Stránka 1 z 1

MZ 150- dobíjení. ---VYŘEŠENO---.

Napsal: 16 čer 2014, 22:28
od Michal22
Byl jsem dnes u souseda, jeho mladej má MZ 150 a má problémy s dobíjením. Původně tam měl originální relé, ale to mu vybíjelo baterku, navíc z něj nešlo správné buzení. Vevnitř očaděné. Tak jsem mu řekl, ať koupí nové. Koupil, ale aby ušetřil, tak jakési polské. Zapojovali mu to nějací nadšenci do motorek, takže opět nedobíjelo.
Dnes jsem to prolezl a vidím hlavní problém v tom, že původní relé mělo 4 fastony a zvlášť zem (viz schema tady: http://www.vladab.ic.cz/foto/navodMZ/elschema.jpg ), tohle náhradní polské má s největší pravděpodobností čtyři fastony včetně země (z podkladního hliníkového plechu to ukazuje šlusmetrem na faston Massa B-). Popis na tom polském zázraku je (zleva doprava, když jsou fastony dole):

54
Massa B-
D+
Wzb DF

Foto jen z telefonu bez autofocusu, takže bída :(
Napadá někoho, jak to polští bratři chtěli zapojit? Nebo sousedovi v Hodoníně prodali něco, co se pro tento stroj nedá absolutně použít?
Slíbil že zkusí zajet do nějaké prodejny v Brně u pekáren, že by tam mohli mít originál. Ale kdyby neuspěl, co s tím?

Napsal: 16 čer 2014, 23:38
od DELONG
Daj tam originál a bude kľud. Ale musíš sa zmieriť s tým že sem tam potrebuje doštelovať :lol: .
Alebo pozri TU .
Od nich som bral a všetko fungovalo . Presný typ na MZetu musíš nájsť alebo sa opýtaj priamo u nich poradia .

Nemáš tam TENTO ?
lebo to je fakt nepodarok od šušťakov .

Napsal: 17 čer 2014, 08:57
od Michal22
Delong- jasný, pokud se bude dát sehnat originál, bude to snad v pohodě. Diody (včetně pomocných) se zdají být OK, tak snad tam nic jiného nebude.
Ale pokud se originál už nebude dat sehnat, tak zatím nevím.

Jo, ten tvůj odkaz, to je přesně ten, který tam má.

Napsal: 17 čer 2014, 09:57
od Michal22
Teď mi volal soused, že origo relé nemůže sehnat, ale že mu v nějaké prodejně poradili, ať tam dá relé ze Škody 120. Tady ale vidím stejný problém jak s tím polským- relé nemá vstup od hlavních diod alternátoru.
Tušíte jak to zapojit?

Kdybych vývod D+ od alternátoru připojil přímo na + baterie a zbytek zapojil jak u té škodovky, mohlo by to fungovat? Nechce se mě experimentovat jen tak :-(

Napsal: 17 čer 2014, 11:50
od vladom
Tam je toho překopávání víc. Pokud použiješ polský regulátor anebo škodovácký, musíš:
1. spojit dráty 51 a D+ je to nadproudové relé - lepší je vložit sem pojistku..
2. Přivést nový drát 54 (před žárovkou co jde na 61) dá se vynechat - některé alternátory se nabudí i tak anebo vyměnit kontrolku z 4W ale potom múže roztopit sklíčko v panelu.
3. Svorka 61 bude na regulátoru D+.
4. Massa B- jde na kostru
5 DF jde na DF.

Napsal: 17 čer 2014, 21:46
od Michal22
Tak hlásím že už to dobíjí. Použil jsem ten polský zázrak, kupodivu přežil a reguluje.
1. Drát D+ jsem zapojil na pojistku Si1 (další pojistku jsem tam nevkládal, myslím že Si2 stačí).
2. Drát z pozice 61 jsem nechal jak je, i kontrolku, připojil jsem jej na D+.
3. Drát Df jsem připojil na faston Df regulačního relé.
4. Vytvořil jsem novou propojku z kontaktu 54 na kontakt 15 indukční cívky.

Ještě mě trochu vypekly zaoxidované pojistky, ale poslední zkouška dopadla dobře- po nastartování drží bez pár desetin 14V, po zatížení hlavními světly kleslo napětí na 13,7V. Bez ohledu na otáčky drží.

Děkuji za pokopnutí, hlavně vladom-ovi.