Stránka 1 z 2

Předehřev vody

Napsal: 26 čer 2014, 19:58
od TAKJAN
Auto na plyn-LPG. I teď v létě trvá chvíli, než se ohřeje reduktor. Mám jednotku předehřevu-3x žhavící svíčka. Než začnu zkoušet, má podle vás význam topit před reduktorem do vody těch +/- 900W? Možná bych trochu seškrtil průtok, aby to jen neproletělo hned do motoru. V jednotce plynové bych dal teplotu přepnutí snížit v létě na 40? °C..

Napsal: 26 čer 2014, 22:03
od Soemtron
Staré karburátorové stroje jeli bez předehřevu hned na LPG.
Ve snížení přepínací teplota na 40°C nevidím problém. Na starém Seatu jsem to měl také.

Napsal: 26 čer 2014, 22:44
od TAKJAN
Nevím, jestli vstřikování nemá větší požadavky..

Napsal: 26 čer 2014, 22:49
od EKKAR
Soemtron píše:Staré karburátorové stroje jeli bez předehřevu hned na LPG.
Ve snížení přepínací teplota na 40°C nevidím problém. Na starém Seatu jsem to měl také.
Pitomost - právě třeba šáde s podtlakovým směšovačem na LPG nejela, dokud nebyl motor na 80°C. Aby "podtlak" správně fungoval, musel mít právě v přívodu paliva určitej přetlak, kterej bez ohřevu chladicí kapalinou nedokázal při větším odebíraným množství směsi zajistit = samovolný odpařování LPG stačilo tak ledva na volnoběh, jak se motor zatížil a začal spotřebovávat větší objem plynný fáze, bez ohřevu nedostával dostatek paliva a zdechnul.

Napsal: 26 čer 2014, 23:10
od Soemtron
Nemohu souhlasit. Např. řídící jednotka Feldy přepínala na LPG jen tím, že se motor vytočil po startu nad určité otáčky. A jak by fungovali vysokozdvižné vozíky řady MV12B, motor Š1203, když se běžně provozovali jen na LPG ( benzín majitelé vůbec netankovali, proto že se kradl a nádrž byla tedy rezavá. )

Napsal: 27 čer 2014, 06:57
od Nakadah
Nevim jake auto ma tazatel. Ja mam A4 1.8 20V ´96 s plynem. Teplotu prepinani mam nastavenou na 40°C + neprepne se dokud neni aktivni lambda sonda. To trva asi 1-1,5km v mestkych ulickach + 1x stani na semaforu. Predchozi nastaveni bylo 20°C a prepnout i kdyz neni sonda aktivni = jenom sem vyjel z parkoviste a uz se to prepnulo.

A proc ta zmena? Po predchozim majiteli sem musel resit zanesene vstrikovace, jeden z nich prosakoval a pak se to hadalo s plynem - volnobeh hruza. Ted proste chci at benzin proudi pres vstriky casteji - modernejsi systemy uz maji i privstrik benzinu. Treba kazdy 10-ty vstrik do valce neni plyn ale benzin (muj system to neumi).

Byl sem plyn serizovat a od plynare sem slysel, ze je velmi vhodne nechat prepinaci teplotu min 35°C. Pak uz se v reduktoru plyn spravne odparuje a nestrhava sebou i kapalnou fazi. Me treba jednotka nepusti s nastavenim vic nez 40°C, jinak bych dal i vic - ta trocha benzinu me nezabije. Nak

Napsal: 27 čer 2014, 07:05
od BOBOBO
Prošel jsem všemi třemi systémy . Ve š130 jsem startoval na benzin jen pod -10°C a to jsem stál celoročně před panelákem , měl jsem jednu nádrž benzínu na více jak jeden rok . Naopak , studená šáde na benál nejela , na plyn měla okamžitě výkon , o opotřebení motoru nebudeme polemizovat i proto , že jsem tu 130-ku prodal plně funkční s nájezdem 250.000 km . No a v první feldě mám atmosferiku s tím startem plynu se zvýšenými otáčkami . No nastavení bylo kolem 3tisíc . Tak jsem to snížil trimrem asi na 2400 . Jezdí asi 10 let , manželka to nenechá ani ohřát a hned do plynu . U 130-ky jsem měnil membrány u lovata tak cca každých 60.000 u tydle feliny jsem je nechal měnit preventivně po 100.000 a bylo to škoda , byly jako nové , říkal mechanik . No a nyní mám feldu na vstřik . Tlak z reduktoru je tam vyšší a také mi to drží benzín až do ohřátí . Ten co mi to montoval mne varoval , že to odserou membrány ve vstřikovačích , pokud nenechám plyn odpařit . Nejsem se vstřikem spokojen , po deceleraci chcípe motor . Ale na atmosferiku mi to prostě již všude odmítli udělat . Co se týče předehřevu , nemám ho na feldách , zatím . Na nynější š120 to mám na časák a topím při odjezdu z garáže , paráda pohodlíčko . Ale nevím , kam bych to topení v 1,6-kách felinách dal .

