Stránka 1 z 1

motor z dynama

Napsal: 30 bře 2014, 21:35
od aumirek
Dobrý den mám prosbu potřeboval bych poradit jak zapojit a hlavně řídit jednoduše dynamo z auta používané jako motor pro dětské autíčko.Díky za případné rady

Napsal: 30 bře 2014, 23:47
od TAKJAN
No, tohle jsem řešil. Z dynama je třeba udělat sériový motor. Takže celé statorové vinutí pryč a namotáno vinutím cca 2 mm2, kolik se vešlo. No a regulace-po plánech na PWM to skončilo přepínáním 6/12V serio-pararel dvou aku 6V. Pak jsem použil motor ze sestřelené stíhačky! (poctivá práce), měl prostě lepší parametry. Tam to šlo řešit odbuzováním, myslím. Ještě se mi doma plete.

Napsal: 31 bře 2014, 06:21
od BOBOBO
Dynama jsou stroje víceméně historické , proto jsou většinou těžké a méně účinné . Bude lepší se podívat po šrotištích , autošrotištích a vybrat hned motor , nebo něco z aukra a tak .

Napsal: 31 bře 2014, 10:27
od sis2
Možná motor od stěračů nebo spouštění oken, ten bude rovnou i s převodem do pomala.

Napsal: 31 bře 2014, 10:50
od dilatator
Otázkou je, zda při ceně autíček např. na aukru se s tím má cenu dělat. navíc některé modely jsou vybaveny RC ovládáním pro korekci jízdy - včetně směru :-D

jinak určitě motorek ze stěračů ...

Napsal: 31 bře 2014, 13:54
od jardavysocina
Zdravím, taky řeším tento problém a to pro napětí 12 V za AKU . Potřeboval bych tak 250 - 300 W . Převody mám jen ten motor není ; motorky ze stěračů se šnekovou převodovkou nejsou vhodné . Už jsem uvažoval i nad krokovým motorem a jak jsem tady našel , taky to není reálné řešení . Motorky na Aukru jsem taky našel a polský popis u číny , to neberu .
Pokud něco rozumného najdete a to včetně regulace, tak to prosím dejte sem .
Jarda

Napsal: 31 bře 2014, 15:02
od kulikus
A co akuvrtačku? Máš to s regulací i s převodem.
Nebo alternátor a modelářský střídač na 3f motory...

Napsal: 31 bře 2014, 16:36
od Artaban001
V nějakým urob si sám to bylo z motorků snad od ventilátorů ze škodovek. Jinak dynamo by se muselo převinout .. Myslím si, že dokonce i rotor..
Jinak tovární vozítka děcek mají podobný motorky, jako najdeš v akuvrtačce, nebo v těch kompresorkách za pár desetikorun (Filson a pod), Tam máš i primitívní převodovku..
Jinak nějakou sofistikovanou elektroniku do toho nemá smysl cpát, protože to je jen chvilková záležitost, než tomu odrostou a skončí to buď zapomenutý ve sklepě, nebo jako zdroj dílů..
Regulace je podle mě taky zbytečná záležitost, protože ten pohon je "měkký" sám o sobě a děcka mají pedál stejně na doraz.. A moc rychle to taky nejezdí.. (synovec tu jednu takovou tovární bestii chvíli provozoval taky)

Napsal: 01 dub 2014, 20:55
od aumirek
Z dynamem z auta se nemusí nic dělat nic převíjet prostě zapojíš a jede v tomto není nejmenší problém.Problém je že bych rád nějakou tu regulaci a nemusí být ani plynulá.Stačí skoková.Stěrače či motor topení má mizerný výkon.Dynamo má dostatečné a je jich dost tak proto.

Napsal: 01 dub 2014, 21:30
od misocko
na tu chvilu by som narychlo zbuchal PWM z 555 a nejakym mosfetom

Napsal: 01 dub 2014, 21:48
od EKKAR
Regulátor s 555 a FETem - a stačí ho dát jen do rotoru, statorový vinutí můžeš nechat bez regulace... (pokud používáš derivační dynamo s buzením odděleným od kotvy). Pokud bys měl sériový dynamo s kotvou spojenou se statorem, musel bys je rozpojit a regulovat jen jednu část.

Napsal: 01 dub 2014, 21:52
od Milan_F
Popis jak upravit dynamo na motor byl v modrém amáru 2/1996.

Napsal: 02 dub 2014, 15:59
od kulikus
Jaký výkon tedy má to dynamo?

Napsal: 02 dub 2014, 19:50
od varok
No to bych neřekl, že motorky z ventilátoru topení nebo ventilátor chladiče mají malý výkon. Ventilátor chladiče třeba z Favorita má kolem 55W, z topení dokonce až 120W a když se to dobře zpřevoduje, tak výkonu až až.

Napsal: 03 dub 2014, 20:25
od aumirek
kulikus píše:Jaký výkon tedy má to dynamo?
tak dynamo má od 200W výše to modré amaro jsem hledal a nenašel našel jsem jen bruska z dynama tak asi to vyskouším ono nejednoduší bude vykašlat se na regulaci a dát napevno jen 2 či 3 stupně.