Stránka 1 z 1

závada TOM TOM ONE XL

Napsal: 28 črc 2014, 23:35
od Celeron
Na víkend jsem jel do cizákova podle navigace. TOM TOM byl celou dobu v držáku s nabíjením USB. Cesta tam 400 km v pohodě, pak byl den vypnut. Zpět zase v držáku, zapnout šel ale při zadávaní domovskýho bodu najednou zhasl. Zjistil jsem, že nabíječka do autozapalovače (na kterou byl připojen) měla aspoň 60 stupňů, stěží jsem na ni udržel ruku. Půjčil jsem si USB nabíjecí kabel od jiný navigace (Nuovi nebo tak nějak) ale na něj pouze svítí ledka na TOM TOMu, zapnout tlačítkem ale navigace nejde.
Netušíte někdo v čem může být problém, nebo jste někdo něco podobnýho řešil? Originál nabíječka pro držák je úplně rozvařená, nedává nic. Ale proč navigace nejde na jinou nabíječku ani třeba jen na chvíli na vlastní baterku?
Že by z nabíječky při dodělávání vlítlo do navigace plný napětí a odprásklo ji?
Nebo odešla interní baterka a stahuje napětí a ta nabíječka odešla taky kvůli přetížení? Zítra budu mít co dělat...
Jirka

Napsal: 28 črc 2014, 23:44
od ZdenekHQ
Otevři, změř baterku, připoj nabíječku a sáhni, kde to na desce nezdravě hřeje. Pokud nikde, hledej pojistku.

Napsal: 28 črc 2014, 23:47
od Celeron
Že by ledka na navigaci byla před pojistkou?
Jirka

Napsal: 28 črc 2014, 23:52
od ZdenekHQ
To nemusí být přímo pojistka, stačí nějakej malej odpor, vadnej měnič atd.

Obecně u těchto zařízení žádný pravidla neplatí, jak se jim to vleze na DPS, tak to tam sází. A vrchol všeho je prokov 0.2mm pod pájecí ploškou USB konektoru. Když to utrhneš, je s USB konec. Zatím nejmodernější ku....o

Napsal: 28 črc 2014, 23:58
od Celeron
Tak zatím zjištěno, že SDHC, co v tom byla, je OK. Tak snad to nebude kompletní napěťový odvar.
Jirka

Napsal: 29 črc 2014, 00:39
od ok1hga
mám Garmina který taky po nejaké době nešel zapnout.
Nabíječka fungovala. Zjistil jsem vadnou baterku uvnitř, takový ten "pytlíček", která měla nízké napětí a tím se nezaplo dobíjení a ani nereagovala na zapnutí.
Baterku jsem odstřihl a teď mi navigace normálně funguje, jen musí být trvale zapnutá v autě v zapalovači.
Nijak mi to nevadí, stejně ji používám jen v autě, jen na delší trasy a jen do oblastí kde to neznám.

Napsal: 29 črc 2014, 09:21
od monterjirka
Baterka by to mohla dělat, mě se to chovalo podobně.
A víte co je zajímavé? Dokud to "navigovalo", bylo to OK, baterka řekla DOST v době, kdy byla navigace vypnutá, ale zůstala připojena na nabíjení, navigace "pod sklem na sluníčku", kde bylo určitě výrazně tepleji, než když se jede...

Napsal: 29 črc 2014, 23:04
od Celeron
Tak je to kumulovaná závada. 8O
Zkusil jsem odpojit baterku, naprázdno měla 3,95V a modelářskou nabíječkou jsem do ni dostal 390 mAh a napětí skončilo na 4,198V. To sice na Lipolku vypadá OK ale při pokusu o zjištění kapacity přes nabíječku zatížením 300mA to psalo chybu, něco ve smyslu že je měkký napětí. Takže baterka má asi za ty léta co ji mám (6,5) již velký vnitřní odpor. Ale kupodivu po nabití se TOMTOM na baterku rozjel a šel přes 10 minut, pak jsem ho vypnul.
Následně jsem zkusil TT pripojit na USB port PC. Na starý co neměly 1A TT zapnout nejde. Na 1A běží bez i s vnitřní baterkou naprosto bez problému.
Na original TT nabíječku ale s baterkou zapnout nejde a bez baterky se dá zapnout jen asi na 2 sekundy, pak se sám vypne.
Rozebral jsem tedy nabíječku a zjistil, že tam je pulzák, kterej dost topí i bez zatížení. 5V na výstupu sice měl ale nezatížený bral z 12V zdroje skoro 400 mA, což je zjevný nesmysl. Přidal jsem k elytům další a spotřeba naprázdno klesla na asi 30 mA a s připojeným TT klesla proti původním 400 mA bez zatížení na 200-300 nA se zatížením TT.
Takže blbý elyty a baterka. Elyty v tý hodnotě a velikosti samozřejmě nemám, Lipolku jsem sice sehnal, ale práskli mě, že ji mají již 3 roky na skladě, takže bude asi v haj..u.
Netušíte prosím někdo, co je třetí drát z nabíječky do USB konekoru? Je označen FB, pak tam je samozřejmě V+ a V-.
Díky
Jirka

Napsal: 30 črc 2014, 08:33
od rnbw
FB bude asi feedback, cize spatna vazba kvoli kompenzacii ubytku napatia na kabli.

Napsal: 30 črc 2014, 12:09
od Habesan
Celeron píše:ji mají již 3 roky na skladě, takže bude asi v haj..u.
Tak zadarmo bych ji ještě bral.
Pochybuju, že ji měli v chladnu, a že ji hlídali, aby měla tak 60% náboje.

Napsal: 30 črc 2014, 17:45
od Celeron
rnbw píše:FB bude asi feedback, cize spatna vazba kvoli kompenzacii ubytku napatia na kabli.
Myslíš, že to nabíjej tak velkým proudem aby byl úbytek nad 4,2V odpráskl Lipolku? I když ten pidikonektor a slabý dráty může mít dost úbytek.
A je to vůbec Lipolka? Placatej pytlík a velká kapacita tomu nasvědčují. Já myslel, jestli třetí drát spíš není nějaká inteligence na kontrolu baterek a že tam nějakou univerzálu kvůli tomu nebudu moct dát. Když koukám na Lipolky pro modeláře, jednočlánek 1,1Ah je o polovinu delší....
Jirka

Napsal: 18 srp 2014, 01:26
od Celeron
Tak jsem po sehnání nový baterky zkusil dát TomTom do chodu. Baterka je podle dodavatele Lionka a místo původní kapacity 1,1Ah má 1,3Ah. Dal jsem ji procesorovou nabíječkou Raytronic C14 3 cykly a asi jsem narazil na nějakou čerstvou, naměřil jsem při posledním vybíjení 1360mAh. Pak jsem osadil do auto cigárový nabíječky nový elyty a zapnul. Odběr z 12V s nabitou baterkou čtvrtina původního, při nabíjení polovina a nabíječ se vůbec nehřeje. Problém byl tedy v elytech a špatné původní baterce, která měla jen malou kapacitu, stále byla vybitá a při nabíjení chtěla velký proud který nebyla schopná nabíječka kvůli špatnýmu elytu v pulzáku pokrejt.
Jirka