Stránka 1 z 2

Paltest JT 251 - návod

Napsal: 15 čer 2014, 10:29
od greenhorn
Ahojte, nemá niekto z vás náhodou návod na diagnostický prístroj Paltest JT 251. Stačil by mi aj nejaký popis, ako sa s týmto prístrojom pracuje. Ďakujem

Napsal: 15 čer 2014, 10:37
od mirosne

Napsal: 15 čer 2014, 14:37
od Peksa
Zdravím, mám návod na Paltest JT 251 včetně vnitřního zapojení a osazení součástek jednotlivých přístrojů. Paltest JT 254 je digitální, takže obsluha tohoto přístroje je trochu odlišná. Protože při mém důchodovém věku trávím léto na chalupě kde nemám skener, takže mohu zaslat dokumentaci později (cca do 14 dnů).Jinak při používání tohoto přístroje asi budete zklamán, protože naměříte nějaké hodnoty, které je nutno vyhodnotit a podle toho upravit patřičné nastavení motoru. Takže nejen podle mne se dobrým diagnostikem spalovacích motorů můžete stát po cca 2 letech této práce. Nezbytná je též zpětná vazba řidičů na Vaše seřízení motoru. Tabulkové hodnoty nastavení motoru se daly použít tak max. do ujetí 2000 km. Jinak jestli se dobře pamatuji, tak originální návod v češtině měl vynechané vadou tisku některé stránky, které jsme na školení doplňovali rusky tištěnými.

Napsal: 15 čer 2014, 14:59
od EKKAR
Platnost továrního nastavení do nájezdu 2000km byla možná u šádyn Š120, u modernějších aut je to díky daleko přesnější výrobě samozřejmě platný daleko delší dobu. Svůj podíl na tom má i "učící se" elektronika, která se umí přizpůsobit momentální situaci a která svým působením dokáže vykompenzovat spoustu drobnejch odchylek, který u "napevno" nastavovanýho starýho motoru vedly k zhoršení funkce = stačí vyjmenovat rozdílnou teplotu motoru, nasávanýho vzduchu, oktanový číslo paliva a třeba i podtočení při nepodřazení a vzpomenout si, jak na takovýhle podmínky reagovávala stará šáde - a co v těch samejch podmínkách udělá moderní, elektronikou řízenej motor... Jenže bohužel, s tím Paltestem JT 251 se na moderní motory moc nechytneš, ještě tak na vstřikovým BMM favoritu bys něco relevantního naměřit mohl, na modernějším agregátu ztroskotáš na informačním vakuu, který výrobci kolem svýho produktu šíří - prostě informace o hodnotácj toho a onoho v tom kterým režimu funkce motoru se nezveřejňujou...

Napsal: 15 čer 2014, 15:22
od GeorgeB
Ekkar má pravdu ovšem s něčím nemohu souhlasit - právě naopak. Je neprávem díky "počítačům a sériové diagnostice" zapomínáno na základní neměnné principy. Je jasný, že předstih a volnoběh se dnes samozřejmě nastavit nejde, ale změřit lze, stejně tak ostatní provozní fyzikální veličiny a podle toho určit závadu na motoru i klasickou diagnostikou těžko zjistitelnou. Já nezatracuji ani neupřednostňuji ani jedno. Vždy u hlubších problémů používám jak sériovou diagnostiku (samozřejmě mi jde hlavně o naměřené parametry a zjistit co si jednotka "myslí") tak i paralelní diagnostiku (nejen osciloskop, voltmetr, ale i tlakoměry, analyzátor výfukových plynů, různé přípravky nahrazující senzory a akční členy atd.).
Sám používám pár přístrojů od Paltestu (Jiskra Tábor).
K uvedené stolici ovšem nemám žádnou dokumentaci přestože pár měřáků z této sady mám. Pokud to nedodá někdo jiný, tak bych se mohl pokusit to poptat.

