příspěvek od Hydrawerk »

O mých začátcích jsem psal již dříve.
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... t=atmega16
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... highlight=
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ic&t=48471
Pro mě bylo jednodušší začít na ATmega16 s jazykem C, protože jsem ho už trochu znal. Doporučuji modré Amáro 1-2011.
Zvolil jsem AVR studio a vybavení z webu www.onpa.cz
Ale nakoupil jsem to v www.gme.cz
Děkuji za ten link www.svetelektro.com/Download/avr_kniha.pdf
Přílohy
KE 1-2011.jpg
(165.01 KiB) Staženo 124 x

Uživatelský avatar
FHonza
Příspěvky: 1443
Registrován: 20 lis 2012, 01:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od FHonza »

Do proniknutí k programování ATmegy16 je dle mého názory velmi dobrá kniha "Práce s mikrokontroléry Amel AVT ATmega16" od Davida Matouška.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko