Stránka 1 z 1

Zapalovanie Peugeot 306 1,6

Napsal: 14 črc 2014, 18:55
od spirit
Ahojte, pred asi pol rokom razom prestali páliť dva valce. Zohnal som z demontu staršiu zapaľovaciu cievku (rampu) Peugeot 306 1,6 (01). Po výmene sa mi zazdal pár krát nepatrný výpadok. Pripisoval som to novému typu sviečok, ktoré som tiež menil. Po asi mesiaci výpadky začínali byť jasnejšie a častejšie, nepravidelne sa pridávali dusenia pri rozbehoch.Nejakú dobu som to trpel, a keď trpezlivosť došla, prehodil som sviečky. Bez zmeny.

Až vtedy som si všimol malú dierku na jednom výstupe zo zapaľovania. Tá sa odvtedy pomaly zväčšuje - nafotil som ju už väčšiu (02, 03, 04). Vyzerá, že je tam vypálená veľká dutina, v nej vidno kúsok akéhosi hrdzavého pliešku. Predpokladám, že pôjde teda asi o nedokonalý kontakt, nie o skratovanie. Nechcem do toho vŕtať, pokiaľ si čo najviac neozrejmím, čo budem robiť, aby som zasa auto zbytočne nespojazdnil. Pozrel som sa teda do vnútra tej pôvodnej vadnej cievke (05, 06). Kde ale možnosť nejakého hrdzavého pliešku nevidím.....

Odvŕtavaním som zistil, že v princípe plochá vidlička (07)je nasunutá (08 ) na plechovej hlavičke (05, 06, 09, 10) o priemeru asi 3 mm. Plechová hlavička je ukončenie čohosi, čo ide zvnútra a vyzerá to akoby nejaká tyčinka vlákien (05, 06, 09, 10) o priemeru asi 3 mm. Myslím že tá tyčinka vlákien bola pred zásahom tvrdá, a že na vlákna som to rozstrapkal až odvŕtavaním a odstraňovaním čierneho plastu.

Než obnažím tú vypálenú dutinu, a skúsim to opraviť, chcel by som vedieť, z čoho môže byť tá vláknitá tyčinka. Očakávam v dutine niečo prepálené, možno pôvodne nedokonalý kontakt medzi vidličkou a čapičkou, možno zničená tá čapička na vláknitej tyčinke, možno spálená tyčinka... aby som sa vedel pripraviť vopred s nejakým materiálom. Čo by to mohlo byť za materiál?

Napsal: 14 črc 2014, 18:57
od spirit
Ostatné obrázky

Napsal: 14 črc 2014, 19:32
od Milan_F
spirit píše:...aby som sa vedel pripraviť vopred s nejakým materiálom.
Vopred si priprav novou zapalovací lištu. V tomto případě nebude mít jakákoli oprava dlouhého trvání. Viz třeba Felda BMM - stačí i mikroskopická, pouhým okem neviditelná prasklina na zapalovací cívce a začne to za vlhkého počasí chytat svody.

Napsal: 14 črc 2014, 22:50
od Zaky
Bude to dost možná tyčinka z uhlíkových vláken, pokud bys tam dal kousek drátu, bude to sice víc rušit vyzařováním, ale pojede to s tím taky. Být tebou se na to vykašlu a koupím novou lištu, není to sice levné, ale spolehlivě to zase roky vydrží, oprava toho průrazu bude problém a z vrakáče je spolehlivost ve hvězdách. Na Kelly najdeš přes výskyp produktu, která auta mají lištu stejnou, můžeš poptat i jejich ceny. http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJ ... 46Wm9RoKE=

Napsal: 15 črc 2014, 10:13
od Sadra17
probitý, neřešit opravu a jít pro jinej díl

Napsal: 15 črc 2014, 18:32
od spirit
Nádeje som čakal viac, ale aspoň vidím, že nemám čo pokaziť, keby sa mi nejako podarilo poškodené vnútro zreparovať, čím dostupným dutinu zaliať, aby to dostatočne izolovalo?

Napsal: 15 črc 2014, 22:08
od EKKAR
Ničím, vždycky tam NĚKDE na styku starý izolace s new zálivkou zůstane mikroskopická spára, kterou si najde cestu buď vn výboj, nebo voda. Ta izolace funguje v původním tvaru právě proto, že je odstříknutá v jednom kuse a NEMÁ SPÁRY - ty jsou právě v podobě trhlin vzniklejch stárnutím a tepelnou degradací materiálu příčinou ztráty funkčnosti...

Napsal: 18 črc 2014, 18:03
od spirit
Je mi už jasné, že lišta má odžité, aj riziká okolo výsledku opravy. Rád by som to proste ale aspoň vyskúšal.... Nech to ale nevyzerá ako nevďak :oops: ...... Je dostupná nejaká zálievka, čo v princípe udrží takéto VN?

Napsal: 18 črc 2014, 18:55
od GeorgeB
Elchemco PU501LR. Fakt se vyplatí kvůlu 20ml kupovat půllitrovku....? :lol:

Napsal: 21 črc 2014, 14:33
od spirit
Určite by vyhovelo aj niečo v menšom balení 8-)