Napsal: 27 čer 2014, 07:44
od Nakadah
BOBOBO píše: Nejsem se vstřikem spokojen , po deceleraci chcípe motor . Ale na atmosferiku mi to prostě již všude odmítli udělat .
Napisu jen tak neco trosku OT:

Lidi co umi skutecne seridit LPG instalaci v aute tak, aby se pri provozu nerozjizdely adaptace benzinove jednotky z chodu na benzin, je v tehle zemi podle me mene nez prstu na jedne ruce.

Zbytek jsou jenom monteri. Osadit, nahrat mapu pro ten ktery motor od vyrobce systemu a trada dalsi prosim.

"Jo pane to mate stary system.
Jo pane to uz nikdo moc neumi seridit a i kdyby malokdo ma kabel s HW klicem.
Jo pane ta 4-vodicova sonda musi mit dobre ukostreny obal.
Ta lambda sonda je mrtva pane!"

Zvlastni, koupil sem si obyc kabel pro muj system, vyrobil pripravek s tlakomerem pro overeni tlaku reduktoru a nastudoval manual od vyrobce (sehnat ho byl fakt problem). Pohral sem si jenom s korekcemi a ejhle, veskere problemy s chodem na plyn jsou pryc. Jeste potrebuju pomoci osciloskopu doladit simulovany signal lambdy tak aby se nerozjidely adaptace z behu na benzin. Nak

Napsal: 27 čer 2014, 11:35
od jiriS
Měl jsem před lety karburátorovou Regatu, nechal jsem ji předělat na plyn.
Startoval jsem jen na něj, pouze pod -20 nenastartovala (parkování venku). Spotřeby byla mezi 8-10l, olej byl i po 10tis. čistý tak, že mechanik ho chtěl po vypuštění vrátit zpátky.
Bohužel, karoserie korodovala rychle, ať jsem jezdil na plyn či benzín...

Napsal: 27 čer 2014, 21:38
od TAKJAN
S těmi zkušenostmi je to vcelku jasné. Ale-vyplatí se topit tam těmi cca 800-900Watty? Je to velký reduktor. Mohli by tam rovnou montovat tělísko, které by pomohlo urychlit přechod..

Napsal: 27 čer 2014, 22:21
od jiriS
Asi zkusit, jestli to nějak rozumně jde.

Napsal: 29 čer 2014, 14:10
od BOBOBO
Musíš ohřát VŠECHNU vodu .

Napsal: 29 čer 2014, 16:38
od TAKJAN
Jo? Jasně, že bych to seškrtil tak, aby se tam ohřátá voda držela ...vlastně furt:-))) Přívody k reduktoru jsou předimenzovaný proto, aby pasovali na standartní vodní hadice. Když bude průtok jen malý, teplota bude vyšší-ve fázi el ohřevu. Až bude motor teplý, proleze to taky, 80°C určitě nemusí být průtok velký. Možná by bylo dobré najít skupenské? teplo odparu prob-butan. Ale nejlepší bude to zkusit. Už bych to měl, ale musím zredukovat průměr přírub na hadice..

Napsal: 08 lis 2014, 23:39
od WLAB
EKKAR píše:
Soemtron píše:Staré karburátorové stroje jeli bez předehřevu hned na LPG.
Ve snížení přepínací teplota na 40°C nevidím problém. Na starém Seatu jsem to měl také.
Pitomost - právě třeba šáde s podtlakovým směšovačem na LPG nejela, dokud nebyl motor na 80°C. Aby "podtlak" správně fungoval, musel mít právě v přívodu paliva určitej přetlak, kterej bez ohřevu chladicí kapalinou nedokázal při větším odebíraným množství směsi zajistit = samovolný odpařování LPG stačilo tak ledva na volnoběh, jak se motor zatížil a začal spotřebovávat větší objem plynný fáze, bez ohřevu nedostával dostatek paliva a zdechnul.
Kdybych s ni nenajezdil mnoho desitek tisic km, tak bych tomu snad uveril... ale je to blbost. :roll:

Napsal: 09 lis 2014, 16:05
od TAKJAN
Tak zatím váhám. Auto má sice alt. 160A, ale ten dostává i tak zabrat. Sice by při velkém odběru došlo k odpínání spotřebičů, ale nechce se mi riskovat. Navíc je vodou chlazený a výměna je pakárna. Takovou hrůzu mohl vymyslet jen někdo s těžce poškozeným mozkem.