Zapalovanie Peugeot 306 1,6
Napsal: 14 črc 2014, 18:55
Ahojte, pred asi pol rokom razom prestali páliť dva valce. Zohnal som z demontu staršiu zapaľovaciu cievku (rampu) Peugeot 306 1,6 (01). Po výmene sa mi zazdal pár krát nepatrný výpadok. Pripisoval som to novému typu sviečok, ktoré som tiež menil. Po asi mesiaci výpadky začínali byť jasnejšie a častejšie, nepravidelne sa pridávali dusenia pri rozbehoch.Nejakú dobu som to trpel, a keď trpezlivosť došla, prehodil som sviečky. Bez zmeny.
Až vtedy som si všimol malú dierku na jednom výstupe zo zapaľovania. Tá sa odvtedy pomaly zväčšuje - nafotil som ju už väčšiu (02, 03, 04). Vyzerá, že je tam vypálená veľká dutina, v nej vidno kúsok akéhosi hrdzavého pliešku. Predpokladám, že pôjde teda asi o nedokonalý kontakt, nie o skratovanie. Nechcem do toho vŕtať, pokiaľ si čo najviac neozrejmím, čo budem robiť, aby som zasa auto zbytočne nespojazdnil. Pozrel som sa teda do vnútra tej pôvodnej vadnej cievke (05, 06). Kde ale možnosť nejakého hrdzavého pliešku nevidím.....
Odvŕtavaním som zistil, že v princípe plochá vidlička (07)je nasunutá (08 ) na plechovej hlavičke (05, 06, 09, 10) o priemeru asi 3 mm. Plechová hlavička je ukončenie čohosi, čo ide zvnútra a vyzerá to akoby nejaká tyčinka vlákien (05, 06, 09, 10) o priemeru asi 3 mm. Myslím že tá tyčinka vlákien bola pred zásahom tvrdá, a že na vlákna som to rozstrapkal až odvŕtavaním a odstraňovaním čierneho plastu.
Než obnažím tú vypálenú dutinu, a skúsim to opraviť, chcel by som vedieť, z čoho môže byť tá vláknitá tyčinka. Očakávam v dutine niečo prepálené, možno pôvodne nedokonalý kontakt medzi vidličkou a čapičkou, možno zničená tá čapička na vláknitej tyčinke, možno spálená tyčinka... aby som sa vedel pripraviť vopred s nejakým materiálom. Čo by to mohlo byť za materiál?
Až vtedy som si všimol malú dierku na jednom výstupe zo zapaľovania. Tá sa odvtedy pomaly zväčšuje - nafotil som ju už väčšiu (02, 03, 04). Vyzerá, že je tam vypálená veľká dutina, v nej vidno kúsok akéhosi hrdzavého pliešku. Predpokladám, že pôjde teda asi o nedokonalý kontakt, nie o skratovanie. Nechcem do toho vŕtať, pokiaľ si čo najviac neozrejmím, čo budem robiť, aby som zasa auto zbytočne nespojazdnil. Pozrel som sa teda do vnútra tej pôvodnej vadnej cievke (05, 06). Kde ale možnosť nejakého hrdzavého pliešku nevidím.....
Odvŕtavaním som zistil, že v princípe plochá vidlička (07)je nasunutá (08 ) na plechovej hlavičke (05, 06, 09, 10) o priemeru asi 3 mm. Plechová hlavička je ukončenie čohosi, čo ide zvnútra a vyzerá to akoby nejaká tyčinka vlákien (05, 06, 09, 10) o priemeru asi 3 mm. Myslím že tá tyčinka vlákien bola pred zásahom tvrdá, a že na vlákna som to rozstrapkal až odvŕtavaním a odstraňovaním čierneho plastu.
Než obnažím tú vypálenú dutinu, a skúsim to opraviť, chcel by som vedieť, z čoho môže byť tá vláknitá tyčinka. Očakávam v dutine niečo prepálené, možno pôvodne nedokonalý kontakt medzi vidličkou a čapičkou, možno zničená tá čapička na vláknitej tyčinke, možno spálená tyčinka... aby som sa vedel pripraviť vopred s nejakým materiálom. Čo by to mohlo byť za materiál?