Napsal: 15 čer 2014, 15:38
od EKKAR
Jirko, já tím "na moderní motory se s tím moc nechytneš" myslel spíš že bez dalšího vybavení (právě třeba digitální a na vlastní elektroniku napojitelnou diagnostickou jednotkou VAG/VAS) sice starým Paltesterem zjistíš, co se v motoru děje, ale neupravíš na něm (skoro) nic, protože všecko je řízený právě tou elektronikou v ŘJ a skoro nic už se nenastavuje "kleštěma, plochou osmičkou klíčkem a šroubovákem", jako to bylo právě ještě na šáde a karbcovým fáčku. A pak můžeš 1000x vědět, že třeba máš v motoru chudou směs, když nemáš VAG/VAS = nedokážeš tý ŘJ nameldovat, aby prodloužila vstřik a podobně...

Napsal: 15 čer 2014, 15:43
od GeorgeB
Nemluvím o nastavování a seřizování, ale o opravě, vyhledání problému. Diagnostiku kterou z miňuješ má dneska kde kdo a přesto k nám jezdí auta ze servisů protože buď s tím neuměj nebo to nestačí. Každopádně já bych se bez těch přístrojů asi ani nehnul a degradoval se jen na výměnkáře. Nezatracuji to.

Napsal: 15 čer 2014, 15:49
od EKKAR
GeorgeB píše:...Diagnostiku kterou z miňuješ má dneska kde kdo ...servisů protože buď s tím neuměj ... Každopádně já bych se bez těch přístrojů asi ani nehnul a degradoval se jen na výměnkáře. Nezatracuji to.
Jseš jeden z hodně mála. Važ si toho a nestyď se za to. Ten zbytek totiž v klídku zpohodlněl právě díky digitálním diagnostikám na ty výměnkáře - a podle toho to pak vypadá...

Napsal: 15 čer 2014, 16:12
od greenhorn
Ja ten Paltest, ktorý som zohnal len včera chcem využívať iba doma pre svoje osobné účely. Opravujem si doma a tak trochu renovujem veterány (Škoda 120, Trabant 601, Wartburg 353W, Simca 1501) a myslím si, že ho využijem. Len nemám s týmto prístrojom skúsenosť, ako ani človek od ktorého som to kúpil. Preto by som potreboval získať nejaký návod.

Napsal: 17 čer 2014, 23:29
od Soemtron
Totéž jsem řešil začátkem roku ... JT251A, JT153:
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... 015#630015
Dokumentaci uloženou po dobu 19 dní na http://leteckaposta.cz/612645635 poskytl <b> <<Erny>> </b> jemuž patří i poděkování. Jsou to dva soubory rar a dva jpg. Měl jsem problém s otevřením souborů rar. Podařilo se je otevřít v Total Commanderu.

Napsal: 19 čer 2014, 14:23
od greenhorn
Ďakujem

Napsal: 23 čer 2014, 10:05
od Erny
Peksa píše:Zdravím, mám návod na Paltest JT 251 včetně vnitřního zapojení a osazení součástek jednotlivých přístrojů. Paltest JT 254 je digitální, takže obsluha tohoto přístroje je trochu odlišná. Protože při mém důchodovém věku trávím léto na chalupě kde nemám skener, takže mohu zaslat dokumentaci později (cca do 14 dnů).
Ahoj, měl bych o tu dokumentaci zájem.

Napsal: 23 čer 2014, 13:45
od Soemtron
Také bych o ni měl zájem, pokud by byla někde uložena.

Napsal: 23 čer 2014, 13:53
od EKKAR
I když diagnostiku přímo nedělám, jsem pro - uloženejch a hlavně staženejch věcí není nikdy dost...

Napsal: 27 čer 2014, 00:39
od Peksa
Zdravím,
jak jsem sdělil že nahraji návod na Paltest JT 251, tak jsem splnil. Protože má skoro 100 MB, tak je na :http://uloz.to/xDpAdZQT/paltest-jt-251-pdf. Později přidám pokud bude zájem tabulky seřizovacích hodnot pro starší automobily a schema jednotlivých přístrojů. Taktéž mohu poskytnout návod na Paltest JT 254 digitální.